AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #1 Skrevet 30. august 2024 Konstant går jeg rundt med intens angst for å besvime, og får symptomer som føles som om det skal skje hvert øyeblikk. Er lett i hodet, svimmel, varm, og føler virkelig at det er iferd med å skje. Disse symptomene dukket opp først etter at jeg begynte å fokusere på dem og legge merke til dem. Er så redd for å besvime og aldri våkne igjen, at hjernen min skal slå seg av helt plutselig. Hvordan kommer man ut av denne angsten? Går rundt med angst hvert eneste våkne øyeblikk og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg😣 Hadde virkelig trengt EN angstfri dag nå… Anonymkode: fc81c...453
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #2 Skrevet 30. august 2024 Angst gjør en svimmel. Kanskje det hadde vært godt for deg å snakke med legen din om det og få en forklaring på hvorfor det er slik? Å besvime er noe av det minst farlige som kan skje oss. Det er som regel ikke tegn på noe farlig, heller. Det eneste som kan være dumt med å besvime er hvis man skulle være uheldig og slå seg når man faller. Hvis du ikke har besvimt så langt så vil du neppe gjøre det. Det er angsten som gjør at det føles slik. Les gjerne litt om angst er og hva det gjør med kroppen. Da vil du forstå hvorfor det kjennes slik ut. Kroppen din gjør seg klar til å frykte fra en (innbildt) fare. Det er ubehagelig, men helt naturlig og ufarlig. Anonymkode: e04dd...7b7
Ugle83 Skrevet 30. august 2024 #3 Skrevet 30. august 2024 Jeg hadde også veldig angst for å besvime før. Fikk sånn panikkanfall, som jeg prøvde å skjule for andre. Da svettet jeg og frøs, skalv i armer og ben. Var kvalm. Klarte ikke puste ordentlig. Ble svimmel og så stjerner og var livredd for å besvime. Det var min store frykt. Jeg dro til psykolog 3 ganger. Han lærte meg en del ting. Jeg leste også bøker om angst. Lærte en del om å puste og sånn. Sakte men sikkert ble det sjeldnere og sjeldnere. Nå er det mange år siden sist. Prøv å dra til psykolog. Ikke gi opp. Det kan gå over☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå