Gå til innhold

Noen som har opplevd mens under graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en unormal mens sist i begynnelsen av juli, blødde ikke så mye som jeg bruker.

Testet positivt, og er beregnet å være 7 uker på vei nå.

Men det kjennes som spark allerede. Og jeg har to barn fra før. Så vet hvordan de kjennes 😅 man har jo hørt om folk som har hatt mensen selv om de var gravide, så ville høre om noen her har noe erfaring med det?

Anonymkode: d6507...15b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke mens og være gravid..mtm mange opplever å blø både lite og mye når de er gravid. Men 7 uker å føle spark er nok alt for tidlig 

• Liker 2
Skrevet
mommyaka skrev (1 minutt siden):

Du har ikke mens og være gravid..mtm mange opplever å blø både lite og mye når de er gravid. Men 7 uker å føle spark er nok alt for tidlig 

mente at kan det ha vært mulig at jeg var gravid allerede da jeg hadde mens sist, og at jeg er lengre på vei enn jeg tror.

Usannsynlig, men.. kjenner jo noe der.

Skrevet

Jeg hadde det jordmora mente var en festningblødning, til forveksling lik en lett mens ( jeg har kort mens til vanlig, og dette var mindre - men nok til at jeg trodde det var mens). Noen har ikke festningsblødning i det hele tatt, noen spotter, og andre har litt mer. 

Anonymkode: d43d4...57a

• Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde en unormal mens sist i begynnelsen av juli, blødde ikke så mye som jeg bruker.

Men det kjennes som spark allerede. Og jeg har to barn fra før. Så vet hvordan de kjennes 😅 man har jo hørt om folk som har hatt mensen selv om de var gravide, så ville høre om noen her har noe erfaring med det?

Jeg hadde en runde «mens» som ikke var det. Derfor bommet legen i starten på termin (ikke legens feil altså) og på ordinær ultralyd ble jeg satt frem nesten fire uker. Men tidlig med spark i uke 11 da, om du har bomma med en mnd.

Anonymkode: 2015e...53e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde en runde «mens» som ikke var det. Derfor bommet legen i starten på termin (ikke legens feil altså) og på ordinær ultralyd ble jeg satt frem nesten fire uker. Men tidlig med spark i uke 11 da, om du har bomma med en mnd.

Ja, det er sant. Ville nok kanskje vært 13-14 uker, da jeg har ganske lang syklus, men uansett for tidlig for spark. Sikkert fantomspark, når jeg vet hvor aktive storesøsknene var i magen😅

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er sant. Ville nok kanskje vært 13-14 uker, da jeg har ganske lang syklus, men uansett for tidlig for spark. Sikkert fantomspark, når jeg vet hvor aktive storesøsknene var i magen😅

Tja. Om egget festet seg tidlig ville du være nærmere 15 uker, og med nr tre når du vet hverandre det kjennes fra før. Jeg vil tippe… Ikke umulig. Men be om en ultralyd snarest i alle fall. Ble litt knot for meg da jeg gikk overtid og sykehuset ble redd for at babyen skulle bli altfor stor. Det stod «termin usikker» i papirene mine og de har jo retningslinjer på igangsetting på overtid grunnet økt risiko og så videre. Uansett. Gratulerer så mye❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kjente bevegelse fra uke 14 i siste svangerskap… 

Anonymkode: 5413f...b8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Man kan inne ha vanlig mensen og være gravid.. 

Men man kan ha noe regelmessige svangerskapsblødninger rundt tiden man skulle hatt mensen mens man er gravid. Men det er da altså svangerskapsblødninger som er hormonell styrt. 

Det er ikke vanlig, men det skjer. Min kusine hadde ingen grunn til å mistenke graviditet. Hun tracket ikke syklus, men hadde regelmessig "mensen". Det ble ved en tilfeldighet oppdaget at hun var gravid først når hun var 6mnd på vei. 

Hun hadde morkake foran, så merket ikke bevegelser, hadde ingen graviditetsymptomer eller plager etc og la på seg kun 8kg totalt på 9 mnd. 

Ville fått tatt en UL. 

Anonymkode: a53ce...dbf

Skrevet

Man kan ikke ha mensen mens man er gravid. Mensen er at hinnen hvor egget skulle festet seg, løsner. Så om du er gravid og får "Mensen", er det altså en spontanabort, og du vil ikke lenger være gravid. 

Man kan ha blødninger som gravid, men det er ikke mensen. Det er bare blod. 

Du kan ikke kjenne spark i uke 7. "Babyen" er bare en liten reke, og har ikke noe å sparke med. 

Du kjenner mest sannsynlig luftbobler. 

Anonymkode: 11739...398

• Liker 2
Skrevet

Man kan hvertfall ha mensen som gravid hvis man har dobbel livmor (sjeldent).

Anonymkode: fa86b...32d

Skrevet

Min mor blødde med meg, og det gikk fint. Jeg blødde litt da jeg var gravid med første (ikke mye) men forventet det verste. Det gikk også bra. 😊

Anonymkode: 92833...3ff

Skrevet

Du tenker at du egentlig er lengre på vei enn 7 uker, og at mens derfor var en annen type blødning? Det er jo fullt mulig:)

Det er derimot ikke mulig å kjenne spark i uke 7, så da må det ha vært noe annet, som luftbobler.

Bestill tidlig ultralyd? Jeg hadde første i uke 9.

Anonymkode: 4475b...2f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 22.27):

Jeg kjente spark fra uke 13 i mitt andre svangerskap 😊
I ditt tilfelle ville jeg bedt om ul så snart som mulig.

Anonymkode: c430f...689

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...