Gå til innhold

Hva syns du om navnet Sara/Sarah?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lurt på dette navnet, syns det er finest med H men hva syns andre om dette navnet? 

Anonymkode: db315...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker Sara er mer nordisk.  Tror Sara uten "h" er mer uvanlig. Og finere 😁😅

Anonymkode: 4f431...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke blir lei av spørsmålet med eller uten h, så er det fint.  Jeg ville tatt uten h med tanke på når ungen skal lære å skrive navnet sitt selv.

Anonymkode: cf164...316

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp H. Så slipper kidden å hete «Saramedhå»

Hilsen voksen med en sånn jævlig irriterende bokstav bare for at foreldrene mine skulle ha den på papiret.

Anonymkode: ee327...84f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes selvfølgelig at Sara er et flott navn,   siden min datter heter det.

Anonymkode: cc89b...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara uten H er best. Det er mest praktisk. Hvis dere velger Sarah med "H", vil barnet, hver gang det skal fortelle noen hva det heter, måtte si "Sarah med h til slutt". Og et slikt navn med en stum og unaturlig h til slutt, vil svært ofte komme til å bli feilskrevet av folk som ikke kjenner til dette litte "pyntegrepet" på navnet.

Å skrive Sarah med h, signaliserer at her er det foreldre som er litt ekstra fine på det. Det enkle og vanlige er liksom ikke godt nok for denne familien, det må legges til litt ekstra kompliserende "pynt" på navnet for å skille seg fra "allmuen". Samme greia med folk som ikke kan kalle barnet Kristoffer, men må klinke til med Christopher. 

Anonymkode: 93473...1b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren min heter Sarah, og den ekstra "h" har aldri vært et problem😅 Hun lærte seg å skrive navnet sitt uten problem, og har ikke trengt å forklare skrivemåten. Ikke er vi fine på det heller😅

Anonymkode: 27d5f...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah er superfint, jeg ønsket det navnet på barn selv, men fikk bare sønner 😁

jeg synes Sarah med H er mest naturlig, det er slik det skrives i de fleste andre land, så hun må nok like ofte eventuelt forklare at hun heter Sara uten H 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden blir mer og mer internasjonal, så ville skrevet med h. 

Anonymkode: 3b559...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Verden blir mer og mer internasjonal, så ville skrevet med h. 

Anonymkode: 3b559...b0f

Er da mange som heter Sara uten h utenfor Norges grenser.

Anonymkode: df69d...ce8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara er et fint navn ☺️ Har ei datter som heter det.

Anonymkode: 50a86...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig rart når et norsk barn har den ekstra h-en. Men Sara er et pent navn :)

Anonymkode: 4bdab...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.8.2024 den 7.44):

Har lurt på dette navnet, syns det er finest med H men hva syns andre om dette navnet? 

Veldig fint navn, H er unødvendig men kanskje ok å ha på papiret - for å skille mellom de ørti andre Sara. 

Endret av klarinetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H i enden av navn er veldig vanlig når persiske navn skal skrives med latinske bokstaver, så hvis du sokner til Iran, passer det godt med Sarah. 

Anonymkode: 16107...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sara må være det kjedeligste navnet som finnes, i likhet med Ida, Silje, Anna og Tom. Et navn helt uten personlighet. 
Mye bedre enn Sarah uansett. Sarah er «wannabe-unik».

Anonymkode: 4c788...685

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.8.2024 den 7.44):

Sarah er penest, ser rart ut uten h for min del

Anonymkode: 10f0b...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne kalt min datter for Sarah. Jeg synes det er kjempefint, både med og uten h. Tror jeg hadde valgt med, men det er pga internasjonalt miljø. Har ikke veldig sterke meninger om h-en, så hadde slitt med å bestemme meg kjenner jeg 🤪🫣 

Det stod på listen her, og er et klassisk navn, som passer både alene og i følge med flere navn, og kan uttales på mange språk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...