AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #61 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Herregud,er så lei alle dere som skriver at man sparer masse penger på å bake sitt eget brød😈Ingen andre enn meg spiser brød i min familie. De spiser helst varmmat til alle måltider. Er bare nordmenn som spiser så mye brød. Anonymkode: 345dc...70a Brød/ kornblanding er vel vanlig mat til frokost ,lunsj og kvelds fortsatt for barn/ungdom? Anonymkode: 5594d...3dc
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #62 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (På 30.8.2024 den 1.03): Vi har ikke så mye penger, vi er en familie på fem, på en inntekt. Vi bruker ca 5-6000 i måneden på mat. (Jeg skriver regnskap, så jeg vet det stemmer) Dette inkluderer det meste av våtservietter, sjampo, deodoranter, vaskemidler osv. Alt som kjøpes i dagligvare. Jeg jobber hardt for å holde forbruket nede, og det gjør at vi kan leve tryggere økonomisk i disse dyrtider. Anonymkode: fb1fd...3ec Skulle gjerne sett forslag for handling og hvilke middagsretter for en uke eller to. Strever med å få ned budsjettet…kanskje du har noen tips. Anonymkode: 47348...030 1 1
Hateridioter Skrevet 3. september 2024 #63 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (På 30.8.2024 den 1.03): Vi har ikke så mye penger, vi er en familie på fem, på en inntekt. Vi bruker ca 5-6000 i måneden på mat. (Jeg skriver regnskap, så jeg vet det stemmer) Dette inkluderer det meste av våtservietter, sjampo, deodoranter, vaskemidler osv. Alt som kjøpes i dagligvare. Jeg jobber hardt for å holde forbruket nede, og det gjør at vi kan leve tryggere økonomisk i disse dyrtider. Anonymkode: fb1fd...3ec Det er omtrent det samme jeg bruker på mat alene. Da er det kun mat inkl. spise ute. Jeg har heldigvis penger og kjøper det jeg har lyst på. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #64 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud,er så lei alle dere som skriver at man sparer masse penger på å bake sitt eget brød😈Ingen andre enn meg spiser brød i min familie. De spiser helst varmmat til alle måltider. Er bare nordmenn som spiser så mye brød. Anonymkode: 345dc...70a Haha jeg tenkte det samme. Vi spiser omtrent ikke brød. Vi kjøper en sjelden gang toastbrød og baker en og annen søndag foccacia. Ellers så spiser ingen av oss 5 brød. Litt frøknekkebrød og rundstykker en sjelden gang. Anonymkode: 8d9bc...eb5 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #65 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Brød/ kornblanding er vel vanlig mat til frokost ,lunsj og kvelds fortsatt for barn/ungdom? Anonymkode: 5594d...3dc Det er nok flere og flere som går bort fra det. Mine spiser chiagrøt med bær og nøtter, wraps med kyllingpålegg, salat, suppe, middagsrester fra dagen før, avokado, egg i mange varianter, smoothies etc. Finnes mange andre alternativer til korn og brød som er mye sunnere, heldigvis. Anonymkode: 8d9bc...eb5 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #66 Skrevet 3. september 2024 22 hours ago, AnonymBruker said: Jeg dyrker egne grønnsaker, poteter og bær, så jeg lager saft og syltetøy selv, og bruker fra hagen det vi har. (Så er selvforsynt med saft og syltetøy) Jeg plukker også bær i skogen dersom tida strekker til. Handler på tilbud, og kjøper billigste type. Har vi laks, er det begrensning på en filet på hver, så sper vi med mer grønnsaker og poteter. Kyllingfilet og kjøtt kutter jeg i mindre biter og steker, da trenger vi mindre kjøtt pr hode enn dersom vi steker hele fileter. (Regner normalt sett maks 100g kjøtt til hver. Mange synes nok det er alt for lite, men ingen klager her. Og da er vi jo allerede ganske innafor på de nye anbefalingene😂) Vi spiser vegetar en til to ganger i uka. Prøver å få litt selvfisket fisk, ellers blir fiskemiddag ofte fiskeboller eller fiskekaker, laks kanskje en gang I måneden. Middag lages etter hva som er på tilbud, evt datovarer. Baker alt av brød selv, og alle sammen drikker for det meste kun vann. På høsten når det er modne epler, pærer osv, får de fråtse litt mer i frukt, og resten av året er det en frukt pluss grønnsaker pr dag. Kjøper egg direkte hos hønsebonde, og lager middag beregnet etter akkurat hva vi pleier spise. Så alle spiser tilnærmet like stor porsjon hver gang (individuelle str da) for å unngå rester som blir svinn. Er de ekstra sultne en dag, må de evt ta brød etterpå. Og så upopulært som det kanskje er, nabolagsbarn får ikke spise middag/mat her..🙈 (er det avtalte besøk får de mat, men da lager jeg ekstra billig middag den dagen) Det er noe av det jeg gjør for å holde kostnadene nede. Anonymkode: fb1fd...3ec Takk for svar. Ser hvordan dere bruker mye mindre enn oss på mat. Fortsatt imponert over at dere klarer å holde budsjettet så lavt. Lurer på hvor gamle barna er? På den annen side så spiser vi ganske mye kjøtt eller fisk hver dag, har to tenåringsgutter som kan drikke litersvis med melk, ungene får også så mye frukt og nøtter som de ønsker og vi spiser mye bær, salat og ferske grønnsaker hele året. Skjønner ikke hvorfor jeg trodde at det var en lur oppskrift for å spare penger på mat. Men har ukesplan og kjøper datovarer når jeg finner noe og på tilbud. Men blir fortsatt 16000 i måneden. Anonymkode: 805c0...504 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #67 Skrevet 4. september 2024 Her er vi en voksen og ei på 12. vi bruker ca 8000-10000 pr mnd, dette er inkl dopapir, jif, zalo etc. Da jeg har helseutfordringer så lar det seg ikke gjøre å fiske fisken selv, sløye, kverne etc. Eller plukke bær og safte etc. Så jeg handler på butikk og kjøper så sunt som mulig og det vi har lyst til. Jeg ønsker ikke å gå for usunne varianter for å spare penger. Det blir heller andre områder som strammes inn. Vi er feks ikke på kafê, kino , og har kun de klærne vi trenger, og vi går for prinsippet heller to bukser til 8000kr stk vi er skikkelig fornøyd med, enn 10 til 100kr stk vi er sånn passe fornøyd med som vi egentlig ikke har så lyst å bruke. Vi har forøvrig hatt godtestopp siden i våres, inkluderer snacks også. Og brus en gang i uka. Ser at det har påvirket. Anonymkode: c2945...3a9
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #68 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her er vi en voksen og ei på 12. vi bruker ca 8000-10000 pr mnd, dette er inkl dopapir, jif, zalo etc. Da jeg har helseutfordringer så lar det seg ikke gjøre å fiske fisken selv, sløye, kverne etc. Eller plukke bær og safte etc. Så jeg handler på butikk og kjøper så sunt som mulig og det vi har lyst til. Jeg ønsker ikke å gå for usunne varianter for å spare penger. Det blir heller andre områder som strammes inn. Vi er feks ikke på kafê, kino , og har kun de klærne vi trenger, og vi går for prinsippet heller to bukser til 8000kr stk vi er skikkelig fornøyd med, enn 10 til 100kr stk vi er sånn passe fornøyd med som vi egentlig ikke har så lyst å bruke. Vi har forøvrig hatt godtestopp siden i våres, inkluderer snacks også. Og brus en gang i uka. Ser at det har påvirket. Anonymkode: c2945...3a9 Skulle stå 800kr, ikke 8000kr 🙈 Anonymkode: c2945...3a9
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #69 Skrevet 4. september 2024 Det høres helt sinnsykt ut for meg at mange av dere bruker 12-20 000 kroner i måneden på mat. Med mindre man ikke bryr seg om hvor mye det går til mat er det null problem å i alle fall ligge på rundt 8000 i måneden. Vi er to voksne og tre barn og går sjeldent over det. Vi spiser de anbefalte fem om dagen hver dag, men handler mye etter sesong og fryser ned mye. Også spiser vi mye linser, bønner og kikerter. Bruker absolutt ikke penger på oppdrettslaks eller industrikjøtt. En normal uke kan se omtrent sånn her ut: Mandag: sorte bønner i hjemmelaget «tacosaus» med løk, gulrøtter, brokkoli og ris. Tirsdag: bolognese med pasta, tomater, linser, paprika og gulrot. Onsdag: grønnsakssuppe med hjemmebakt brød og godt smør til. Torsdag: hjemmelaget pizza med diverse grønnsaker og topping og rester av ost (samler opp smårester gjennom måneden og fryser det). Fredag: søtpotetbowl med tofu, kikerter, salat og det vi har av grønnsaker. Lørdag/søndag: feks lasagne med linser og tomat, blender inn gulrot, paprika, blomkål etc etc. Frokost er havregrøt 5/7 dager i uken, laget på vann + en skvett melk og toppes med frukt og nøtter (en av ungene spiser også cottage cheese til dette). I tillegg baker vi brød hver søndag og sparer sikkert rundt 500 kr i måneden på det. Også kaster vi ALDRI mat, og da mener jeg aldri. Alle middagsrester går i matboksen til neste dag og ingenting rekker å bli dårlig her da jeg passer på å alltid ha kontroll over hva som finnes i huset før jeg planlegger måltider. Anonymkode: 3d9ff...557
Petra200 Skrevet 4. september 2024 #70 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (På 2.9.2024 den 23.10): Jeg dyrker egne grønnsaker, poteter og bær, så jeg lager saft og syltetøy selv, og bruker fra hagen det vi har. (Så er selvforsynt med saft og syltetøy) Jeg plukker også bær i skogen dersom tida strekker til. Handler på tilbud, og kjøper billigste type. Har vi laks, er det begrensning på en filet på hver, så sper vi med mer grønnsaker og poteter. Kyllingfilet og kjøtt kutter jeg i mindre biter og steker, da trenger vi mindre kjøtt pr hode enn dersom vi steker hele fileter. (Regner normalt sett maks 100g kjøtt til hver. Mange synes nok det er alt for lite, men ingen klager her. Og da er vi jo allerede ganske innafor på de nye anbefalingene😂) Vi spiser vegetar en til to ganger i uka. Prøver å få litt selvfisket fisk, ellers blir fiskemiddag ofte fiskeboller eller fiskekaker, laks kanskje en gang I måneden. Middag lages etter hva som er på tilbud, evt datovarer. Baker alt av brød selv, og alle sammen drikker for det meste kun vann. På høsten når det er modne epler, pærer osv, får de fråtse litt mer i frukt, og resten av året er det en frukt pluss grønnsaker pr dag. Kjøper egg direkte hos hønsebonde, og lager middag beregnet etter akkurat hva vi pleier spise. Så alle spiser tilnærmet like stor porsjon hver gang (individuelle str da) for å unngå rester som blir svinn. Er de ekstra sultne en dag, må de evt ta brød etterpå. Og så upopulært som det kanskje er, nabolagsbarn får ikke spise middag/mat her..🙈 (er det avtalte besøk får de mat, men da lager jeg ekstra billig middag den dagen) Det er noe av det jeg gjør for å holde kostnadene nede. Anonymkode: fb1fd...3ec Har dere veldig dårlig råd? Det høres jo fryktelig stusselig ut å leve på den måten … 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #71 Skrevet 4. september 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Det høres helt sinnsykt ut for meg at mange av dere bruker 12-20 000 kroner i måneden på mat. Anonymkode: 3d9ff...557 Jeg skjønner aldri disse trådene. Mange andre ønsker jo å spise annen mat enn deg, som koster mer - er det så rart da? Om jeg kjøper meg en jakke på brukthandel til 200 kroner og er veldig fornøyd med den, gjør jo ikke det at jeg ikke er i stand til å forstå at andre personer drar på Follestad og kjøper en jakke til 12 000? Vi bruker masse penger på mat, til tross for at størstedelen av handelen skjer på Kiwi og at jeg er veldig ivrig på å handle på tilbud. Rett og slett fordi vi elsker å lage mat og kose oss. Jeg har ikke noe mål om å bruke minst mulig, men jeg prøver å få det jeg handler til lavest mulige pris. Men å velge meny og mat ut fra pris hadde fratatt meg mye glede i livet, så det gjør jeg ikke så lenge jeg ikke må. De nedprioriterer jeg heller noe annet først. Anonymkode: cd3c8...7b9
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #72 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det høres helt sinnsykt ut for meg at mange av dere bruker 12-20 000 kroner i måneden på mat. Med mindre man ikke bryr seg om hvor mye det går til mat er det null problem å i alle fall ligge på rundt 8000 i måneden. Vi er to voksne og tre barn og går sjeldent over det. Vi spiser de anbefalte fem om dagen hver dag, men handler mye etter sesong og fryser ned mye. Også spiser vi mye linser, bønner og kikerter. Bruker absolutt ikke penger på oppdrettslaks eller industrikjøtt. En normal uke kan se omtrent sånn her ut: Mandag: sorte bønner i hjemmelaget «tacosaus» med løk, gulrøtter, brokkoli og ris. Tirsdag: bolognese med pasta, tomater, linser, paprika og gulrot. Onsdag: grønnsakssuppe med hjemmebakt brød og godt smør til. Torsdag: hjemmelaget pizza med diverse grønnsaker og topping og rester av ost (samler opp smårester gjennom måneden og fryser det). Fredag: søtpotetbowl med tofu, kikerter, salat og det vi har av grønnsaker. Lørdag/søndag: feks lasagne med linser og tomat, blender inn gulrot, paprika, blomkål etc etc. Frokost er havregrøt 5/7 dager i uken, laget på vann + en skvett melk og toppes med frukt og nøtter (en av ungene spiser også cottage cheese til dette). I tillegg baker vi brød hver søndag og sparer sikkert rundt 500 kr i måneden på det. Også kaster vi ALDRI mat, og da mener jeg aldri. Alle middagsrester går i matboksen til neste dag og ingenting rekker å bli dårlig her da jeg passer på å alltid ha kontroll over hva som finnes i huset før jeg planlegger måltider. Anonymkode: 3d9ff...557 Men det du spiser hadde aldri mettet mine barn. Har blant annet en tenåringssønn som trener flere timer hver dag. Da nytter det ikke med sorte bønner i tacosaus eller grønnsakssuppe! Den ene sønnen min spiser typisk: kylling og ris til frokost og lunsj. Kjøtt /egg med tilbehør til middag og kvelds. Flere frukt,en yt. Vi er 5 aktive i familien, så 8000 i mnd hadde aldri gått her i huset. Anonymkode: 345dc...70a 1 1
Eva00 Skrevet 4. september 2024 #73 Skrevet 4. september 2024 Samme her. Barn på 8,14 og 17, klarer ikke å få forbruket ned og føler ikke vi fråtser eller noe i den dur, men ligger mellom 15-17.500 pr mnd. Handler inn på tilbud, følger med og gjør de vi kan egentlig med ukesmenyer osv..
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #74 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det høres helt sinnsykt ut for meg at mange av dere bruker 12-20 000 kroner i måneden på mat. Med mindre man ikke bryr seg om hvor mye det går til mat er det null problem å i alle fall ligge på rundt 8000 i måneden. Vi er to voksne og tre barn og går sjeldent over det. Vi spiser de anbefalte fem om dagen hver dag, men handler mye etter sesong og fryser ned mye. Også spiser vi mye linser, bønner og kikerter. Bruker absolutt ikke penger på oppdrettslaks eller industrikjøtt. En normal uke kan se omtrent sånn her ut: Mandag: sorte bønner i hjemmelaget «tacosaus» med løk, gulrøtter, brokkoli og ris. Tirsdag: bolognese med pasta, tomater, linser, paprika og gulrot. Onsdag: grønnsakssuppe med hjemmebakt brød og godt smør til. Torsdag: hjemmelaget pizza med diverse grønnsaker og topping og rester av ost (samler opp smårester gjennom måneden og fryser det). Fredag: søtpotetbowl med tofu, kikerter, salat og det vi har av grønnsaker. Lørdag/søndag: feks lasagne med linser og tomat, blender inn gulrot, paprika, blomkål etc etc. Frokost er havregrøt 5/7 dager i uken, laget på vann + en skvett melk og toppes med frukt og nøtter (en av ungene spiser også cottage cheese til dette). I tillegg baker vi brød hver søndag og sparer sikkert rundt 500 kr i måneden på det. Også kaster vi ALDRI mat, og da mener jeg aldri. Alle middagsrester går i matboksen til neste dag og ingenting rekker å bli dårlig her da jeg passer på å alltid ha kontroll over hva som finnes i huset før jeg planlegger måltider. Anonymkode: 3d9ff...557 Skjønner fortsatt ikke hvordan det er mulig. Ikke kjøtt høres trasig ut men uansett nevner du jo bare ett måltid om dagen. Er jo 2-4 måltid til som helst ikke bør være brød (misliker norsk brødkultur). Har levd i utlandet hvor man kan spise lunsj og middag ute hver dag til en ti del av prisen i norge. Anonymkode: 9e5b2...4c8 3
Hateridioter Skrevet 4. september 2024 #75 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det høres helt sinnsykt ut for meg at mange av dere bruker 12-20 000 kroner i måneden på mat. Med mindre man ikke bryr seg om hvor mye det går til mat er det null problem å i alle fall ligge på rundt 8000 i måneden. Vi er to voksne og tre barn og går sjeldent over det. Vi spiser de anbefalte fem om dagen hver dag, men handler mye etter sesong og fryser ned mye. Også spiser vi mye linser, bønner og kikerter. Bruker absolutt ikke penger på oppdrettslaks eller industrikjøtt. En normal uke kan se omtrent sånn her ut: Mandag: sorte bønner i hjemmelaget «tacosaus» med løk, gulrøtter, brokkoli og ris. Tirsdag: bolognese med pasta, tomater, linser, paprika og gulrot. Onsdag: grønnsakssuppe med hjemmebakt brød og godt smør til. Torsdag: hjemmelaget pizza med diverse grønnsaker og topping og rester av ost (samler opp smårester gjennom måneden og fryser det). Fredag: søtpotetbowl med tofu, kikerter, salat og det vi har av grønnsaker. Lørdag/søndag: feks lasagne med linser og tomat, blender inn gulrot, paprika, blomkål etc etc. Frokost er havregrøt 5/7 dager i uken, laget på vann + en skvett melk og toppes med frukt og nøtter (en av ungene spiser også cottage cheese til dette). I tillegg baker vi brød hver søndag og sparer sikkert rundt 500 kr i måneden på det. Også kaster vi ALDRI mat, og da mener jeg aldri. Alle middagsrester går i matboksen til neste dag og ingenting rekker å bli dårlig her da jeg passer på å alltid ha kontroll over hva som finnes i huset før jeg planlegger måltider. Anonymkode: 3d9ff...557 Jeg er sååå glad jeg har råd til å ikke bry meg om hvor mye jeg bruker på mat. Jeg ønsker ikke et kosthold uten kjøtt og fisk, og sikkert mange andre matvarer dere ikke spiser. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #76 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det høres helt sinnsykt ut for meg at mange av dere bruker 12-20 000 kroner i måneden på mat. Med mindre man ikke bryr seg om hvor mye det går til mat er det null problem å i alle fall ligge på rundt 8000 i måneden. Vi er to voksne og tre barn og går sjeldent over det. Vi spiser de anbefalte fem om dagen hver dag, men handler mye etter sesong og fryser ned mye. Også spiser vi mye linser, bønner og kikerter. Bruker absolutt ikke penger på oppdrettslaks eller industrikjøtt. En normal uke kan se omtrent sånn her ut: Mandag: sorte bønner i hjemmelaget «tacosaus» med løk, gulrøtter, brokkoli og ris. Tirsdag: bolognese med pasta, tomater, linser, paprika og gulrot. Onsdag: grønnsakssuppe med hjemmebakt brød og godt smør til. Torsdag: hjemmelaget pizza med diverse grønnsaker og topping og rester av ost (samler opp smårester gjennom måneden og fryser det). Fredag: søtpotetbowl med tofu, kikerter, salat og det vi har av grønnsaker. Lørdag/søndag: feks lasagne med linser og tomat, blender inn gulrot, paprika, blomkål etc etc. Frokost er havregrøt 5/7 dager i uken, laget på vann + en skvett melk og toppes med frukt og nøtter (en av ungene spiser også cottage cheese til dette). I tillegg baker vi brød hver søndag og sparer sikkert rundt 500 kr i måneden på det. Også kaster vi ALDRI mat, og da mener jeg aldri. Alle middagsrester går i matboksen til neste dag og ingenting rekker å bli dårlig her da jeg passer på å alltid ha kontroll over hva som finnes i huset før jeg planlegger måltider. Anonymkode: 3d9ff...557 Det jeg bryr meg om er hva vi får i oss. At vi får i oss næringsrikt mat som på sikt ikke skal gi oss betennelser og immunsykdommer. Vi ønsker ikke et kosthold uten kjøtt hverken for oss voksne eller for barna våre. Det du ramser opp er ikke et fullverdig kosthold i mine øyne. Hos oss går det mye i kylling, kyllingpålegg, makrell, biff, avikado, egg, etc. men nå har vi råd til å spise det vi vil, så kanskje derfor vi gjør det og Anonymkode: 8d9bc...eb5 2
Ishavsrøya Skrevet 5. september 2024 #77 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (På 30.8.2024 den 1.03): Vi har ikke så mye penger, vi er en familie på fem, på en inntekt. Vi bruker ca 5-6000 i måneden på mat. (Jeg skriver regnskap, så jeg vet det stemmer) Dette inkluderer det meste av våtservietter, sjampo, deodoranter, vaskemidler osv. Alt som kjøpes i dagligvare. Jeg jobber hardt for å holde forbruket nede, og det gjør at vi kan leve tryggere økonomisk i disse dyrtider. Anonymkode: fb1fd...3ec Wow så flink du er😊 legg gjerneut middagstips. Jeg er alene med barn og bruker altfor mye...
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #78 Skrevet 5. september 2024 2 voksne, 1 tenåring, og 2 barnehagebarn samt en voksen sønn som er hjemme ei uke pr mnd. Litt vanskelig å se eksakt,da vi gjerne kjøper stort ved tilbud, men bruker i snitt ca 12000 pr mnd på matbutikken. Anonymkode: 22102...21b
Doris Becker Skrevet 5. september 2024 #79 Skrevet 5. september 2024 (endret) . Endret 23. oktober 2024 av Doris Becker 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #80 Skrevet 6. september 2024 ops2 skrev (På 1.9.2024 den 9.49): Jeg skjønner ikke at det å lage mat fra bunnen av er billigere enn å kjøpe en Toro gryterett og kjøttdeig på tilbud. Er det ikke slik at fattige folk er overvektige fordi de ikke har råd til å kjøpe sunn mat? Grandiosa, nudler og Nugatti på kneipp er de billigste matvarene. Jeg mener matprisene er doblet på 5-6 år. Det startet under koronatiden. Butikkene annonserte nesten ikke noen varer, siden vi skulle ikke gå ut. Jeg har inntrykk av at de satte opp prisene da. Når man ikke får store tilbudsaviser hver uke, så blir det ingen som kan sammenligne varene og handle der det er billigst. Og butikkene trengte ikke å kjøre kampanjer. Så tok det virkelig av med krigen i Ukraina. Butikkene brukte det som unnskyldning, og satte opp prisene på alt. Nå oppfordres vi til å spise grønnsaker og frukt men det er den dyreste maten 10 måneder i året.. Mat laget fra bunnen av kan absolutt være billigere enn å kjøpe toro gryterett og kjøttdeig på tilbud. Jeg tror problemet handler heller om tid og kunnskap. Sunn mat som er billig laget fra bunnen av tar mye lengre tid enn å smelle sammen toro gryterett med kjøttdeig. Mange som har dårlig råd jobber gjerne både turnus, i fysiske yrker og uten fleksibilitet i jobbene sine. Under korona da jeg var permittert så var jeg veldig forsiktig med pengebruk, men hadde samtidig veldig god tid til å lage mat. Jeg har aldri brukt så lite penger på mat som da. Anonymkode: 29068...0ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå