AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #1 Skrevet 29. august 2024 Hvordan var underlivet deres etter fødsel nr 2 contra første fødsel? Jeg har født for mange år siden og da bare rett og slett kom han ut. Ingen rifter, skader, sying eller slikt. Alt ser helt likt ut som før, samme med sex. Hat etterhvert hørt mye skrekkhistorier om revning og dårlig sying, arrvev og nedsatt følsomhet etter fødsel. Nå vurderer jeg og kjæresten å prøve på felles barn. Hva kan jeg potensielt forvente? Blir det mest sannsynlig likt som med første? Jeg føder forresten ekstremt raskt. Anonymkode: cefa7...f44
Arkana Skrevet 29. august 2024 #2 Skrevet 29. august 2024 Hvis du hadde en komplikasjonsfri første fødsel kan du forvente det samme med neste. Store rupturer og slikt ser man stort sett bare hos førstegangsfødende. Selv hadde jeg en tøff første fødsel som endte med tangforløsning og tredjegrads ruptur og etterpå hadde jeg to komplikasjonsfrie styrtfødsler. Har et helt normalt underliv, ingen plager. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #3 Skrevet 29. august 2024 Arkana skrev (20 minutter siden): Hvis du hadde en komplikasjonsfri første fødsel kan du forvente det samme med neste. Store rupturer og slikt ser man stort sett bare hos førstegangsfødende. Selv hadde jeg en tøff første fødsel som endte med tangforløsning og tredjegrads ruptur og etterpå hadde jeg to komplikasjonsfrie styrtfødsler. Har et helt normalt underliv, ingen plager. Det var godt å høre 🥰 Anonymkode: cefa7...f44
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #4 Skrevet 29. august 2024 Førstemann baner veien for den neste, så du trenger nok ikke å være spesielt bekymret for store skader ☺️ Anonymkode: 4b1be...700 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #5 Skrevet 29. august 2024 Har født tre ganger, og fått to klipp og fire rifter grad to til sammen. Har litt arrvev, men det er bare så vidt jeg kjenner det med fingrene. Har ingen smerter og god funksjon både ang urin/avføring og sex. Så det kan gå veldig bra selv om underlivet får seg en skikkelig trøkk også 😄 Anonymkode: 21b45...201 1 1
t0nje Skrevet 29. august 2024 #6 Skrevet 29. august 2024 Det kan gå begge veier men de største fødselsskadene ser en som nevnt over her hos førstegangsfødende. Jeg revnet grad 2A. Brukte 42 timer på fødsel hvorav 7 i aktiv. Måtte sy og var lenge plaget med at det var stramt men har ikke noe arrvev og har et helt vanlig fungerende underliv igjen nå 6 mnd etter fødsel. 1 1
Charminia Skrevet 29. august 2024 #7 Skrevet 29. august 2024 Hatt to styrtfødsler, grad 1 rift med begge og ingen plager i etterkant. Kan hoppe på trampoline uten problemer feks. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #8 Skrevet 29. august 2024 Jeg måtte klippes med nr1 da han måtte tas med vakuum, så da ar jo skaden skjedd for min del. Jeg ble litt stramt sydd, og merket litt til det i ettertid, men ikke noe som plaget meg nevneverdig. Fødsel nr 2 var styrtfødsel og uassistert helt til de siste pressene. Revnet opp igjen der jeg ble klipt sist. Men ble bedre sydd så det lille ubehaget jeg hadde merket ble borte. Fødsel nr 3 var også styrtfødsel, bare litt mer kontrollert og assistert hele veien, men revnet litt også denne gangen. Men merket ingenting til syingen denne gangen. Var også 39 år ved denne fødselen og på flere måter ble kroppen aldri helt den samme igjen etter denne fødselen.(uten at jeg ser på det som et stort problem, jeg kunne sikkert bedret på mye om jeg hadde gått inn for det) Kan ikke si jeg merker så store forandringer der nede jeg, men så har jeg aldri hatt forventninger til at alt skulle bli som før heller. Litt slappere/videre er jeg, men det er vel så mye min feil, for jeg har vært slurvete med knipeøvelser. Anonymkode: 916dc...229 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #9 Skrevet 29. august 2024 Revnet likt begge gangene, grad 2b. Begge var styrtfødsel med kort pressfase. Ble sydd dårlig første gangen, det ble rettet opp etter fødsel nr to.Nå synes jeg sex er bedre enn før, men det har krevd mye kniping. Anonymkode: 05621...373 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #10 Skrevet 30. august 2024 To barn. En tangforløsning og en styrtfødsel. Ingen plager. Helt som før😄 Anonymkode: 44589...002 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #11 Skrevet 30. august 2024 Førstemann var naturlig fødsel, varte 40 timer, fikk et par pyntesting. Andremann ble igangsatt, fra fødselen starta tok det 1,5 time, ble en god del sting der. Enda yngstemann var både kortere og lettere enn første (født i uke 37 vs eldste som kom i uke 40). Likevel var det ikke voldsomme greier med andremann, gikk fint det og 😊 Anonymkode: 8ed12...8f4 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #12 Skrevet 30. august 2024 Underlivet ble mer skadet av første fødsel enn av andre. Men det var jo fordi første fødsel var spesielt tøff. (På alle måter.) Vet fødsel nr 2 tror jeg ikke at jeg revnet en gang. Har ikke hatt noen komplikasjoner som jeg har merket etter noen av fødslene. (Sånn ut over arr etter stingene første gang.) Anonymkode: b209a...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #13 Skrevet 30. august 2024 Fikk andregradsrift i åpningen under første fødsel, men merket aldri noe av den i ettertid. Under andre fødsel hadde jeg en bitteliten rift og fikk ett pyntesting. Underlivet kjennes og ser ut som før, og det synes samboeren min også 😊 Anonymkode: 4dc75...306
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #14 Skrevet 30. august 2024 Størts risiko for ruptur første fødsel. Det sagt er det vanlig å revne litt, de mer alvorlige riftene er det heldigvis blitt færre av. Jeg revnet en grad 2B første fødsel, ingen komplikasjoner med det. Bare noen pyntesting etter fødsel nummer to. Vil si underlivet er som før, men klarer ikke holde meg like godt om jeg må veldig tisse. Ikke noe som hemmer meg i hverdagen. Kunne sikkert vært bedre på knipeøvelser også. Anonymkode: 6eab0...0b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå