AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #1 Skrevet 30. august 2024 Jeg er svært trygg i egen kropp og utseendemessig fornøyd med eget underliv. Estetisk og seksuelt er det helt uproblematisk at kjønnsleppene er 'store'. Verst er sykkelturene til jobb - en daglig lidelse. Jeg har prøvd både sykkelbukser, gel-trekk, kvinnesete til sykkelen, riktig setehøyde og gode dempere uten hell. Det gjør så vondt! Og det har det gjort i mange år. Hyller kvinnekroppen i alle dens former og fasonger, og er så glad for at vi er forskjellige. Har sett min gode dose kvinnelige underliv, så jeg vet at mine store kjønnsleppene fortsatt er godt innafor normalen. Jeg ønsker gjerne å finne en løsning som kan fungere for meg og vurderer kirurgi som absolutt siste utvei. Er samtidig redd for at kirurgi kan skape utilsiktede konsekvenser som smerter, arrdannelse og nerveskader som kan påvirke seksualitet og samliv. Er det noen som har gjennomført kjønnsleppereduksjon/labiaplastikk som kan dele erfaringer fra tiden etter operasjon? Hvor lang tid tok det før sårene leget? Har det påvirket sensitivitet/nerver i underlivet på kort/lang sikt? (Hvis noen har sykkel-relaterte løsninger som kan fungere er de også sykt velkomne, men jeg tror jeg har prøvd det meste) Anonymkode: c9bed...cf6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #2 Skrevet 30. august 2024 Ingen erfaringer å dele, regner med du vil få svar men her må du nesten veie fordeler og ulemper. Ja, det er en viss risiko for smerter, nerveskader og andre ting som kan påvirke sexlivet. Samtidig tror jeg ikke det kan bli så ille at det vil "ødelegge" alt der nede. Om du har smerter i det daglige i forbindelse med da for eksempel sykling så er det nok ikke så dumt med en reduksjon. Trenger ikke fjerne mye heller. Ville snakket med en plastikkirurg angående dette og høre hva de mener om saken. Anonymkode: 7ea69...28e 1
Meowmere Skrevet 30. august 2024 #3 Skrevet 30. august 2024 Har du prøvd mykere og bredere sykkelesete, som f.eks et komfortsete, og ikke de tynne som alle nyere sykler kommer med?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #4 Skrevet 31. august 2024 Meowmere skrev (På 30.8.2024 den 7.21): Har du prøvd mykere og bredere sykkelesete, som f.eks et komfortsete, og ikke de tynne som alle nyere sykler kommer med? Ja, har også testet gel-trekk som gir ekstra padding. Hjelper absolutt, men langt fra nok. Er det andre som sitter på samme erfaring? Anonymkode: c9bed...cf6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #5 Skrevet 31. august 2024 Eneste som fungerte for meg var operasjon. Etter det har det vært smertefritt. Tror at uansett hva du forsøker av løsning, så kommer du ikke bort fra det faktum at du legger trykk på noe som er svært sensitivt, og det gjør inni h* vondt uansett hvor mye padding man bruker. Dummeste jeg hører er de som sier at gutter sykler, men såvidt jeg kjenner anatomien sitter ikke guttene OPPÅ ballene sine, de blir liggende foran. Jeg fikk et nytt liv, og har ikke angret en dag. Var heller ikke usikker, godt gift og med flere barn, men hadde plager og smerter bla i forbindelse med sykling. Anonymkode: 89d27...0f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #6 Skrevet 31. august 2024 Truseinnlegg? Ekstra padding liksom. Anonymkode: 1a1c6...9db
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #7 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Truseinnlegg? Ekstra padding liksom. Anonymkode: 1a1c6...9db Det fungerer fra støt utenfra, men du kommer ikke unna støtet du får fra din egen kropp som legger all vekt på tynne kjønnslepper fulle av nerver når du sitter.. Anonymkode: 89d27...0f5 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #8 Skrevet 31. august 2024 Jeg leste nettopp at kjønnsleppene også blir erigerte når man er kåt på grunn av blodårer og nerver der. Det er jo noe å tenke over. Hva om du får smerter i underlivet når du blir tent? Dette trenger jo ikke å skje, men.. Gå til en DYKTIG kirurg. Anonymkode: 7ea69...28e
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #9 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg leste nettopp at kjønnsleppene også blir erigerte når man er kåt på grunn av blodårer og nerver der. Det er jo noe å tenke over. Hva om du får smerter i underlivet når du blir tent? Dette trenger jo ikke å skje, men.. Gå til en DYKTIG kirurg. Anonymkode: 7ea69...28e Veldig liten risiko for smerter i underlivet når man blir tent etter operasjon. Per i dag har hun sannsynligvis mye mer smerter, som garantert forsvinner.. Men støtter dyktig kirurg. Anonymkode: 89d27...0f5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #10 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Veldig liten risiko for smerter i underlivet når man blir tent etter operasjon. Per i dag har hun sannsynligvis mye mer smerter, som garantert forsvinner.. Men støtter dyktig kirurg. Anonymkode: 89d27...0f5 Det er større sjanse for å miste følelsen og slite med orgasme Anonymkode: 0175c...d0a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #11 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er større sjanse for å miste følelsen og slite med orgasme Anonymkode: 0175c...d0a Kilder? For meg sto det i allefall mellom risiko ved operasjon, kontra 100% sikkert å fortsette å ha smerter ved å ikke gjøre noe. Det stiller seg selvsagt annerledes om det er rent kosmetisk. Ikke så stor forskjell på å sy etter fødsel synes jeg da. Anonymkode: 89d27...0f5 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #12 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Eneste som fungerte for meg var operasjon. Etter det har det vært smertefritt. Tror at uansett hva du forsøker av løsning, så kommer du ikke bort fra det faktum at du legger trykk på noe som er svært sensitivt, og det gjør inni h* vondt uansett hvor mye padding man bruker. Dummeste jeg hører er de som sier at gutter sykler, men såvidt jeg kjenner anatomien sitter ikke guttene OPPÅ ballene sine, de blir liggende foran. Jeg fikk et nytt liv, og har ikke angret en dag. Var heller ikke usikker, godt gift og med flere barn, men hadde plager og smerter bla i forbindelse med sykling. Anonymkode: 89d27...0f5 Takk for at du deler dine erfaringer! Hvordan gikk du frem med operasjon, var det noe du betalte for selv privat eller fikk du det dekket? Hvordan var formen rett etter inngrepet? Og hvordan har arrene leget i ettertid? Anonymkode: c9bed...cf6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #13 Skrevet 1. september 2024 Jeg gjorde det privat for ca 2 år siden. Aldri angret en dag!! Gjorde det i full narkose, litt groggy resten av den dagen. Ellers ikke nevneverdig mye smerter. Lå med en pose frosne erter på tisses så mye som mulig de første dagene, følte med lindrer mer en smertestillende. Fikk med meg 2 «sterke» smertestillende hjem og beskjed om å bruke Ibux/paracet ved behov. Tok den ene første kvelden og den andre trengte jeg ikke. Hadde en litt større blødning første dagen (mistenker at et sting løsnet). Eller ikke så ille, brukte håndusj etter hvert dobesøk. Hadde hjemmekontor noen dager så på jobb igjen. (Kontorjobb) gikk mest i kjoler/skjørt de første ukene. Jeg driver med hest og hadde litt samme utfordringer som deg. Fikk beskjed at det ville ta 8-12 uker, men stingene falt ut etter 4 uker og litt etter det satt jeg på hesten igjen. Det er så fint og mykt der nede, kan ikke se det. Fortalte det til gyno og hun sa hun aldri ville trodd det. sexen er mye bedre, slipper smerter med at leppene blir med inn ++ og mer følsom enn før! Anonymkode: 31937...fb7 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #14 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for at du deler dine erfaringer! Hvordan gikk du frem med operasjon, var det noe du betalte for selv privat eller fikk du det dekket? Hvordan var formen rett etter inngrepet? Og hvordan har arrene leget i ettertid? Anonymkode: c9bed...cf6 Jeg betalte selv, privat. Jeg fikk inngrepet utført i lokalbedøvelse, så kjørte bil hjem selv rett etterpå. Var da fortsatt bedøvd så kjente ingenting. Da bedøvelsen gikk ut la jeg på frosne grønnsaker-pose og tok paracet. Kun den første kvelden. Vet ikke om du har født barn og sydd i den forbindelse, men synes det er veldig likt "forløp." Ømt og litt stivt de første dagene, går litt bredbeint, men ikke smerter. Kan svi litt ved vannlating og være litt stramt når stingene gror, men ikke noe utover det. Brukte litt tykt truseinnlegg de første ukene for å "skjerme" området for sømmer eller trusekanter osv. Husker ikke helt hvor lang tid det for før det grodde, men ikke veldig lenge, noen få uker kanskje? Den første tiden etterpå ser man at det er operert. Den kan være litt klumpete og litt hard kant, men dette går seg til. Nå i dag kan ikke en gang gynekolog se antydning til å at det er operert. Sex er bra, full følelse, mer enn før faktisk fordi leppene ikke kommer i veien. Tenker på det hver gang jeg sykler at det er så befriende å slippe å ha det problemet. Det er ikke bare det at jeg ikke angrer, jeg har så mange ganger jeg virkelig tenker over hvor glad jeg er for at jeg endelig turte å gjøre det. Hadde grudd meg sånn, så var det så piece of cake. Anonymkode: 89d27...0f5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå