Gå til innhold

Ekstremt smertefullt ganglion...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med stadig tilbakevendende ganglion på håndleddet, og hver gang blir det mer og mer smertefullt. Har vært til lege og fått beskjed om å massere kulen, samt holde hånden i ro og ta smertestillende ved virkelig behov, "så går det nok over snart." Nå er det så ille at jeg sliter med å bruke hånden til noe som helst i hverdagen.. Legen min vil ikke drenere pga infeksjonsfare, og mener det ikke er nødvendig. De gangene kulen forsvinner, er det helt tilfeldig, og kortvarig. Noen med råd og erfaringer?

Anonymkode: a8b96...4d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Sliter med stadig tilbakevendende ganglion på håndleddet, og hver gang blir det mer og mer smertefullt. Har vært til lege og fått beskjed om å massere kulen, samt holde hånden i ro og ta smertestillende ved virkelig behov, "så går det nok over snart." Nå er det så ille at jeg sliter med å bruke hånden til noe som helst i hverdagen.. Legen min vil ikke drenere pga infeksjonsfare, og mener det ikke er nødvendig. De gangene kulen forsvinner, er det helt tilfeldig, og kortvarig. Noen med råd og erfaringer?

Anonymkode: a8b96...4d7

Ne om henvisning til vurdering av operasjon på sykehus. Du kan ikke gå med dette i lengden, det bør fastlegen og forstå. Når han ikke vil drenere, så får ortoped prøve å drenere om de ikke vil operere. 
Dette er svinaktig vondt, når det er vondt. 

Anonymkode: 5f568...016

Skrevet

Hvis den er tilbakevendende, selv etter drenering, er det like greit å få operert den bort. 

Skrevet

Har samme, og har fått samme beskjed. Har i tillegg leddgikt så det merkes godt i de dårlige periodene. Har ikke orket å kreve operasjon enda men der er en del motvilje fra legene både fastlege og sykehus ift fjerning.

Anonymkode: d1095...776

Skrevet

Bytt lege om mulig.

Anonymkode: e0067...5b4

Skrevet

Be om henvisning videre. 
Det hjalp veldig med drenering og kortison for meg. 

Anonymkode: 5c716...9a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Bytt lege om mulig.

Anonymkode: e0067...5b4

Hvilken forskjell skal det gjøre? Fastleger generelt vegrer seg veldig for å både drenere og å henvise dette til det blir slik at pasientene nesten komme ri knestående pga smerter. Dette r nemlig ikke et medisinsk problem med en enkel løsning, men med høy risiko for komplikasjoner. 

Anonymkode: 5f568...016

Skrevet

Er du sikker på at det er ganglion og ikke en utvikling til carpal boss? Bein gjør jo vondt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...