Gå til innhold

Trips på monsteria, hva gjør jeg?

Alvea

Anbefalte innlegg

IMG_1855.thumb.jpeg.81a2d186804cc8765db8a87ecf731df5.jpeg

Jeg har slike hvite som kravler rundt på Monsteran min. Bladene er også brune på kantene og det nye bladet som kom ble brunt og ødelagt med en gang.

Dette er vel trips jeg har fått? Jeg har lyst til å pælme hele planten i søpla å kjøpe ny. Må jeg også kaste mosepinnen? Eller vil tripsene og egg som eventuelt måtte befinne seg på den dø etterhvert? 
og hva med potten? Må den i karantene en stund før jeg setter den nye planten i? Hvor lenge? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Potten og mosepinnen kan du legge til vask i sterk grønnsåpe

Anonymkode: f7177...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast hele skiten... Ville ikke brukt mosepinnen på noen år. Trips er nærmest umulig å bli kvitt

Anonymkode: 160ee...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast alt og rengjør grundig alt av potte og området den sto på...evt. planter i nærheten som kan ha fått det på seg de også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprayer min monstera med grønnsåpevannn om jeg oppdager trips. Har en stor plante å etter noen runder med sprayflaska er problemet løst. Trips liker ikke fuktighet så har man en mindre plante kan den dusjes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg kastet planten i søpla.

Potten er fylt med grønnsåpevann og får stå i dusjen til søndag. Mosepinnen er kastet ut på verandaen der det skal regne, men vurderer egentlig å kaste den også.

Fant enda en plante med det på, med den er noe mindre. Prøver å spraye daglig ed grønnsåpevann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...