AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #41 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Virker som om det stort sett er kvinner som mister sexlysten på partneren i lange forhold. Hva tenker dere? Jeg har vært sammen med mannen i 13 år, og sliter med å tenne på han. Utrolig vanskelig. Anonymkode: 20d6c...903 Jeg tror definitivt det motsatte er vanligst. Menn går normalt fortere (seksuelt) lei av partner enn kvinner gjør. Fenomenet kalles «Coolidge-effekten». Anonymkode: 7196e...8a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #42 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er mann og for min del har jeg ikke lyst til å ha sex med "hvem som helst på to bein." (Jeg synes det er en tåpelig stereotype) Jeg vil heller ikke ha sex med kona. Men det koster mindre for meg å ha sex med henne 1 gang i mnd, enn å måtte holde ut med en permanent sur kone. Anonymkode: 632f2...9fb Kunne du tenkt deg å hun fikk seg en elsker på si? Anonymkode: 4dc0a...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #43 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er rart at all sex alltid skal gå på mannens premisser, hele tiden. Vil mannen ikke ha sex i 9 måneder fordi det er "rart" eller "stygt" med gravid dame? Da må dama bare være tålmodig og vente. Vil mannen ikke ha sex fordi kona har lagt på seg? Da må hun forstå det og slanke seg. Men når dama ikke vil ha sex, så må hun forstå at mannen da vil gå til andre eller vurdere brudd, for dama må jo jobbe aktivt med sexlysten. Når det gjelder graviditet, så finnes det utallige andre måter å ha sex på enn bare å putte noe inn. Når mannen nekter all intimitet i 9 måneder, er det ikke rart kvinnen mister respekten og lysten. Anonymkode: b4370...b3d Er du ny på KG? Anonymkode: 4dc0a...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #44 Del Skrevet 30. august 2024 Kvinner blir fortere lei viss de lever i forhold hvor de ikke føler deg verdsatt i eller som en likeverdig partner. Anonymkode: 7dd71...7b3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #45 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg tror definitivt det motsatte er vanligst. Menn går normalt fortere (seksuelt) lei av partner enn kvinner gjør. Fenomenet kalles «Coolidge-effekten». Anonymkode: 7196e...8a3 Det betyr ikke at menn mister lysten til å ha sex med partner. Det betyr bare at menn er mer opptatt av å ligge rundt i tillegg. Det er fortsatt mye vanligere at kvinner mister interessen i forhold. Anonymkode: 141ec...233 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #46 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kunne du tenkt deg å hun fikk seg en elsker på si? Anonymkode: 4dc0a...583 Hvis hun absolutt har behov for mer sex kan jeg se om jeg hadde orket å øke frekvensen. Evt måtte vi skilt oss Anonymkode: 632f2...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heftig Skrevet 30. august 2024 #47 Del Skrevet 30. august 2024 Det tror jeg. Samtidig tror jeg nok at menn også kan gå lei, men at de tar med seg sine fantasier og lyster i senga med partneren sin om partneren fortsatt vil ha sex. Så de får på en måte tilfredsstilt det der, om de ikke finner noen andre å ligge med. Har selv gått lei kjærester etter noen år. Tror det bare er sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #48 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, tipper jeg. Kvinner ender de aller fleste forhold, og det er vell en grunn til det? Anonymkode: 5f621...8be Ja, kvinner har større forventninger til det å være i forhold enn menn. Anonymkode: 11bdb...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #49 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mulig vi sporer litt av, men det stemmer ikke helt. Det stemmer at lesbiske har desidert høyest skilsmisserate. Over dobbelt så høy som heterofile. Homofile menn har også litt ( 8%) høyere rate enn heterofile. https://www.aftenposten.no/kultur/i/0QjBjB/ny-norsk-studie-ekteskap-mellom-kvinner-ender-oftest-i-skilsmisse Hvorfor? Har ikke peiling. Det kan jo tyde på at kvinner lettere mister interesse eller har mindre toleranse for problemer i forholdet. Anonymkode: 141ec...233 Kjenner ingen som er lesbisk sån dette er kunn et inntrykk gjennom media, som.serier og insta osv uttalelser. Men det sies ofte, eller tulles ofte om at lesbiske kvinner nærmest flytter sammen på 1 date, og om det er sannt at det er stor kultur for å fort bli sammen uten å bli kjennt, vel da er jo også sjangsen stor for å like fort og dramatisk falle fra hverandre eller like fort binde seg til ei ny ei. Kan det ha en sammenheng eller er det andre ting? Anonymkode: 4dd3e...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #50 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjenner ingen som er lesbisk sån dette er kunn et inntrykk gjennom media, som.serier og insta osv uttalelser. Men det sies ofte, eller tulles ofte om at lesbiske kvinner nærmest flytter sammen på 1 date, og om det er sannt at det er stor kultur for å fort bli sammen uten å bli kjennt, vel da er jo også sjangsen stor for å like fort og dramatisk falle fra hverandre eller like fort binde seg til ei ny ei. Kan det ha en sammenheng eller er det andre ting? Anonymkode: 4dd3e...960 Jeg har en lesbisk i familien som jeg har et nært forhold til, men føler ikke jeg vet så mye om lesbiske allikevel. Ingen kunne ha gjettet at hun var lesbisk om man ikke visste det. Der kan være en faktor at flere heterofile har barn og holder ut av den grunn, men det forklarer ikke at homofile menn holder sammen. Jeg tror det er noe med at kvinner har høyere krav til mange ting. Jeg synes kvinner er mer opptatt av å få ting på stell på jobb, og det mener jeg ikke negativt. Menn har begge øyne på oppgavene og kan leve med at mye er litt på halv tolv. Anonymkode: 141ec...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #51 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det betyr ikke at menn mister lysten til å ha sex med partner. Det betyr bare at menn er mer opptatt av å ligge rundt i tillegg. Det er fortsatt mye vanligere at kvinner mister interessen i forhold. Anonymkode: 141ec...233 Nei. Når det gjelder det å miste seksuell interesse for (samme) partner, er menn definitivt i føringen. Det har trolig en rent biologisk forklaring. At kvinner er mer tilbøyelig til å miste interessen for forholdet er en helt annen sak. Det har ikke primært sammenheng med behovet for seksuell partnervariasjon, men snarere med behovet for bekreftelse og emosjonell tilknytning. Anonymkode: 7196e...8a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #52 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Når det gjelder det å miste seksuell interesse for (samme) partner, er menn definitivt i føringen. Det har trolig en rent biologisk forklaring. At kvinner er mer tilbøyelig til å miste interessen for forholdet er en helt annen sak. Det har ikke primært sammenheng med behovet for seksuell partnervariasjon, men snarere med behovet for bekreftelse og emosjonell tilknytning. Anonymkode: 7196e...8a3 Problemet er at det bare ikke stemmer. Da hjelper det ikke hvor fin teorien er på papiret. Det er flere kvinner enn menn som sliter med lysten. Det gjelder alle aldersgrupper. https://www.forskning.no/sex/kvinner-mister-sexlysten-i-lange-parforhold/362993 Anonymkode: 141ec...233 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #53 Del Skrevet 30. august 2024 Tenker folk er veldig ulike. Selv mister jeg ikke lyst uten grunn men kan bli kald om mannen trekker seg vekk emosjonelt. Gjør såklart mitt for å bidra til et godt forhold. Anonymkode: cf607...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #54 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er mann og for min del har jeg ikke lyst til å ha sex med "hvem som helst på to bein." (Jeg synes det er en tåpelig stereotype) Jeg vil heller ikke ha sex med kona. Men det koster mindre for meg å ha sex med henne 1 gang i mnd, enn å måtte holde ut med en permanent sur kone. Anonymkode: 632f2...9fb Hadde definitivt rømt fra forholdet mitt om der eneste intime livet var månedlig pliktsex med mannen. Vi har "bare " ukentlig sex noe jeg synes er i minste laget, men han tar det igjen ved stor entusiasme. Han sa det så sterkt som at sexen med meg er det som er livet for ham. Såpass bør det være, synes jeg. Anonymkode: cf607...fea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #55 Del Skrevet 30. august 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er kvinne, og er den som har endt alle forholdene jeg har vært i (alle langvarige). Ingen av bruddene har vært grunnet sextørke/mangel på tenning, men i det siste forholdet var ulik sexlyst en medvirkende faktor. Jeg vil helst ha sex hver dag, gjerne flere ganger om tid og anledning passer. Han var mer "satt", og fornøyd med 2-3 ganger i uken. Når jeg leser her om menn som pliktskyldig har sex med kona èn gang i måneden, kan jeg garantert si at jeg ville ha brutt disse forholdene. Så sjeldent sex er totalt uaktuelt for meg. (Om alt var bra ellers kunne jeg kanskje blitt om jeg fikk ha en elsker ved siden av, men vil aller helst ha mulighet til å ha sex når lysten melder seg, og ikke måtte avtale treff med andre) Anonymkode: 3dddd...02b Sier jo alt om hvem du er. 🤮 Anonymkode: 9d8c3...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 30. august 2024 #56 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tror definitivt det motsatte er vanligst. Menn går normalt fortere (seksuelt) lei av partner enn kvinner gjør. Fenomenet kalles «Coolidge-effekten». Anonymkode: 7196e...8a3 At menn har satt et utrykk på det en del menn opplever betyr ikke at ikke like mange kvinner opplever det. Kanskje til og med flere. At kvinner som mister sexlyst i et forhold, og ikke mannen, er jo heller ikke noe ukjent fenomen. Selv om begge kjønn kan gjøre det. Noen av begge kjønn har til og med et temningsmønster der de uansett bare tenner når noe er nytt og spennende. Heldigvis er ikke flertallet slik, for dette er et svært utfordrende tenkingsmønster å ha angående å være i forhold. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #57 Del Skrevet 30. august 2024 Her er det motsatt. Mannen vil ikke ha sex mer. Jeg har sluttet å ta initiativ. Anonymkode: 5ef5e...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #58 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Mulig vi sporer litt av, men det stemmer ikke helt. Det stemmer at lesbiske har desidert høyest skilsmisserate. Over dobbelt så høy som heterofile. Homofile menn har også litt ( 8%) høyere rate enn heterofile. https://www.aftenposten.no/kultur/i/0QjBjB/ny-norsk-studie-ekteskap-mellom-kvinner-ender-oftest-i-skilsmisse Hvorfor? Har ikke peiling. Det kan jo tyde på at kvinner lettere mister interesse eller har mindre toleranse for problemer i forholdet. Anonymkode: 141ec...233 Eller at menn blir lenger i samliv selv når det ikke er bra. Det har jeg nemlig også inntrykk av. At de ofte tror det er bedre med to enn med én, uansett. Anonymkode: 3de07...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #59 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hadde definitivt rømt fra forholdet mitt om der eneste intime livet var månedlig pliktsex med mannen. Vi har "bare " ukentlig sex noe jeg synes er i minste laget, men han tar det igjen ved stor entusiasme. Han sa det så sterkt som at sexen med meg er det som er livet for ham. Såpass bør det være, synes jeg. Anonymkode: cf607...fea Det er bra for deg. Jeg trives storveis med ordningen vår. Kona vet jo ikke at jeg driver med "pliktsex" som du betegner det som og uttrykker jo til henne at jeg liker det. Noe annet hadde vært slemt Anonymkode: 632f2...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #60 Del Skrevet 31. august 2024 Hvis det er monotont og kjedelig og samme hver gang og ingen variasjon og lek da tror jeg fleste går lei etter en viss tid. Anonymkode: 9bbba...5e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå