Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å sette igjen babyen sin (ikke nyfødt, men fra 6 mnd ish) sovende i bilen utenfor sitt eget hus? I skyggen, med vinduer oppe og babycall? Bor ikke midt i noen by. 

Anonymkode: 19e9b...78c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg aldri funnet på. 

Anonymkode: 78eb0...7fd

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde jeg aldri funnet på. 

Anonymkode: 78eb0...7fd

Jeg lurer på hvorfor? 

• Liker 5
Skrevet

Ville heller tatt bilstolen ut av bilen og latt babyen sove videre ute i skyggen eller inne. 

Anonymkode: 6ab74...e94

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er ikke anbefalt å sove i bilstol, spesielt uten tilsyn! Det er en grunn til at man henger opp speil så man kan snu seg og se baby når man kjører. De kan tippe hodet fremover og kveles.

Det er på ingen måte ansett som trygg soving.

Anonymkode: e7d83...b4a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Det hadde vært helt uproblematisk for meg. Bor i en bygd. Ikke forskjell fra å ha sovende i vogn. Kanskje bortsett fra komfort 

Anonymkode: e3c4f...fd1

• Liker 5
Skrevet

Nei..

Babyer bør ikke sove uten tilsyn (eller sove over lengre tid) i bilstolen, spesielt ikke andre steder enn i bilen. Den sittende posisjonen og hodets tyngde kan føre til at babyens hake presses mot brystet og at luftveiene blokkeres.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

NEI!!!
for det første er ikke bilstol anbefalt å sove i, med mindre man kjører-da har man ingen valg. En bil kan starte å brenne, bli stjålet osv. Vanskelig å regulere varmen i bil, selv med vindu oppe. Og hva om det kommer inn veps ol. som stikker babyen i munn? I vogn har man vel somregel insektsnett om man ikke har de under observasjon.
Og ja, jeg ser mye her er vorst case, men det skjer, og jeg hadde ikke tatt sjansen.

Anonymkode: e3752...386

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei aldri. Gjør det heller ikke med vogn. Tenker alt fra kidnapping til ting som kan skje, med mindre du har kamera og følger med hvert sekund 

Anonymkode: d54a8...2dd

• Liker 1
Skrevet

Fremdeles ikke sett noen gode årsaker. 

Babyen er 

Stor nok til å sitte selv. 
Har god hodekontroll. 
Bilstolen er jo i bilen. 
Veps? Ærlig talt? 
Brann kan det bli uansett. Større sjans for det når vi kjører. 
Bli stjålet? Nøklene er inne, bilen står i vår hage. 
Sover da ofte i bilen når vi kjører et par timer. Som vi ofte gjør. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei aldri. Gjør det heller ikke med vogn. Tenker alt fra kidnapping til ting som kan skje, med mindre du har kamera og følger med hvert sekund 

Hvis en har flere barn eller andre ting å gjøre er det hverken mulig eller nødvendig å følge med hvert sekund på en baby som sover i vogn!?😅

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Og temperaturen blir ikke kokende varm i en bil som står i skyggen i kjølig høstvær? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Babyen er 

Har god hodekontroll. 
Bilstolen er jo i bilen. 
Veps? Ærlig talt? 

hvorfor spør du da når du allerede har fasit...

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er da helt normalt å la barna sove ute i vogn… Her står det ofte vogner med sovner barn i utenfor kafeer om sommeren.. 😂 Selv setter jeg ungen ut på vinteren, sover godt da.

Sjekker innimellom. Eller så hører jeg gråt gjennom vinduet… Man trenger ikke bli helt hysterisk heller da. Kidnapping i Norge? Når skjedde det?🙄

Anonymkode: 8bbc2...70e

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hvorfor spør du da når du allerede har fasit...

Fordi jeg lurer på hva som er så galt med det om det er noe jeg ikke har tenkt på. Foreløpig er det enten hysteri eller ting jeg har kontroll på. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Babyen er 

Har god hodekontroll. 
Bilstolen er jo i bilen. 
Veps? Ærlig talt? 

Forskjellen er jo selvsagt at en baby er hjelpesløs mot brann, og når man ikke er der selv kan det hende man oppdager det for sent. Dessuten er det som regel røyken som dreper, så det trenger ikke være snakk om overtent bil.

Anonymkode: 8cb69...fb3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Huff, du kommer til å slite deg ut. Skal du følge med på barnet ditt hvert sekund når det blir eldre også? Mine har alltid sovet utenfor huset i vogn. Har ikke brukt babycall engang. Ser jo til de, men sitte å stirre på de? Overhodet ikke 😅 

Anonymkode: b18eb...7e6

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi jeg lurer på hva som er så galt med det om det er noe jeg ikke har tenkt på. Foreløpig er det enten hysteri eller ting jeg har kontroll på. 

Det er ikke søtt å kalle folk som er sikkerhetsbevisste for hysteriske. Om du er så sikker på at det er greit er det snodig å opprette et emne. Men du ville vel bare krangle litt og kalle andre folk hysteriske.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff, du kommer til å slite deg ut. Skal du følge med på barnet ditt hvert sekund når det blir eldre også? Mine har alltid sovet utenfor huset i vogn. Har ikke brukt babycall engang. Ser jo til de, men sitte å stirre på de? Overhodet ikke 😅 

Anonymkode: b18eb...7e6

Synes du det er kult å være spydig mot folk som gjør ting annerledes enn deg?

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke søtt å kalle folk som er sikkerhetsbevisste for hysteriske. Om du er så sikker på at det er greit er det snodig å opprette et emne. Men du ville vel bare krangle litt og kalle andre folk hysteriske.

Jeg lurer på om det er noe jeg ikke har tenkt på, men det leste du ikke? 
Og jeg forstår ikke argumentene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...