AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #61 Skrevet 30. august 2024 Daisy-love skrev (2 minutter siden): Jeg tror den het Simpsons eller noe i den gaten. Tror noen andre nevnte den i tråden her også, men leste bare litt raskt. Var ikke Lerum, men en saft mine foreldre og besteforeldre hadde vokst opp med. 😊 Ja, når du sier det navnet husker jeg også den, jeg tror vi pleide få den hos en onkel som var ungkar. Innbiller meg at det var en litt finere saft? Ikke sikkert det stemmer, bare Lerum var standard hjemme, og denne var litt anderledes 😊 Anonymkode: 46532...291
Daisy-love Skrevet 30. august 2024 #62 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, når du sier det navnet husker jeg også den, jeg tror vi pleide få den hos en onkel som var ungkar. Innbiller meg at det var en litt finere saft? Ikke sikkert det stemmer, bare Lerum var standard hjemme, og denne var litt anderledes 😊 Anonymkode: 46532...291 Ja det var litt finere saft. Kostet mer, men var utrolig god 😋 Husker vi hadde den på hytta som kos på sommeren 😊☀️
Amossa Skrevet 30. august 2024 #63 Skrevet 30. august 2024 Jeg er født på 50-tallet og har barn som er født på tidlig 80-tall. Både barna og jeg har alltid drukket melk til frokost og kvelds, og vann til middag. I bursdag fikk vi saft, og en sjelden gang brus. Barna våre fikk en liten flaske brus hver lørdag kveld. Det går fortsatt på melk og vann hos oss alle. Ser at også barnebarna har samme vaner. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #64 Skrevet 30. august 2024 Født tidlig 90-tall. Her gikk det i juice, dvs frokostjuice(😎), appelsinjuice uten fruktkjøtt og eplejuice. Eventuelt eplenektar. Innimellom også melk. Mener at vi drakk helmelk, eller h-melk som det het da. Anonymkode: 8f5a3...d18 1
Sola de Skrevet 30. august 2024 #65 Skrevet 30. august 2024 Vann, melk, brus på lørdager/ bursdager/jul eller noe sånt. Fikk av og til sånn her om vi var med på butikken. Hervik saft vi også av og til.
Hateridioter Skrevet 30. august 2024 #66 Skrevet 30. august 2024 Født på 70-tallet på bondegård. Melk fra eget fjøs til frokost, lunsj og kveldsmat. Vann til middag og som tørstedrikk ellers på dagen. Jeg elsket vann og drakk så mye at mor var redd jeg hadde diabetes. Vi fikk hjemmelaget saft om sommeren og en gang innimellom hadde vi kjøpesaft. Brus fikk vi kun til bursdager og jul. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #67 Skrevet 30. august 2024 Verdens beste brønnvann Anonymkode: 3ee26...76e 1
Krist1an Skrevet 30. august 2024 #68 Skrevet 30. august 2024 Melk til frokost/kveldsmat, husholdningssaft til middag og noe billig brus på lørdag.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #69 Skrevet 30. august 2024 Født i 91. Tenker ikke så ofte over dette, men når du sier det så gikk det i mengder saft. Hadde ferdigblandet saft i litermål/kanne med lokk som sto i kjøleskapet. Drakk det til middag og hadde med på skolen. Jeg likte ikke melk, så fikk saft i stedet. Eventuelt tok jeg med oboypulver til å ha i skolemelka. En litt annen tid! Brus var i helgene, fredag og lørdag. Hadde ingen restriksjoner på mengde. Hos venninna mi var det brus til middag på lørdag, men kun ett glass. Etter det ene var det vann om man var mer tørst. Litt annen stil hos dem. Har alltid også drukket juice, hver dag. Mest eple som barn, og senere appelsinjuice. Anonymkode: e1699...1ef
Million Skrevet 30. august 2024 #70 Skrevet 30. august 2024 Vi var fire unger, hjemmeværende mamma og kun far jobbet. Så luksus som saft til daglige middager fikk vi ikke. Vi fikk en flaske brus på lørdag, og en skål med utporsjonert lørdagsgodteri, og det var det. Ellers i uka gikk det i melk og vann. Melk til brødmat, vann til middag, melk til frokostblandinger (som vi spiste til kveldsmat). Mamma begynte ikke å jobbe før jeg var 14. Så hele oppveksten min var det kun en inntekt, og da ble det ikke dyre utenlandsferier og dyre vaner i hverdagen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #71 Skrevet 30. august 2024 80 tallet her. Drakk vann, og ble presset til å drikke melk. Hadde brus i helgene. Saft og juice var ikke noe vi fikk i hverdagen, og oboy var kun til jul og påske. Anonymkode: 0201c...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #72 Skrevet 30. august 2024 På ungdomsskolen hadde jeg Litago på fredager gjennom melkeordningen. Vi kjøpte melkelapper, og veksler dette inn i er lite utvalg av produkter levert av Tine. Anonymkode: 0201c...c0c
klarinetta Skrevet 30. august 2024 #73 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 70-tallsbarn her, og det ble som regel servert saft til alle måltider. Melk var mest til frokost, og også vanlig å få O'boy eller Nesquick. Juice var noe eksklusivt. Det var sjeldent det ble servert vann til måltider, og jeg husker jeg syntes vann var helt pyton. Brus var også en sjeldenhet, for de store anledninger. Nå er vann favorittdrikke for både meg og barna, og det kunne aldri falt meg inn å sende med saft på skolen. Til mine foreldres forsvar - vi hadde masse bær og laget egen saft som vi drakk. Men likevel synes jeg det er ganske rart å tenkte på at jeg faktisk fikk servert saft til frokost. Det var liksom bare slik det var. Flere som ikke drakk vann i barndommen? Eller hva drakk dere? Anonymkode: 770f0...67f Åh, ja vann var horribelt!! Husker jeg som ca 13 åring tenkte at, nei - nå må jeg bare begynne å tvinge meg til å like vann. Og klarte det etterhvert. Alltid melk. Nesquick og Oboy det var veldig sjelden. Og SAFT! Åja, alltid 🤗 mest fordi besteforeldrene mine alltid saftet selv så vi hadde kjellern full. Brus, sjelden en lørdag her og der. Jeg likte ikke Cola. Solo var ok, og Villa Farris. Og sitronbrus. Men jeg maste aldri om det.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #74 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette var ikke til hverdags, men husker av og til vi laget milkshake med håndmikseren, altså melk og boksis - gjorde andre det? Senere fikk vi miksmaster med blender oppå, og då brukte vi jo heller den. Anonymkode: 46532...291 Vi hadde blender som tilbehør på kenwooden Anonymkode: 0201c...c0c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #75 Skrevet 30. august 2024 80-tallsbarn. Stort sett vann. Melk til frokost, men ingen tvang (jeg likte ikke). Hjemmelaget ripssaft og bringebærsaft til middag, men det var kokt opp med lite sukker. I helgene tok mamma og pappa gjerne vin, da fikk vi brus. O-boy til kos i helgene innimellom, men jeg likte likevel ikke melk. De nektet å kjøpte saft, eller brus med kunstig søtning. Så hadde en periode der jeg var hektet på Fun Light som student. Men fant raskt tilbake til barndommens "verdier": Og byttet ut brus mot vin. Anonymkode: 38bff...b77
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #76 Skrevet 30. august 2024 Født i 83 og drakk saft til enhver anledning. På skolen, på trening, hjemme, på besøk. Har tenkt mye over det som voksen, for nå liker jeg ikke saft. Brus var hovedsakelig forbeholdt bursdagsbesøk. Melk gikk ned på tvang, jeg måtte drikke 0,5 liter melk hver dag selv om jeg ble kvalm av det. Mamma puttet oboy i melken, men det gjorde ikke saken noe bedre. Har nesten traumer av den melkedrikkingen. Anonymkode: 2886b...e80 1
Snabeltann Skrevet 30. august 2024 #77 Skrevet 30. august 2024 Melk og husholdningssaft, skjelden vann. Til trening hadde vi XL1, og brus til spesielle anledninger. Pink panter brus og coco bahia var favoritten.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #78 Skrevet 30. august 2024 Født tidlig på 70-tallet, og var en av de få som verken drakk melk eller saft. Har aldri likt saft, og melk kommer fremdeles i retur hvis jeg prøver å drikke det. Så det ble mye vann, og en sjelden gang et glass appelsinjuice hvis juicen var på tilbud. Brus var til jul, bursdag og spesielle anledninger, og helst kjøpt direkte fra den lokale brusfabrikken. Og hos gammeltantene fikk vi verdens verste brus: Grape Soda. Er det noen under 80 år som liker den? Heldigvis gikk de over til Mozell da den kom. Forresten… Grape Soda ble bedre da jeg ble så gammel at jeg skjønte at den kunne blandes med alkohol… Anonymkode: 7a926...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #79 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Født tidlig på 70-tallet, og var en av de få som verken drakk melk eller saft. Har aldri likt saft, og melk kommer fremdeles i retur hvis jeg prøver å drikke det. Så det ble mye vann, og en sjelden gang et glass appelsinjuice hvis juicen var på tilbud. Brus var til jul, bursdag og spesielle anledninger, og helst kjøpt direkte fra den lokale brusfabrikken. Og hos gammeltantene fikk vi verdens verste brus: Grape Soda. Er det noen under 80 år som liker den? Heldigvis gikk de over til Mozell da den kom. Forresten… Grape Soda ble bedre da jeg ble så gammel at jeg skjønte at den kunne blandes med alkohol… Anonymkode: 7a926...3dc Jeg forbinder også grapesoda med blandevann på 90-tallfester 😂 finnes det ennå? Anonymkode: 46532...291
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #80 Skrevet 30. august 2024 Vann, melk og saft i hverdagen. Appelsinjuice og brus på lørdager. Født i 83. Anonymkode: de015...da8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå