Gå til innhold

Blir aldri førerkort på meg. Lyst til å gi opp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst til å bare gi opp førerkortet nå. Brukt mange tusen kroner og kommer aldri noe vei. Har nesten ingen som kan kjøre med meg heller, og slik planene ser ut framover, blir det enda dårligere for meg å få øvelseskjøring privat. Mistet all motivasjon nå, og ser ikke noe bruk for å ha førerkort slik livet mitt er nå.

Skjønner det bare ikke hvorfor førerkort alltid skal være en vanskelighet for meg. Får til så mye annet i voksenlivet, tatt utdanning, har jobb hvor jeg trives, klarer meg bra økonomisk, men førerkort er bare noe skikkelig dritt jeg aldri klarer å fullføre. Så innmari lei 🤕

Anonymkode: d8473...52a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du trenger en annen lærer? Hva er det du sliter med konkret? Kunne lappen på automatgir vært noe? 

Anonymkode: dcd7d...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førerkort er jo ikke sååå vanskelig, bare se rundt deg på hvem som faktisk kjører bil. Hva er det du sliter med?

Anonymkode: be502...b29

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert gjort deg noen tanker før du poster her. Vil du få bekreftelse på å avbryte førerkorteventyret, eller vil du ha oppmuntring til å fortsette?

Anonymkode: 04052...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som har klart å ta førerkortet uten øvelseskjøring, kun kjøretimer. Klart det koster mye penger, men tenk at for hver kjøretime er du ett steg nærmere førerkortet!

Anonymkode: 173e0...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp!!! Er det selve kjøringen du synes er vanskelig eller trafikkreglene? 

Anonymkode: bc16f...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok lappen uten en eneste time i bil med private folk, kun kjøreskole.... Dyrt ja, men sånn er det. Så det går fint ann....

Intensiv kurs da?

En kompis av meg var på det, var ei som har stryki 8 ganger på manuelt gir, hu gikk over til automat og besto tilslutt.

Også ønsker jeg også å si som min kjørelærer sa: det er ikke en menneskerett å få sertifikatet.

Anonymkode: edea0...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok også lappen med kun kjøreskole fordi jeg ikke hadde noen å kjøre med. Valgte da å ta automatlappen, og jeg var 30 år gammel. Jeg hadde prøvd litt som 18-åring, og da gikk det helt fryktelig.

Det gikk fint å ta den som 30-åring. Slappet mye mer av, hadde en kjørelærer jeg digget. Dette klarer du, TS!

Anonymkode: 4ff19...0d2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh kjenner til den 😭 men ikke gi opp!!! Har mye vansker med å lære eller å få ting til. Jeg satset på automat og ikke manuelt. Husker jeg sa alltid tik kjørelæreren min hvis somaliske damer klarer å kjøre bil, så skal jeg også klare det 😂😂😂 sorry er ikke noe frekt ment mot de, men det var min motivasjon 😂😂 er utlending selv så ja 😂 ikke gi opp, tenk hvor deilig det blir når det er i boks. Jeg brukte litt tid også for hadde en så slitsom kjørelærer som var så plagsomt, med engang jeg byttet til en positiv lærer så gikk det fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør som de andre: Hva sliter du med? Og hvor bor du? Kanskje noen her kunne øvelseskjørt med deg? Evt spørre i lokale grupper på facebook? Har du god kjemi med kjørelærer, eller kunne det hjulpet å bytte? Tar du automatgir eller manuelt? 

Tenk på hvor mange "idioter" som har lappen, så klarer du det du og :) 

Anonymkode: bd9bb...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp, men bytt til automatgir hvis du ikke har gjort det allerede. Det gjør det mye enklere og det er knapt noen som bruker manuell girkasse i 2024.  Det er utdatert teknologi 

Anonymkode: a3509...f88

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok lappen, hadde jeg ingen øvelseskjøringer privat. Kjørte kun via kjøreskolen.

Hva er det du strever med?

Anonymkode: 5c2eb...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har jobb og tjener bra, så tar du jo bare alle kjøretimene PÅ KJØRESKOLEN. Du må ikke øvelseskjøre privat. Det kan du gjøre på trafikkskolen. Det måtte min sønn gjøre, da vi ikke hadde noen som kunne øve med han privat. Det ble et dyrt førerkort, alt i alt 70.000 kr (inkl oppkjøring osv) men han fikk førerkortet uten å øve privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å spørre på facebook om noen, kanskje en pensjonist, kan øvekjøre med deg mot litt betaling? Eller mot plenklipping eller snømåking?

Anonymkode: 45614...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sliter du med? Jeg hadde heller ingen å øvelseskjøre med, da jeg tar lappen på automat, og alle jeg kjenner har manuell.
Jeg strøk 2 ganger på oppkjøring tidligere i år. Etter det kjøpte jeg en billig og trygg bil med automatgir. Har nå øvelseskjørt hver eneste dag sammen med samboer. Det går så mye bedre og jeg føler meg tryggere og sikrere i trafikken og jeg har fått øvet masse på det jeg feilet på. Har oppkjøring til uka igjen, og håper virkelig det går bra denne gangen. Føler meg klar. 

Du klarer dette! Er det en mulighet å kjøpe seg en bil og få noen egnet til å øvelseskjøre med deg (familie,venner, fremmede som er villige for litt penger) ? Trening, trening og atter trening er det som skal til. Eller så må du jo bare øve enda mer med kjøreskolen. Det blir dyrt da, men.. 

Anonymkode: 90d21...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 23.45):

Spør som de andre: Hva sliter du med? Og hvor bor du? Kanskje noen her kunne øvelseskjørt med deg? Evt spørre i lokale grupper på facebook? Har du god kjemi med kjørelærer, eller kunne det hjulpet å bytte? Tar du automatgir eller manuelt? 

Tenk på hvor mange "idioter" som har lappen, så klarer du det du og :) 

Anonymkode: bd9bb...f19

Det å tenke på hvor mange idioter som har lappen kan jo fort gjøre ting verre om man ikke får det til. Da føler man seg jo selv som en idiot.

Jeg vil uansett anbefale alle sterkt å ta førerkort, spesielt om man i fremtiden har tenkt på å få barn. Jeg har ikke egen bil, men låner konas ved behov for kjøring til treninger, kamper osv. Og jeg ser hvor avhengig de foreldrene som ikke har lappen er av at andre tar med barna deres i bilen

Anonymkode: d1bdd...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 22.32):

Har lyst til å bare gi opp førerkortet nå. Brukt mange tusen kroner og kommer aldri noe vei. Har nesten ingen som kan kjøre med meg heller, og slik planene ser ut framover, blir det enda dårligere for meg å få øvelseskjøring privat. Mistet all motivasjon nå, og ser ikke noe bruk for å ha førerkort slik livet mitt er nå.

Skjønner det bare ikke hvorfor førerkort alltid skal være en vanskelighet for meg. Får til så mye annet i voksenlivet, tatt utdanning, har jobb hvor jeg trives, klarer meg bra økonomisk, men førerkort er bare noe skikkelig dritt jeg aldri klarer å fullføre. Så innmari lei 🤕

alltid? Har du prøvd før uten hell? Er dette noe som "alltid" skjer deg eller er du bare grinete nå fordi du møter motstand og vil gi opp? 

Anonymkode: 9ee6c...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 22.32):

Hvor langt er du kommet, da? Trinn to er det verste for da skal du jo lære alt det basice. Etter det så føler du at du får kontroll og da kommer det til å gå fort! Dersom du ikke har tatt teorien, så ville jeg tatt den ganske tidlig, da føler du at du har litt mer kontroll også. :tommelopp2: Dette kommer til å gå bra! Mange er bedre på enkelte praktiske ting enn andre, det betyr ikke at du er dum eller noe. Eller at du ikke kommer til å klare det. Faktisk så tror jeg det er vanskeligere for de som tenker på konsekvenser og som tenker på for mye når de kjører (under opplæringen! ) 

Jeg måtte ta alt på skole og jeg sleit veldig. Så du er ikke alene. Men ikke gi opp, det blir plutselig bedre.

Anonymkode: 413fd...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førerkortet er lett hvis du har en god kjørelærerer og en sensor som ønsker deg lykke til. Har opplevd forferdelige kjørelærer og sensor som aldri burde jobbet som det. Er natt og dag hvordan det går utifra hvem du møter på. Trist men sånn er det.

Anonymkode: 89a00...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...