AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #1 Skrevet 30. august 2024 Jeg synes den nye straffetollen på kinesiske elbiler er helt hårreisende. Ja, vi vil ikke støtte et diktatur, men, d'oh, hele klesskapet, all elektronikken vår og faen meg hele Hardangerbroa er fra Kina. Kanskje litt sent å begynne å angre nå? Dessuten: Dette her er jo bare favorittisme: Spoiler Tesla Model 3 laget i Shanghai var overraskelsen på den nye listen, der er straffetollen nedjustert fra 20,8 prosent til 9 – uten at noen forklaring ble gitt. https://www.motor.no/aktuelt/salget-av-kinesiske-biler-stuper-i-europa/284891 Hva skjer med WTO reglene og alt det der? Anonymkode: 25ac1...b45
Hateridioter Skrevet 30. august 2024 #2 Skrevet 30. august 2024 Det er aldri for sent å endre mening.
Camlon Skrevet 30. august 2024 #3 Skrevet 30. august 2024 (endret) 58 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes den nye straffetollen på kinesiske elbiler er helt hårreisende. Ja, vi vil ikke støtte et diktatur, men, d'oh, hele klesskapet, all elektronikken vår og faen meg hele Hardangerbroa er fra Kina. Kanskje litt sent å begynne å angre nå? Dessuten: Dette her er jo bare favorittisme: Hide contents Tesla Model 3 laget i Shanghai var overraskelsen på den nye listen, der er straffetollen nedjustert fra 20,8 prosent til 9 – uten at noen forklaring ble gitt. https://www.motor.no/aktuelt/salget-av-kinesiske-biler-stuper-i-europa/284891 Hva skjer med WTO reglene og alt det der? Anonymkode: 25ac1...b45 Det er dårlig handelspolitikk å ha åpne markeder til et land som har lukket sine markeder til oss. Det er ikke for sent å angre og EUs tiltak er et steg i riktig retning. Endret 30. august 2024 av Camlon
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #4 Skrevet 30. august 2024 Plutselig var det ikke så viktig å redde "klima"..... Anonymkode: a6d63...c21 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #5 Skrevet 30. august 2024 Camlon skrev (3 timer siden): Det er dårlig handelspolitikk å ha åpne markeder til et land som har lukket sine markeder til oss. Hvem har lukket markedet i Kina? Før WTO inntreden var det samarbeid som gjaldt, lært, bl.a., av Norge. Etter det har det vært et åpent marked. Drittbiler som Volkswagen og Tesla er rett og slett bare utkonkurrert der. Ingen måtte stenge noen dør. Anonymkode: 25ac1...b45
Camlon Skrevet 30. august 2024 #6 Skrevet 30. august 2024 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvem har lukket markedet i Kina? Før WTO inntreden var det samarbeid som gjaldt, lært, bl.a., av Norge. Etter det har det vært et åpent marked. Drittbiler som Volkswagen og Tesla er rett og slett bare utkonkurrert der. Ingen måtte stenge noen dør. Anonymkode: 25ac1...b45 Du vet ikke hva du snakker om. Det er masse begrensinger og favorisering fra kinesiske myndigheter som gjør det umulig for utenlandske selskaper å konkurrere på like vilkår. F.eks. i Norge kan du gå på nett og kjøpe varer fra hvilken som helst nettbutikk. I Kina så er det ofte ikke mulig og du må finne en importør og betale toll. Og det er enda vanskeligere for bedrifter å importere fra utlandet uten tillatelse. Det er også umulig å konkurrere mot en bedrift som får masse subsidier fra kinesiske myndigheter. Endret 30. august 2024 av Camlon
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #7 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Plutselig var det ikke så viktig å redde "klima"..... Anonymkode: a6d63...c21 ? Redder man klimaet ved å kjøpe billige varer fra Kina? Her må du forklare hva du mener. Anonymkode: 4e347...32a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå