AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #1 Skrevet 30. august 2024 Vi har en diskusjon her. Flere av de videregående skolene har Facebook sider hvor de legger ut bilder, videoer og andre ting skolen drivet med. Og hva elever lager selger når de selger ting osv. Pluss beskjeder som foreldremøter, skoleavslutninger osv Disse sidene er offentlig. Altså åpen for alle som vil inn å se. Jeg mener det da er lov å dele disse innleggene slik at andre også kan se hva skolene gjør, når de selger ting eller inviterer til forskjellige ting. Ofte er det med bilder av både lærere og elever. Mens mannen i huset mener det ikke er lov å dele. Selv om skolene har offentlig løsning på alt og dele knapp. Syns det er veldig rart det ikke ska kunne deles når de legger ut salg osv. Åpene arrangement. Enkelte av innleggene finner en og inne på siden til kommunene de samarbeider med og, der og får en delt bilder osv Så hvem har rett. Noen ganger kunne jeg tenkt å dele sluk at skolene får solgt ting eller får bestillinger osv Anonymkode: a49e4...048
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #2 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har en diskusjon her. Flere av de videregående skolene har Facebook sider hvor de legger ut bilder, videoer og andre ting skolen drivet med. Og hva elever lager selger når de selger ting osv. Pluss beskjeder som foreldremøter, skoleavslutninger osv Disse sidene er offentlig. Altså åpen for alle som vil inn å se. Jeg mener det da er lov å dele disse innleggene slik at andre også kan se hva skolene gjør, når de selger ting eller inviterer til forskjellige ting. Ofte er det med bilder av både lærere og elever. Mens mannen i huset mener det ikke er lov å dele. Selv om skolene har offentlig løsning på alt og dele knapp. Syns det er veldig rart det ikke ska kunne deles når de legger ut salg osv. Åpene arrangement. Enkelte av innleggene finner en og inne på siden til kommunene de samarbeider med og, der og får en delt bilder osv Så hvem har rett. Noen ganger kunne jeg tenkt å dele sluk at skolene får solgt ting eller får bestillinger osv Anonymkode: a49e4...048 Mange kommuner sletter sine Facebook bilder av elever og ansatte. De begynte med sletting i vår, da det ble kjent at Meta skulle begynne å bruke bilder M.m. I tilknytning til kunstig intelligens. Mange bibliotek legger ut bilder på face av både voksne og barn i tilknytning til aktiviteter og annet. Jeg vil påstå at dette ikke er lov, selv om de voksne samtykker til bildedeling. Barnet har ikke noe de skulle ha sagt. Borettslag og sameier har hatt Facebook sider der de har delt både styremøter med tid og innhold, hat kontakt med beboere og andre. Dette har NBL og jeg mener Huseierne og har reagert på, slik at disse gruppene har blitt slettet. Spør du meg så vil jeg si at det ikke er greit at skolen deler på denne måten som du beskriver. Best svar på hva som er greit og ikke får du hos Datatilsynet evt. på nettsidene deres. Der har og vært noen saker på flyktninger som har rømt fra forfølgelse. Disse har intetanende blitt tatt bilder av og fått bildene lagt ut på sosiale medier, men den konsekvens at de som har forfulgt dem har fått kjennskap til hvor flyktningen befinner seg. Det samme var saken med flyktninger med nye Norske mobiltelefoner der nummer opplysningen hadde offentliggjort navn og nummer lett søkbart for forfølgerne. Vi vet ikke hva opplysninger kan bli brukt til i fremtiden. Derfor er det bedre å være streng enn for slepphendt med deling av både bilder og annen info. Anonymkode: e9bea...538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå