Meowmere Skrevet 3. september 2024 #101 Skrevet 3. september 2024 Vokste opp på 80-tallet, og det gikk i melk hele tiden, bortsett fra på fotballkamp og trening. Da gikk det i saft.
Metalbitch Skrevet 3. september 2024 #102 Skrevet 3. september 2024 Melk til frokost og kvelds. Hadde melkekort på skolen (skolemelk). Ellers gikk det i vann eller hjemmelagd saft. Kjøpesaft og brus var det lite av.
jukkapalme Skrevet 3. september 2024 #103 Skrevet 3. september 2024 (endret) Født i 79. Drakk stort sett alltid vann til middagen, en sjelden gang saft, da Simpsons appelsinsaft eller husholdningssaft. Melk til frokost og kveldsmat, av og til juice, eplenektar eller tropisk nektar i helgene. Hadde skolemelk på barneskolen og hadde av og til med med oboy i en liten pose. Jeg var veldig glad i melk som liten, men liker det ikke lenger nå. På ungdomsskolen ville jeg ikke ha skolemelk mer og hadde med meg saft på sånn liten hvit saftflaske med rød kork. Omtrent alle hadde sånn. Brus fikk jeg på lørdager, da en 0,33 l glassflaske eller så delte familien på 3 en liter cola, men mengden blir jo den samme. Begynte å drikke mer brus på ungdomsskolen da jeg fikk mer ukepenger, men drakk likevel ikke store mengder. Og apropos grape soda som noen nevnte, jeg elsket den brusen som liten jeg Må ha vært noe bitre greier. Drakk også Kjeft av og til. Savner den, den var så god. Tror den blå med fruktchampagnesmak var favoritten. Endret 3. september 2024 av jukkapalme
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #104 Skrevet 3. september 2024 Født på slutten av 60-tallet. Drakk vann og melk. Mye melk siden jeg er oppvokst på en melkegård. Anonymkode: 6b74c...1e2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #105 Skrevet 3. september 2024 Vi drakk vann. Utenom på skolen, der vi drakk melk, som er verdens mest avskyelige drikke. Slimete av konsistens og vagt bedervet på smak. *grøss* Vi drakk brus om det var selskap. Helt «vanlig» helg utløste ikke innkjøp av brus, det utløste til nød innkjøp v markedets kjipeste juice - den som står i romtemperatur og smaker ren syntet (jeg oppdaget i sommer at de har den i salg enda, så folk drikker den åpenbart fremdeles, selv om vi nå har tilgang på fersk juice som faktisk smaker frukt). Og så drakk vi saft, selvsagt. Type hjemmelaget av bær fra hagen, utvannet enten alt for lite eller alt for mye, den perfekte blanding ble aldri - noensinne - drukket. Den eneste av barndommens drikker jeg faktisk liker er vann. Smaker fremragende. Det øvrige smaker alt høgg, den hjemmelagde saften inkludert. Anonymkode: 7e416...1fe
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #106 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (På 30.8.2024 den 9.57): 70-tallsbarn her, og det ble som regel servert saft til alle måltider. Melk var mest til frokost, og også vanlig å få O'boy eller Nesquick. Juice var noe eksklusivt. Det var sjeldent det ble servert vann til måltider, og jeg husker jeg syntes vann var helt pyton. Brus var også en sjeldenhet, for de store anledninger. Nå er vann favorittdrikke for både meg og barna, og det kunne aldri falt meg inn å sende med saft på skolen. Til mine foreldres forsvar - vi hadde masse bær og laget egen saft som vi drakk. Men likevel synes jeg det er ganske rart å tenkte på at jeg faktisk fikk servert saft til frokost. Det var liksom bare slik det var. Flere som ikke drakk vann i barndommen? Eller hva drakk dere? Anonymkode: 770f0...67f Vann. Melk til frokost og litt saft/brus i helgene. Anonymkode: 03abd...642
c_buk Skrevet 3. september 2024 #107 Skrevet 3. september 2024 Vann var normalen. Av og til jus, melk og brus.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #108 Skrevet 3. september 2024 Født i 96 Vann, melk til frokost og kvelds, saft av og til til middag. Brus en sjelden gang i helgen. Anonymkode: ca77a...5f3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå