AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #1 Del Skrevet 29. august 2024 Hei! Nå har det blitt så dyrt å kjøpe med håndbagasje at jeg prøver å finne en veske som kan gå som veske under setet i fly. Kjenner noen til noen vesker som er fine og praktiske til dette formålet? Anonymkode: c48cb...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #2 Del Skrevet 30. august 2024 Min mann reiser slik. Han har flydd litt i sommer, og faktisk blitt satt på standby 1 av 3 ganger, en gang med resultatet at han ikke rakk det han fløy for. Ene gangen stod det 15+ igjen, alle med den rimeligste billettklassen. Synes som de har begynt å overbooke ekstremt, og bryr seg lite om at de som uansett ikke betaler mye for å fly blir sure. Uansett. Jeg bruker rains bag når jeg vil stappe mest mulig under setet foran. De er lette, og tåler en del, og rommer enormt mye. Ellers har jeg sett varianter med flere rom, som er beregnet for dette, men ikke i Norge såvidt jeg husker. Anonymkode: ba6a6...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #3 Del Skrevet 30. august 2024 Laptop vesker passer målene, men det er ikke så tykke. Men ruller du tøyet får du plass til endel, 10cm tykke er vel noen. Kan også ha på deg 2-3 sett med tøy på kroppen om du skal være skikkelig sparsom. Jeg reiser KUN med håndbagasje uansett lengde på reise, mistet bagasje 2 ganger med SAS=ferdig! Anonymkode: 81980...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #4 Del Skrevet 30. august 2024 Fjällreven kånken funker fint. Jeg klarer et par dager på tur med den Anonymkode: 27d52...cd4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #5 Del Skrevet 30. august 2024 Jeg bruker en sekk som i størrelse er som Kånken. Det holder for en kort uke hvis jeg har med PC, men ingen ekstra sko. Anonymkode: d9a28...788 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #6 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hei! Nå har det blitt så dyrt å kjøpe med håndbagasje at jeg prøver å finne en veske som kan gå som veske under setet i fly. Kjenner noen til noen vesker som er fine og praktiske til dette formålet? Anonymkode: c48cb...a93 Hvem har begynt og ta betalt for håndbagasje? Jeg har en romslig sekk under setet, og liten koffert med håndbagasje . Fungert så langt i sommer uten gebyr , men det er vel et annet flyselskap du reiser med? Anonymkode: 57eae...6e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #7 Del Skrevet 30. august 2024 Det går stort sett en ganske stor ryggsekk under setet. Så når flyselskapene oppgir mye mindre mål enn det som tillatt, er det KUN for å tjene mer penger. De prøver å sette målene så lavt at man MÅ bestille bagasje om man ikke bare reiser med mobil og tannbørste. Skal sies at de færreste måler og veier så små bagasjer ved gaten, det ville rett og slett ikke vært tid til å sjekke så mange og ilegge så mange gebyr og krangle med så mange kunder. Det vikarierende motivet for å ta betalt for håndbagasjen er jo at man skal spare tid. Men sannheten, ja, tjene penger. Anonymkode: b4d69...df8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #8 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvem har begynt og ta betalt for håndbagasje? Jeg har en romslig sekk under setet, og liten koffert med håndbagasje . Fungert så langt i sommer uten gebyr , men det er vel et annet flyselskap du reiser med? Anonymkode: 57eae...6e7 Alle selskapene som flyr fra Norge, i alle fall. Anonymkode: ba6a6...843 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #9 Del Skrevet 30. august 2024 53 minutter siden, AnonymBruker said: Fjällreven kånken funker fint. Jeg klarer et par dager på tur med den Anonymkode: 27d52...cd4 Jepp, jeg bruker Kånken med plass til laptop, og det er helt optimalt. Anonymkode: 25935...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #10 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det går stort sett en ganske stor ryggsekk under setet. Så når flyselskapene oppgir mye mindre mål enn det som tillatt, er det KUN for å tjene mer penger. De prøver å sette målene så lavt at man MÅ bestille bagasje om man ikke bare reiser med mobil og tannbørste. Skal sies at de færreste måler og veier så små bagasjer ved gaten, det ville rett og slett ikke vært tid til å sjekke så mange og ilegge så mange gebyr og krangle med så mange kunder. Det vikarierende motivet for å ta betalt for håndbagasjen er jo at man skal spare tid. Men sannheten, ja, tjene penger. Anonymkode: b4d69...df8 Du har flaks, der er kontroller fra tid til annen, der de står med stativer som måler 30x38x20 cm med Norwegian med litt margin. Går ikke håndbagasjen sein nedi stativet så får du en grei ekstraavgift og beskjed om at bagasjen enten må sjekkes inn om den er altfor stor eller du må gå fra håndbagasjen din, og hvem vil det? Her betaler noen samvittighetsfullt for større bagasje mens andre «sniker» og er gratispassasjerer med stor bagasje. Og til ts, nei, jeg vet ikke hvilken veske du kan bruke, fordi vi har for store vesker og betaler for større håndbagasjen. Anonymkode: 252c8...6f1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #11 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvem har begynt og ta betalt for håndbagasje? Jeg har en romslig sekk under setet, og liten koffert med håndbagasje . Fungert så langt i sommer uten gebyr , men det er vel et annet flyselskap du reiser med? Anonymkode: 57eae...6e7 Sas og Widerøe Anonymkode: c48cb...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #12 Del Skrevet 30. august 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Du har flaks, der er kontroller fra tid til annen, der de står med stativer som måler 30x38x20 cm med Norwegian med litt margin. Går ikke håndbagasjen sein nedi stativet så får du en grei ekstraavgift og beskjed om at bagasjen enten må sjekkes inn om den er altfor stor eller du må gå fra håndbagasjen din, og hvem vil det? Her betaler noen samvittighetsfullt for større bagasje mens andre «sniker» og er gratispassasjerer med stor bagasje. Anonymkode: 252c8...6f1 Bagasje som får plass under setet er ikke i veien for noen andre enn passasjeren selv, og burde vært gratis. Hyllene i taket kunne heller hatt kodelås så kun de som har betalt for plass der får åpnet den. Men tør ikke tenke på hvor lang tid folk hadde brukt på boarding da. Selv synes jeg det er upraktisk å ha bagasjen i hylla hvis jeg trenger noe under turen, så har alltid min under setet selv om jeg har hylleplass inkludert i billetten. Så jeg er en drømmepassasjer som ikke en gang bruker det jeg har krav på. Anonymkode: b4d69...df8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #13 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bagasje som får plass under setet er ikke i veien for noen andre enn passasjeren selv, og burde vært gratis. Hyllene i taket kunne heller hatt kodelås så kun de som har betalt for plass der får åpnet den. Men tør ikke tenke på hvor lang tid folk hadde brukt på boarding da. Selv synes jeg det er upraktisk å ha bagasjen i hylla hvis jeg trenger noe under turen, så har alltid min under setet selv om jeg har hylleplass inkludert i billetten. Så jeg er en drømmepassasjer som ikke en gang bruker det jeg har krav på. Anonymkode: b4d69...df8 Har man betalt for rimeligste billett er man i siste boardingklasse. Da går man om bord sist, og de kan ha et øye på hva slags bagasje du har med deg. Om det da er litt plass igjen på hyllene er det jo heller ikke et problem for de som har betalt at du bruker denne plassen. Anonymkode: ba6a6...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #14 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bagasje som får plass under setet er ikke i veien for noen andre enn passasjeren selv, og burde vært gratis. Hyllene i taket kunne heller hatt kodelås så kun de som har betalt for plass der får åpnet den. Men tør ikke tenke på hvor lang tid folk hadde brukt på boarding da. Selv synes jeg det er upraktisk å ha bagasjen i hylla hvis jeg trenger noe under turen, så har alltid min under setet selv om jeg har hylleplass inkludert i billetten. Så jeg er en drømmepassasjer som ikke en gang bruker det jeg har krav på. Anonymkode: b4d69...df8 Du har misforstått, dette handler ikke om hva som får plass under setet, men at man kjøper billigste billett og tar med seg større håndbagasje enn det man har betalt for å få med seg. Det blir som å bestille en barnebillett når man vet at man er voksen og skal kjøpe voksen billett. Eller du kjøper tomater at den dyreste sorten og veier i selvbetjeningskassen de dyreste tomatene på prisen til de billigste tomatene. Anonymkode: 252c8...6f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 31. august 2024 #15 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 22.20): Hei! Nå har det blitt så dyrt å kjøpe med håndbagasje at jeg prøver å finne en veske som kan gå som veske under setet i fly. Kjenner noen til noen vesker som er fine og praktiske til dette formålet? Anonymkode: c48cb...a93 Ikke veske men sekk DB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #16 Del Skrevet 31. august 2024 Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden): Ikke veske men sekk DB Den lille rommer nesten ingenting. Den litt større møter ikke målene. Og den kan heller ikke presses sammen slik bager/sekker i mykere materiale kan. Anonymkode: ba6a6...843 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 31. august 2024 #17 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Den lille rommer nesten ingenting. Den litt større møter ikke målene. Og den kan heller ikke presses sammen slik bager/sekker i mykere materiale kan. Anonymkode: ba6a6...843 Jeg har 30l og jo den rommer masse. 3-4 dager med klær, 1 par finsko, pc, sminke osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #18 Del Skrevet 31. august 2024 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Jeg har 30l og jo den rommer masse. 3-4 dager med klær, 1 par finsko, pc, sminke osv Den er ikke lov å ta med som "under setet" bagasje. Er ca20 cm for lang. Merkelig å anbefale noe som kan gi et temmelig høyt gebyr. Anonymkode: ba6a6...843 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #19 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Alle selskapene som flyr fra Norge, i alle fall. Anonymkode: ba6a6...843 Jeg reiste nettopp med Emirates, og de tok ikke betalt for håndbagasje. Bare for å rette opp i kommentaren om at alle flyselskaper som flyr fra Norge tar betalt for håndbagasje. Anonymkode: 986b8...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #20 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg reiste nettopp med Emirates, og de tok ikke betalt for håndbagasje. Bare for å rette opp i kommentaren om at alle flyselskaper som flyr fra Norge tar betalt for håndbagasje. Anonymkode: 986b8...337 Takk for informasjon. Pleier aldri vurdere economy på langdistansefly en gang, så det var jeg ikke klar over. Anonymkode: ba6a6...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå