Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å høre om det er flere som kjenner seg igjen i min situasjon. Jeg har alltid følt meg trygg i egen kropp, hatt god selvtillit og følt meg som en ganske så seksuell person...Frem til jeg ble gravid. 

Jeg har mistet sexlysten totalt, og har i tillegg lagt på meg 15 kg, fått en god del cellulitter og føler jeg generelt usexy , hoven og lite seksuell som gravid. Det er vanskelig for meg å gå inn i en seksuell "rolle" når jeg kjenner babyen sparke og må rulle meg over til siden for å la mannen min penetrere meg bakfra siden magen er i veien.. I tillegg har jeg såre slimhinner nedentil om dagen, så det føles ikke spesielt godt for meg heller.

Det skal sies at mannen min er veldig forståelsesfull og lar meg alltid ta initiativ først, og gir meg aldri følelsen av at han forventer sex. Likevel føler jeg på det.. Etter flere uker uten, ville jeg prøve igjen denne uken, men da det var over følte jeg meg ikke bra. Jeg klarte ikke nyte det og ville bare det skulle bli ferdig. Jeg kjente jeg ville gråte, både over dårlig samvittighet ovenfor mannen min, og for meg selv for at jeg presser meg til å gjøre noe jeg egentlig ikke har lyst til..

Er det normalt å føle man "skylder" partneren sin sex i graviditeten? Noen andre som kan relatere? Jeg føler meg ikke komfortabel med å diskutere dette med jordmor.

Anonymkode: af08d...251

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier du ikke ønsker sex. Han sier ok.

Anonymkode: 827ba...4fe

• Liker 5
Skrevet

ville ikke brydd meg om dette, så lange han er ok med det. som det virker som. 

jeg er i uke 30 selv og kjenner at sexen er både tyngre, mer slitsom og magen er en del i vegen. min partner har veldig forståelse for dette. sliter også en del med sure oppstøt, så alle stillinger er ikke de mest gunstige. Føler dette rett og slett handler om å være ærlig med partner om hvordan du føler det. 

Anonymkode: e929c...1ea

Skrevet

Vi hadde ikke sex på slutten av svangerskapet. Det er helt ok.

Anonymkode: e26d6...5b8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har heller ingen sexlyst i graviditeten. De første 16-17 ukene har jeg vært kjempekvalm 24/7, og i andre trimester (som jeg er i nå) har jeg bare ikke lyst. Vi har ikke hatt sex siden jeg ble gravid, og mannen har uansett ikke lyst han heller i utgangspunktet fordi han synes det er litt rart når jeg har baby i magen. Så vi lever egentlig helt fint uten sex akkurat nå. 

Anonymkode: 2653f...133

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har heller ingen sexlyst i graviditeten. De første 16-17 ukene har jeg vært kjempekvalm 24/7, og i andre trimester (som jeg er i nå) har jeg bare ikke lyst. Vi har ikke hatt sex siden jeg ble gravid, og mannen har uansett ikke lyst han heller i utgangspunktet fordi han synes det er litt rart når jeg har baby i magen. Så vi lever egentlig helt fint uten sex akkurat nå. 

Anonymkode: 2653f...133

Samme her. Mannen min tar det helt fint, vi har masse kos og intimitet fordet. Nå er jeg høygravid og mannen min er uansett ikke så interessert i sex nå. Synes ikke du skal føle på at du må prøve når du reagerer slik du gjorde nå sist dere hadde sex TS. ❤️ Dette er bare en fase og det går over 😊

Anonymkode: b7a78...b51

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde stort sett lyst, men kjenner igjen følelsen av at det noen ganger føltes helt feil og jeg ville også bare gråte, uten noe som helst grunn. Vi blir tullete av hormoner.

Men om du ikke føler deg komfortabel og ikke har lyst, så la vær :) Høres ut som du er heldig med en forståelsesfull mann, så det er nok ingen problem (ikke at det burde bli det uansett, men du er heldig da noen har idiotiske menn som blir sur og fornærmet)

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

ville ikke brydd meg om dette, så lange han er ok med det. som det virker som. 

Anonymkode: e929c...1ea

Og hvis han ikke syns det er ok da? Skal hun da ha sex fordi han vil det? 

Anonymkode: 186d4...ce6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hvis han ikke syns det er ok da? Skal hun da ha sex fordi han vil det? 

Anonymkode: 186d4...ce6

Nei!!!

Anonymkode: 5fc81...331

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...