Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #1 Skrevet 20. februar 2006 Hei! Har nettopp lært meg å strikke sokker, ikke noen fancye greier, men helt vanlige raggsokker. Har strikket noen par til samboer og meg, og er fornøyd med de. Lurer på om jeg kan strikke sokker og gi i (jule) gave (eller som en del av gave), eller om det bare er teit? Jeg er student og har et lite barn (og ett på vei), så vi har ikke så mye penger.. Tenkte at jeg kanskje kunne kombinere hobby med gave? Eller...??? Jeg har alltid blitt glad for ullsokker, men jeg er en skikkelig frysepinn, så her er det forbruksvare! Men bare lurer på hva andre mener. (Kan ikke dere også skrive kjønn og alder)
Nordlandspia Skrevet 20. februar 2006 #2 Skrevet 20. februar 2006 (endret) .. Endret 21. november 2009 av Nordlandspia
Gjest gjest1 Skrevet 20. februar 2006 #3 Skrevet 20. februar 2006 Vel, jeg kjenner godt igjen din situasjon! her i gården har det i mange år blitt produsert myke julegaver gjennom hele året og de blir svært godt mottatt!Sokker, votter, skjerf og sjal er det jeg har laget mest av, greit håndarbeid som ikke koster hverken mye penger eller tid.Spesielt en litt eldre dame i familen setter umåte pris på "senge-sokkene" hun får. Hun fryser lett og er bestandig kald på bena. Så til henne strikker jeg tynne sokker i alpakkaull (som ikke klør). Og siden hun får nye hvert år tørr hun jo nå faktisk å bruke dem! (Tidliger har hun spart dem, aner ikke til hva, kanskje til "fin-bruk"?) Strikk i vei du! Jeg ville i hvertfall ha foretrukket gode ullsokker i julegave framfor vaser som jeg allerede har nok av!!!
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #4 Skrevet 20. februar 2006 Er 40 jeg,og har alltid blitt glad for strikka sokker. Og blir det fortsatt.
-Fisken- Skrevet 20. februar 2006 #5 Skrevet 20. februar 2006 JEg ville satt veldig stor pris på ullsokker! For det første bruker jeg det masse, for det andre betyr det ekstra mye når gavene er hjemmelagde
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #6 Skrevet 20. februar 2006 Før syntes jeg raggsokker var noe møkk å få i gave, men nå ville jeg mottatt dem med glede! Jeg er for øvrig 30 år, om det betyr noe.
Nita Skrevet 20. februar 2006 #7 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Med tanke på at jeg ikke ser bak fram på et par strikkepinner så hadde jeg blitt kjempeglad for et par strikkede læster(ullsokker), spesielt med tanke på hvilken "frossenpinne" jeg er Endret 20. februar 2006 av Nita
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #9 Skrevet 20. februar 2006 Jeg er jente, 28, og jeg og sambo fikk like ragsokker til jul i fjor, og de har allerede blitt brukt MYE! Da jeg pakket opp var jeg vel ikke overvettes begeistret, men nå setter jeg stor pris på dem! Har brukt dem mye mer enn andre julegaver jeg fikk.
Gjest Liten Tapir Skrevet 20. februar 2006 #10 Skrevet 20. februar 2006 Jeg ville blitt kjempeglad! Jeg har ønska meg raggsokker til jul i mange år, men har enda ikke fått noen...
Gjest gjest1 Skrevet 20. februar 2006 #11 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Hjemmestrikkede ullsokker ville jeg blitt kjempeglad for å få! Har heldigvis en bestemor og en svigerinne som strikker til meg, sliter ut noen par i året. Kvinne-36 år. Endret 20. februar 2006 av Lilypie
Gjest Tristessa Skrevet 20. februar 2006 #12 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Jeg hadde også synes det var stas med sokker, og skjønner situasjonen din godt. Tror folk blir glade for noe hjemmelaget som de kan bruke, jeg synes i alle fall det er kjekkere med noe som er laget spesielt til meg og ikke masseprodusert. Skal lære meg å strikke sokker selv, har flere venner som skulle ønske jeg kunne strikke sokker. Og jeg er jente, 20 år. Endret 20. februar 2006 av Tristessa
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #14 Skrevet 20. februar 2006 Jeg er kvinne på 38. Jeg setter stor pris på hjemmestrikkede klær. Jeg har en grei venninne som har gitt meg skjerf, raggsokker, "hals" og nå sist tovede tøfler de siste årene som gaver. Alt har hun strikket selv. Jeg er kjempeglad for det, og blir glad når jeg tenker på at hun har sittet og brukt masse tid for å lage noe nyttig til meg.
Shoegal Skrevet 20. februar 2006 #15 Skrevet 20. februar 2006 Det hadde jeg blitt kjempeglad for! Umulig å få kjøpt tilsvarende i butikker og superkoselig at noen har tenkt på og brukt tid på en slik gave
Karro Skrevet 20. februar 2006 #16 Skrevet 20. februar 2006 22 år og jente! Hadde blitt kjempegla for hjemmestrikka sokker! De har en utrolig holdbarhet, og så er de så varme og god. Personlig kan jeg ikke få for mange...
Gjest *Gjest Skrevet 20. februar 2006 #17 Skrevet 20. februar 2006 Vennene dine er heldige da!! Jeg sender garn til mormoren min sammen med noe godt og et brev og får deilige sokker tilbake. Hun strikker kjempegode. De går langt oppover leggen... Nei jeg ville blitt kjempeglad og det blir samboer og... jente 27...
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #18 Skrevet 20. februar 2006 jeg har fått hjemmestrikka sokker til jul av diverse slektninger, og synes det er en kjempebra gave. Sokkene er i stadig bruk, de er fine, de minner en om giveren og raggsokker er ofte dyre og/eller dårlige i butikken. Da jeg var barn syntes jeg kanskje slike gaver var kjedelige, men som voksen er det en av de tingene jeg setter stor pris på. Jente, 28.
Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2006 #19 Skrevet 20. februar 2006 Jeg er 25 og lærte å strikke sokker i fjor. Til jul fikk alle venninnene mine hjemmestrikkede sokker. Jeg sa fra at jeg ikke hadde råd til å kjøpe gaver, men at de ville få en hjemmelaget oppmerksomhet. Jeg har ikke fått annet enn skryt, og mld når de brukte de første gangen og sånn, samt bestillinger på flere, så utifra hva de har fortalt meg tror jeg det falt i smak ihvertfall
Gjest Fantus Skrevet 20. februar 2006 #20 Skrevet 20. februar 2006 Hjemmestrikka sokker er en kjempebra gave. Er så bra med noe som varmer godt på tærne og som det i tillegg er lagt masse omtanke i.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå