Gå til innhold

Kake: bytte ut kefir med kulturmjølk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal bake sjokoladekake med kefir i oppskriften, kan jeg heller bruke kulturmelk, eller vil det påvirke resultatet? 

Anonymkode: 18e2a...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro det går helt fint. De er vel omtrent like tjukke i konsistensen, og begge er syrnede (ofte er det natron i sånne oppskrifter, som trenger noe surt å reagere med for å heve). 

Anonymkode: d8521...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan aldri tro dette skal spille noen rolle, det er jo tilnærmet samme produkt. 

Anonymkode: d3e60...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt annet enn kukturmelk fordi det er dét jeg forbinder med ordet 'kefir' - jeg var godt over 30 før jeg oppdaget at Kefir er en egen vare og ikke et ord for syrnet melk.

Anonymkode: f74b5...5da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kefir er syrnet med kefirkorn og kulturmelk er syrnet med melkesyrekultur. Kan ikke tro det har noen praktisk betydning i en kake, muligens på smak. Vet ikke tykkelse på kefir vs kulturmelk. Men konsistens på kakerøra ser du best når du lager den. Føles den for tykk tilsetter du melk eller vann.

Anonymkode: 45c77...ff9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I bakst har det ingen praktisk betydning. I gamle dager kalte man gjerne den fete kulturmelken for "kefir", selv om det streng tatt ikke var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan uten land skrev (5 minutter siden):

I bakst har det ingen praktisk betydning. I gamle dager kalte man gjerne den fete kulturmelken for "kefir", selv om det streng tatt ikke var det.

Det er faktisk helt sant at man kan lære noe av KG🙂 Takk, trodde det var synonymer🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...