Gå til innhold

Hva syns du om navnet Sara/Sarah?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sara uten H er best. Det er mest praktisk. Hvis dere velger Sarah med "H", vil barnet, hver gang det skal fortelle noen hva det heter, måtte si "Sarah med h til slutt". Og et slikt navn med en stum og unaturlig h til slutt, vil svært ofte komme til å bli feilskrevet av folk som ikke kjenner til dette litte "pyntegrepet" på navnet.

Å skrive Sarah med h, signaliserer at her er det foreldre som er litt ekstra fine på det. Det enkle og vanlige er liksom ikke godt nok for denne familien, det må legges til litt ekstra kompliserende "pynt" på navnet for å skille seg fra "allmuen". Samme greia med folk som ikke kan kalle barnet Kristoffer, men må klinke til med Christopher. 

Anonymkode: 93473...1b0

• Liker 1

Annonse

Datteren min heter Sarah, og den ekstra "h" har aldri vært et problem😅 Hun lærte seg å skrive navnet sitt uten problem, og har ikke trengt å forklare skrivemåten. Ikke er vi fine på det heller😅

Anonymkode: 27d5f...d54

Sarah er superfint, jeg ønsket det navnet på barn selv, men fikk bare sønner 😁

jeg synes Sarah med H er mest naturlig, det er slik det skrives i de fleste andre land, så hun må nok like ofte eventuelt forklare at hun heter Sara uten H 😁

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.8.2024 den 7.44):

Har lurt på dette navnet, syns det er finest med H men hva syns andre om dette navnet? 

Anonymkode: db315...7e5

Veldig fint navn, H er unødvendig men kanskje ok å ha på papiret - for å skille mellom de ørti andre Sara. 

Endret av klarinetta
Annonse
AnonymBruker skrev (På 30.8.2024 den 7.44):

Har lurt på dette navnet, syns det er finest med H men hva syns andre om dette navnet? 

Anonymkode: db315...7e5

Sarah er penest, ser rart ut uten h for min del

Anonymkode: 10f0b...02e

Jeg kunne kalt min datter for Sarah. Jeg synes det er kjempefint, både med og uten h. Tror jeg hadde valgt med, men det er pga internasjonalt miljø. Har ikke veldig sterke meninger om h-en, så hadde slitt med å bestemme meg kjenner jeg 🤪🫣 

Det stod på listen her, og er et klassisk navn, som passer både alene og i følge med flere navn, og kan uttales på mange språk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...