AnonymBruker Skrevet 30. august #1 Del Skrevet 30. august Virker som om det stort sett er kvinner som mister sexlysten på partneren i lange forhold. Hva tenker dere? Jeg har vært sammen med mannen i 13 år, og sliter med å tenne på han. Utrolig vanskelig. Anonymkode: 20d6c...903 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #2 Del Skrevet 30. august Han er en utrolig kjekk mann, men jeg blir ikke tent. Anonymkode: 20d6c...903 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 30. august #3 Del Skrevet 30. august Jeg mistet totalt lyst på min X for han behandlet meg ikke noe bra. Til tross for det så var vi gift i 15 år. Vi hadde sex innimellom, men det var kun behovsstyrt og ingenting annet... Så jeg hadde sex selv om jeg ikke hadde lyst, og det anbefaler jeg ingen. Pliktsex er noe av det verste som finnes syns jeg. Man skal ha lyst til og ha lyst mener jeg. Det er jo noe fint man deler mellom to mennesker som er glad i hverandre... Hva er grunnen til at du sliter med å tenne på han? Vet du det selv? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #4 Del Skrevet 30. august Irak skrev (3 minutter siden): Jeg mistet totalt lyst på min X for han behandlet meg ikke noe bra. Til tross for det så var vi gift i 15 år. Vi hadde sex innimellom, men det var kun behovsstyrt og ingenting annet... Så jeg hadde sex selv om jeg ikke hadde lyst, og det anbefaler jeg ingen. Pliktsex er noe av det verste som finnes syns jeg. Man skal ha lyst til og ha lyst mener jeg. Det er jo noe fint man deler mellom to mennesker som er glad i hverandre... Hva er grunnen til at du sliter med å tenne på han? Vet du det selv? Jeg får ikke noe emosjonelt fra han, jeg synes han kan være frekk til tider, ikke sette pris på alt jeg gjør i hjemmet osv. Kanskje mye av det som gjør det, jeg vet ikke. Jeg kjenner ikke lenger på den omsorgsfølelsen fra han, som jeg gjorde tidligere i forholdet. Anonymkode: 20d6c...903 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 30. august #5 Del Skrevet 30. august (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg får ikke noe emosjonelt fra han, jeg synes han kan være frekk til tider, ikke sette pris på alt jeg gjør i hjemmet osv. Kanskje mye av det som gjør det, jeg vet ikke. Jeg kjenner ikke lenger på den omsorgsfølelsen fra han, som jeg gjorde tidligere i forholdet. Anonymkode: 20d6c...903 Har du prøvd å snakke med han om det? Feks... Når du ikke viser meg at du setter pris på det jeg gjør for deg, så føler jeg at du tar meg som en selvfølge... Så lenge du klarer å uttrykke at det er handlinger og adferden hans du reagerer på, og ikke han som person, for vi kan ofte ta ting litt personlig... Så er det jo ikke ment som kritikk, men en tilbakemelding... Alternativt så kan du gjøre det du ønsker mer av mot han, og se hvordan han responderer på det...Si takk når han gjør noe du setter pris på, og gjerne gi han en god klem... Positive tanker og ord, kan ofte la positive handlinger gro... Noen menn responderer best på dialog, mens andre kroppsspråk. Begge deler er viktig, for da viser ihvertfall du at du ser han... Har du en mann som tror at enhver form for berøring er en invitasjon til sex, så bruker du ord... Håper dette var forståelig. Alternativt så kan dere forsøke parterapi om dere er interessert. Ofte kan det hjelpe med en uavhengig tredjepart.. Endret 30. august av Irak 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #6 Del Skrevet 30. august Ja, jeg er ganske sikker på at kvinner lettere mister lysten. Det er nok færre menn som ville mistet sexlysten på grunn av at kone er frekk og lite støttende. En mann vil nok heller se mellom fingrene på andre problemer så lenge de har et OK sexliv. Anonymkode: 141ec...233 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #7 Del Skrevet 30. august Det virker som om menn fra naturens side har større seksuell drift. Videreføring av menneskeheten har dessverre ingenting med kvinnelig orgasme å gjøre. Kvinner har i uminnelige tider vært underdanige og hjelpeløse bruksgjenstander for menn. Vi er innom et likestillingsblaff i Norge, men skal ikke lenger enn til England for å se at kvinner må slutte å jobbe når de får barn, da barnehage koster mer enn en fulltidsstilling utbetaler. Menn gir generelt mer faen i om barna har gjort lekser og om det ligger størknet piss under wc. Vi er ufattelig heldige som lever i en tid med tilnærmet likestilling i Norge. Hvor vi ikke MÅ ha pliktsex med en mann vi ikke liker, fordi vi er økonomisk hjelpeløse og avhengige av ham. Anonymkode: 6466d...928 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #8 Del Skrevet 30. august Ja dette har vi forskning på. Kvinner initierer 70% av alle skilsmisser. Skilsmisselseraten blant lesbiske er på ca 70% Mens hos homofile menn er den på 30% Anonymkode: 3b03d...5ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #9 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja dette har vi forskning på. Kvinner initierer 70% av alle skilsmisser. Skilsmisselseraten blant lesbiske er på ca 70% Mens hos homofile menn er den på 30% Anonymkode: 3b03d...5ec Mulig vi sporer litt av, men det stemmer ikke helt. Det stemmer at lesbiske har desidert høyest skilsmisserate. Over dobbelt så høy som heterofile. Homofile menn har også litt ( 8%) høyere rate enn heterofile. https://www.aftenposten.no/kultur/i/0QjBjB/ny-norsk-studie-ekteskap-mellom-kvinner-ender-oftest-i-skilsmisse Hvorfor? Har ikke peiling. Det kan jo tyde på at kvinner lettere mister interesse eller har mindre toleranse for problemer i forholdet. Anonymkode: 141ec...233 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #10 Del Skrevet 30. august Jeg vil gå litt imot majoriteten her med å mene at jeg tror det er nærmere 50/50. Jeg tror også menn i stor grad går lei partner og sexlivet. Men at menn da har lavere terskel for å gjennomføre sex innimellom, selv om de kanskje egentlig ikke har så veldig lyst. Og at for kvinner så vil de ikke ha sex når de slutter å tenne på partner like mye Anonymkode: 632f2...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #11 Del Skrevet 30. august Jeg tror det kan stemme, og jeg tenker at grunnen kan være at kvinner generelt vil/må være følelsesmessig bundet til mannen. Mens menn (mange, ikke nødvendigvis alle) kan ha sex med hvem som helst som puster og går på to bein. Anonymkode: 81cf0...a89 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #12 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tror det kan stemme, og jeg tenker at grunnen kan være at kvinner generelt vil/må være følelsesmessig bundet til mannen. Mens menn (mange, ikke nødvendigvis alle) kan ha sex med hvem som helst som puster og går på to bein. Anonymkode: 81cf0...a89 Jeg er mann og for min del har jeg ikke lyst til å ha sex med "hvem som helst på to bein." (Jeg synes det er en tåpelig stereotype) Jeg vil heller ikke ha sex med kona. Men det koster mindre for meg å ha sex med henne 1 gang i mnd, enn å måtte holde ut med en permanent sur kone. Anonymkode: 632f2...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 30. august #13 Del Skrevet 30. august Jeg tenker at om det står så ille til med samlivet så må man ta grep for å få det bra igjen. Ikke kast bort årevis av livet på å være trist og sur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #14 Del Skrevet 30. august Ja, tipper jeg. Kvinner ender de aller fleste forhold, og det er vell en grunn til det? Anonymkode: 5f621...8be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #15 Del Skrevet 30. august lillevill skrev (43 minutter siden): Jeg tenker at om det står så ille til med samlivet så må man ta grep for å få det bra igjen. Ikke kast bort årevis av livet på å være trist og sur. Man kan ha et veldig fint ekteskap uten å tenne på partner, eller ha et seksuelt forhold til partner Anonymkode: 632f2...9fb 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #16 Del Skrevet 30. august Vært sammen med mannen i 18 år, har ikke tent på ham på...15 år kanskje? Ikke vært mangel på kåthet i meg, for jeg er fortsatt kåt daglig, men jeg ordner meg bare selv. Jeg vet akkurat når kåtheten tok slutt for min del. Og det var da han avviste meg da jeg gikk gravid fordi han "ikke tente på gravide kvinner". Han er så sinnsykt snill og grei på alle andre områder, men akkurat der feilet han på det verste. Jeg var nymfomankåt gjennom hele svangersskapet, tenkte bare på sex, men han ville såvidt ta i meg. Jeg ble knust av avvisningene, og fra da av ble jeg svært lite villig til å hoppe i høyet med ham. Vibratoren ble min nye bestevenn, og sånn har det forblitt. Tar man sexen ut av likningen, så har vi faktisk et utrolig fint ekteskap, tro det eller ei. Anonymkode: 851bb...71d 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #17 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (3 timer siden):. Det er nok færre menn som ville mistet sexlysten på grunn av at kone er frekk og lite støttende. En mann vil nok heller se mellom fingrene på andre problemer så lenge de har et OK sexliv. Anonymkode: 141ec...233 Jeg tror nok dette stemmer godt for brorparten av menn. Selv er jeg faktisk litt motsatt. Jeg har ikke/får ikke lyst på sex om det er problemer, dårlig stemning, stress i forholdet. Noen ganger skal det lite til før jeg fullstendig mister lysten. Kan være nok med en idiotisk kommentar fra henne, så er min seksuelle tenning for henne det første som ryker. Jeg får ikke et bra forhold av å ha sex med dama. Jeg får lyst på sex med dama når forholdet er bra. Anonymkode: fc2dc...ed9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #18 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vært sammen med mannen i 18 år, har ikke tent på ham på...15 år kanskje? Ikke vært mangel på kåthet i meg, for jeg er fortsatt kåt daglig, men jeg ordner meg bare selv. Jeg vet akkurat når kåtheten tok slutt for min del. Og det var da han avviste meg da jeg gikk gravid fordi han "ikke tente på gravide kvinner". Han er så sinnsykt snill og grei på alle andre områder, men akkurat der feilet han på det verste. Jeg var nymfomankåt gjennom hele svangersskapet, tenkte bare på sex, men han ville såvidt ta i meg. Jeg ble knust av avvisningene, og fra da av ble jeg svært lite villig til å hoppe i høyet med ham. Vibratoren ble min nye bestevenn, og sånn har det forblitt. Tar man sexen ut av likningen, så har vi faktisk et utrolig fint ekteskap, tro det eller ei. Anonymkode: 851bb...71d Et det ikke på tide å komme over det? Kan du virkelig legge all skyld på ham og slå deg til ro med det? For mange menn føles det litt feil og rart å ha sex når man vet det er en baby lenger inn. Er det så veldig rart? Du sier han "feilet på det verste", og nå har du vært avvisende i 15 år! Anonymkode: 141ec...233 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #19 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Virker som om det stort sett er kvinner som mister sexlysten på partneren i lange forhold. Hva tenker dere? Jeg har vært sammen med mannen i 13 år, og sliter med å tenne på han. Utrolig vanskelig. Anonymkode: 20d6c...903 I mine tidligere forhold var det menn som mistet lysten totalt. Begge gangene. Anonymkode: b4370...b3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #20 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et det ikke på tide å komme over det? Kan du virkelig legge all skyld på ham og slå deg til ro med det? For mange menn føles det litt feil og rart å ha sex når man vet det er en baby lenger inn. Er det så veldig rart? Du sier han "feilet på det verste", og nå har du vært avvisende i 15 år! Anonymkode: 141ec...233 Det er rart at all sex alltid skal gå på mannens premisser, hele tiden. Vil mannen ikke ha sex i 9 måneder fordi det er "rart" eller "stygt" med gravid dame? Da må dama bare være tålmodig og vente. Vil mannen ikke ha sex fordi kona har lagt på seg? Da må hun forstå det og slanke seg. Men når dama ikke vil ha sex, så må hun forstå at mannen da vil gå til andre eller vurdere brudd, for dama må jo jobbe aktivt med sexlysten. Når det gjelder graviditet, så finnes det utallige andre måter å ha sex på enn bare å putte noe inn. Når mannen nekter all intimitet i 9 måneder, er det ikke rart kvinnen mister respekten og lysten. Anonymkode: b4370...b3d 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå