AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #1 Skrevet 30. august 2024 Am I the asshole?? Jeg har en super samboer. Han sier alle de riktige tingene, og gjør hele tiden sitt beste for at vi skal få en fin fremtid sammen. Men! 😂 Han har en jobbsituasjon som ikke er optimal, og må endres. Han jobber nå over 100% totalt i forsøk på å lande en potensiell ny jobb for å dermed kunne komme seg ut av den han har fra før. Point is. Han er sliten. Veldig sliten. Jeg går rundt som hushjelpen, og gjør alt jeg kan for å lette hverdagen for han. So far, so good. Problemet er at det finnes lite overskudd til å finne på noe, og den lille tiden vi får sammen før han sovner igjen blir serie på sofaen. Vi finner skjelden på noe sammen lenger, noe som også er forståelig ut fra situasjonen nå. Det som plager meg er; Når han først finner på noe utenfor huset er det alltid med en veninne, og ikke med meg. Jeg får være med hvis jeg vil, men det føles bare feil for meg. Det er arrangementer de to kan ha glede av (og ikke egentlig jeg) istedet for å velge ting han og jeg har glede av sammen. Jeg føler at han prioriterer henne når han først er ute av huset. Meg treffer han jo likevel liksom. Jeg vet han ikke gjør noe upassende med henne, men om jeg ikke hadde eksistert så hadde det kanskje vært de to? Who knows. Jeg forsøker å være blid og ønske han god tur når han går ut med henne. Det må han ho gjerne gjøre. Men det hadde vært fint om han litt oftere prioriterte oss, istedet for å bruke kapasiteten sin på å treffe henne liksom. AITA? Anonymkode: 45414...aa0
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #2 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Am I the asshole?? Jeg har en super samboer. Han sier alle de riktige tingene, og gjør hele tiden sitt beste for at vi skal få en fin fremtid sammen. Men! 😂 Han har en jobbsituasjon som ikke er optimal, og må endres. Han jobber nå over 100% totalt i forsøk på å lande en potensiell ny jobb for å dermed kunne komme seg ut av den han har fra før. Point is. Han er sliten. Veldig sliten. Jeg går rundt som hushjelpen, og gjør alt jeg kan for å lette hverdagen for han. So far, so good. Problemet er at det finnes lite overskudd til å finne på noe, og den lille tiden vi får sammen før han sovner igjen blir serie på sofaen. Vi finner skjelden på noe sammen lenger, noe som også er forståelig ut fra situasjonen nå. Det som plager meg er; Når han først finner på noe utenfor huset er det alltid med en veninne, og ikke med meg. Jeg får være med hvis jeg vil, men det føles bare feil for meg. Det er arrangementer de to kan ha glede av (og ikke egentlig jeg) istedet for å velge ting han og jeg har glede av sammen. Jeg føler at han prioriterer henne når han først er ute av huset. Meg treffer han jo likevel liksom. Jeg vet han ikke gjør noe upassende med henne, men om jeg ikke hadde eksistert så hadde det kanskje vært de to? Who knows. Jeg forsøker å være blid og ønske han god tur når han går ut med henne. Det må han ho gjerne gjøre. Men det hadde vært fint om han litt oftere prioriterte oss, istedet for å bruke kapasiteten sin på å treffe henne liksom. AITA? Anonymkode: 45414...aa0 Du vet ikke om han gjør noe upassende. Men selv om han ikke gjør det, er du jo hans sisteprioritet, etter jobb, andre plikter OG "venninna". Det er også ekstremt respektløst å gå ut og finne på ting med ei annen dame støtt og stadig, og ekskludere kjæresten/samboeren. HVORFOR flyttet han sammen med deg, når han heller vil tilbringe tid med henne? Da får han flytte sammen med henne - vinn-vinn for ham. Jeg hadde droppet dette forholdet. Eller begynt å henge masse med en kompis, og sett reaksjonen. 99 % sikker på at samboeren din hadde klikket i vinkel. Anonymkode: 95040...afb 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #3 Skrevet 30. august 2024 Hvem er denne venninna? Hvorfor tror du at det muligens hadde vært de, om du ikke fantes? Hadde ikke godtatt et sånt vennskap for min partner. Men så har ikke mannen venninner heller, kun min familie og hans svigerinner Anonymkode: 5d329...714 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #4 Skrevet 30. august 2024 Hæ? Velger han å bruke tiden og overskuddet sitt på en annen kvinne?! Da hadde jeg blitt utrolig lei meg. Hadde ikke likt å ha en sånn kjæreste Anonymkode: 4b3e7...4fd 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #5 Skrevet 30. august 2024 Hadde han rydda og fiksa for deg da, så du kunne dra å henge med en annen mann? Syns du skal prøve det jeg. Anonymkode: b092d...c5c 3 2
KaraThrace Skrevet 30. august 2024 #7 Skrevet 30. august 2024 Høres ut som du er mer hushjelp, sengevarmer og kokk enn faktisk kjæreste ❤️ det her krever nok en vanskelig samtale 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #8 Skrevet 30. august 2024 Skjønner at det er kjipt å føle seg nedprioritert, men kanskje akkurat nå føler han at han får litt energi av å være med venner? Og hva er greia med at det er så farlig at han har en venninne? Hadde du reagert på samme måte om venninnen var en mann? Hadde ikke funnet meg i det hvis jeg var mannen din. Jeg har omtrent bare mannlige venner, og hadde mannen min sagt noe på det, så kunne han pakket og dratt. Er ingen forskjell på mine kvinnelige venner og mine mannlige! Voksne folk trenger da virkelig ikke oppføre seg som sjalu tenåringer! Anonymkode: 9ef81...21a
Carrot Skrevet 30. august 2024 #9 Skrevet 30. august 2024 man er ikke en dritt pga følelser, man er en dritt om man lar følelsene styre seg og det går ut over andre MEN.. Jeg skjønner at du reagerer dersomd ette er en genganger og jeg ville nok tatt opp at du føler deg redusert til hushjelp og ikke en prioritert partner.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #10 Skrevet 30. august 2024 Han kan vel finne på noe med henne noen ganger og deg andre ganger, iallfall sånn 50-50? Dette må du ta opp med ham, han tenker sikkert bare at dere sees nok i hverdagen. Hold venninna ute av diskusjonen, det er det at du ønsker tid med ham som er fokus. Og at han velger «opera» eller hva det er i stedet. Og hvor lenge skal du være husmor for ham? Tenker hvis det pågår i flere måneder så hadde jeg blitt lei. Anonymkode: abe10...f89 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #11 Skrevet 30. august 2024 Og nei, you’re not the A-H!!! Han er men han ser det ikke. Wake up call!! Anonymkode: abe10...f89
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #12 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Skjønner at det er kjipt å føle seg nedprioritert, men kanskje akkurat nå føler han at han får litt energi av å være med venner? Og hva er greia med at det er så farlig at han har en venninne? Hadde du reagert på samme måte om venninnen var en mann? Hadde ikke funnet meg i det hvis jeg var mannen din. Jeg har omtrent bare mannlige venner, og hadde mannen min sagt noe på det, så kunne han pakket og dratt. Er ingen forskjell på mine kvinnelige venner og mine mannlige! Voksne folk trenger da virkelig ikke oppføre seg som sjalu tenåringer! Anonymkode: 9ef81...21a Det er jo ikke VENNER, det er EI (!) venninne. Anonymkode: 95040...afb
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #13 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Am I the asshole?? Jeg har en super samboer. Han sier alle de riktige tingene, og gjør hele tiden sitt beste for at vi skal få en fin fremtid sammen. Men! 😂 Han har en jobbsituasjon som ikke er optimal, og må endres. Han jobber nå over 100% totalt i forsøk på å lande en potensiell ny jobb for å dermed kunne komme seg ut av den han har fra før. Point is. Han er sliten. Veldig sliten. Jeg går rundt som hushjelpen, og gjør alt jeg kan for å lette hverdagen for han. So far, so good. Problemet er at det finnes lite overskudd til å finne på noe, og den lille tiden vi får sammen før han sovner igjen blir serie på sofaen. Vi finner skjelden på noe sammen lenger, noe som også er forståelig ut fra situasjonen nå. Det som plager meg er; Når han først finner på noe utenfor huset er det alltid med en veninne, og ikke med meg. Jeg får være med hvis jeg vil, men det føles bare feil for meg. Det er arrangementer de to kan ha glede av (og ikke egentlig jeg) istedet for å velge ting han og jeg har glede av sammen. Jeg føler at han prioriterer henne når han først er ute av huset. Meg treffer han jo likevel liksom. Jeg vet han ikke gjør noe upassende med henne, men om jeg ikke hadde eksistert så hadde det kanskje vært de to? Who knows. Jeg forsøker å være blid og ønske han god tur når han går ut med henne. Det må han ho gjerne gjøre. Men det hadde vært fint om han litt oftere prioriterte oss, istedet for å bruke kapasiteten sin på å treffe henne liksom. AITA? Anonymkode: 45414...aa0 Forresten. SLUTT å være hushjelpen hans. Jeg regner med at du også jobber. Dere er samboere, ikke gift, så hans jobbing kommer jo ikke deg til gode. Han prioriterer å henge med venninna fremfor å gjøre husarbeid. Gjør dine 50 prosent, og overlat resten til ham. Anonymkode: 95040...afb 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #14 Skrevet 30. august 2024 Høres ikke helt bra ut dette.. Jeg synes det er naturlig at kjæresten kommer før venner. Om kjæresten min hentet energi fra en annen kvinne når hverdagen røynet på så hadde ikke jeg vært den rette for han. Samme omvendt. Jeg kjenner at når alt blir litt mye, overskuddet synker, så trenger jeg å gjøre verden og boblen min mindre en liten periode til alt er sortert og jeg har fått fotfeste igjen. Den boblen består av hjemmet mitt, senga mi, dusjen, te i favorittkoppen, katten, kjærestens armer, munn og lukt, naturen, gå tur med en fast turvenninne, vaske klær, til nøds kanskje samtaler med 1 av mine 18 venninner. Jeg har barn. Elsker selvfølgelig de. Men de havner på -må-gjøre-denne-oppgaven listen. Ikke her henter jeg energi og ro. Samme med mobilen. Den gir meg ikke energi, men kan faktisk være med på å forsterke et allerede negativt fokus eller mønster. Når jeg er ovenpå igjen øker sirkelen på nytt i omfang og inkluderer shopping, vinkvelder, konserter, at barna fyller huset med venner på overnatting, baking, helgeturer osv. Fet hadde vært FRYKTELIG rart om jeg hadde tid til en annen mann i den bobla enn kjæresten min 😬😬😬🙄 Hvorfor er man da sammen egentlig? Selvfølgelig deilig med noen som vasker, rydder, lager mat, gjør alle de kjipe oppgavene slik at jeg kan dra å ha det gøy med Thomas istedet for å sette pris på og tilbringe tid med kjæresten min Tor som slaver hjemme 🙄 Uansett like ille om han droppet deg for en kompis gjentatte ganger. Like respektløst og tydelig signal om at du ikke er spesielt viktig for han. Anonymkode: d2a4f...aad 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #15 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du vet ikke om han gjør noe upassende. Men selv om han ikke gjør det, er du jo hans sisteprioritet, etter jobb, andre plikter OG "venninna". Det er også ekstremt respektløst å gå ut og finne på ting med ei annen dame støtt og stadig, og ekskludere kjæresten/samboeren. HVORFOR flyttet han sammen med deg, når han heller vil tilbringe tid med henne? Da får han flytte sammen med henne - vinn-vinn for ham. Jeg hadde droppet dette forholdet. Eller begynt å henge masse med en kompis, og sett reaksjonen. 99 % sikker på at samboeren din hadde klikket i vinkel. Anonymkode: 95040...afb Han ser jo meg hver dag. Jeg kan fint forstå at han har behov for å treffe noen andre litt også. Og han vil ta vare på vennene sine. Jeg kan bli med hvis jeg vil. Han vil nok det, sikkert ikke hun. 😂 Jeg tror nok hun ville slått kloa i han om hun hadde muligheten Anonymkode: 45414...aa0
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #16 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner at det er kjipt å føle seg nedprioritert, men kanskje akkurat nå føler han at han får litt energi av å være med venner? Og hva er greia med at det er så farlig at han har en venninne? Hadde du reagert på samme måte om venninnen var en mann? Hadde ikke funnet meg i det hvis jeg var mannen din. Jeg har omtrent bare mannlige venner, og hadde mannen min sagt noe på det, så kunne han pakket og dratt. Er ingen forskjell på mine kvinnelige venner og mine mannlige! Voksne folk trenger da virkelig ikke oppføre seg som sjalu tenåringer! Anonymkode: 9ef81...21a Kjønnet hennes er ikke problemet her. Hadde hun vært mann hadde ingenting vært forandret... Anonymkode: 45414...aa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå