AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #1 Skrevet 29. august 2024 Ser dette uttrykket blir slengt frem her på dette forumet. Men hva betyr det egentlig og er det forskjell på menn og kvinner når det kommer til å være "sex positiv"? Anonymkode: b9543...9d6
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #2 Skrevet 29. august 2024 Aldri sett det uttrykket før og jeg har hengt her siden 2014😂 Anonymkode: 0bf95...c7b 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #3 Skrevet 29. august 2024 Aldri hørt jeg heller Anonymkode: 30779...291
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #4 Skrevet 29. august 2024 Det er en bruker her som ofte bruker det uttrykket ja Anonymkode: ab704...0ba 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #5 Skrevet 29. august 2024 De fåtall kvinner som kan ha sex som en mann, ingen følelser, kun nyte det kroppslige er sex positive i mine øyne. Menn er det naturlig. Anonymkode: bf085...7a4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #6 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fåtall kvinner som kan ha sex som en mann, ingen følelser, kun nyte det kroppslige er sex positive i mine øyne. Menn er det naturlig. Anonymkode: bf085...7a4 Så mannlig seksualitet er noe positivt og kvinnelig seksualitet ikke. Interessant. Og nyte sex kroppslig er en «mannegreie»? Hva er det kvinner gjør da? Nyter sex spirituelt? Anonymkode: bc45d...d3d 3 5
SlemUlv Skrevet 29. august 2024 #7 Skrevet 29. august 2024 For meg, betyr sex positiv at jeg skjønner at alle (som vil) har sex. Det er ikke noe negativt med det. Om de er i relasjon, har ons, osv.. Er ikke opp til andre en dem.
Fighter83 Skrevet 29. august 2024 #8 Skrevet 29. august 2024 (endret) Sånn ser ikke jeg dette. Å være sex-positiv handler om å utforske seg selv og sin seksualitet på en sunn og helsefremmende måte. Om det er alene, med en fast partner eller med andre kommer helt an på alderen og hva man ønsker bevisst og ubevisst selv. Så det handler da ikke bare om libido i seg selv men også om å utforske sin seksualitet + hvor støttende og trygt miljøet rundt er til at dette kan få lov å skje. Man kan f.eks se et lite barn som utforsker seg selv og tenke at dette er en del av dette og man har et ønske om at barnet skal få å gjøre dette i trygge settinger uten å bli proppet full av andres negative holdninger med stygge blikk, kommentarer mm. Så da kan man la barnet fortsette der den er om man anser det er trygt for barnet eller legge tilrette for at barnet kan fortsette for seg selv alene et annet sted uten at andre forstyrrer eller at barnet gjør andre brydd. Et annet eksempel: Ved å la ubrukte/uåpna kondomer ligge fremme på toalettene på utesteder så er sannsynligheten større for at folk bruker de og man blir da ansett som et sex positivt sted da de fronter sunn helsefremmende sex ved å legge frem kondomene. Samme gjelder de som snakker åpent om seksualitet og sex for å lage bevissthet rundt hva som også kan være normalt og sunt innen visse miljøer. Er faktisk overraskende mange som vokser opp med mye man ikke snakker om og som er flaut/tabu, ikke riktig å være åpen om mm selv om tilogmed foreldrene dems var med på Big Brother en gang i tiden. Er vanskelig å jobbe vekk skadelige holdninger mm, det kan ta generasjoner! Så sex-positive kvinner er vel kvinner som er ganske trygge på seg selv og hva de ønsker. Endret 29. august 2024 av Fighter83 3 1 1
Trolltunge Skrevet 29. august 2024 #9 Skrevet 29. august 2024 (endret) Fighter83 skrev (14 minutter siden): Sånn ser ikke jeg dette. Å være sex-positiv handler om å utforske seg selv og sin seksualitet på en sunn og helsefremmende måte. Om det er alene, med en fast partner eller med andre kommer helt an på alderen og hva man ønsker bevisst og ubevisst selv. Så det handler da ikke bare om libido i seg selv men også om å utforske sin seksualitet + hvor støttende og trygt miljøet rundt er til at dette kan få lov å skje. Man kan f.eks se et lite barn som utforsker seg selv og tenke at dette er en del av dette og man har et ønske om at barnet skal få å gjøre dette i trygge settinger uten å bli proppet full av andres negative holdninger med stygge blikk, kommentarer mm. Så da kan man la barnet fortsette der den er om man anser det er trygt for barnet eller legge tilrette for at barnet kan fortsette for seg selv alene et annet sted uten at andre forstyrrer eller at barnet gjør andre brydd. Et annet eksempel: Ved å la ubrukte/uåpna kondomer ligge fremme på toalettene på utesteder så er sannsynligheten større for at folk bruker de og man blir da ansett som et sex positivt sted da de fronter sunn helsefremmende sex ved å legge frem kondomene. Samme gjelder de som snakker åpent om seksualitet og sex for å lage bevissthet rundt hva som også kan være normalt og sunt innen visse miljøer. Er faktisk overraskende mange som vokser opp med mye man ikke snakker om og som er flaut/tabu, ikke riktig å være åpen om mm selv om tilogmed foreldrene dems var med på Big Brother en gang i tiden. Er vanskelig å jobbe vekk skadelige holdninger mm, det kan ta generasjoner! Enig med deg. Jeg bruket selv begrepet og anser meg selv som sexpositiv. Om jeg skal legge til noe angående det du skriver tenker jeg da også på at jeg er opptatt av å bevare min seksuelle helse som god, og opptatt av å ivareta den seksuelle relasjonen mellom meg og partner som god og til vedvarende glede for oss begge. Angående seksuell helse tenker jeg helt faktisk psykisk helse, fysisk helse og seksuell helse, og akkurat som at jeg gjør noe med det dersom jeg merker at min psykiske eller fysiske helse ikke er på topp tar jeg også tak dersom jeg merker at min seksuelle helse ikke er helt bra. For jeg anser min seksualitet som en god og positiv verdi for både meg og min kjære, som jeg er opptatt av å ivareta. Jeg påfører heller ikke min seksualitet negative opplevelser, eller godtar at min partner gjør det. Han ville faktisk ikke vært min partner dersom han ikke hadde bedre seksuell forståelse enn at han synes det var greit å gjøre slikt. Altså ting jeg ikke ønsker og ikke nyter. Min seksualitet er så viktig for meg og også for ham at den tuller jeg ikke med, og krenker den ikke. Belønningen for at han takler nødvendige nei er at han vedvarende får mye ja, med lyst, glede og begeistring. Slik det skal være, og slik vi begge er mest tjent med. 🥰 Endret 29. august 2024 av Trolltunge 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #10 Skrevet 29. august 2024 Anser meg selv som sex-positiv, men er sjeldent positiv til å ha sex🤷🏼♂️ Anonymkode: bc45d...d3d
visp Skrevet 29. august 2024 #11 Skrevet 29. august 2024 Det er vel bare en bruker her som har det uttrykket, og utbroderingene får meg til å miste både mat- og sexlyst 2 1
Trolltunge Skrevet 29. august 2024 #12 Skrevet 29. august 2024 (endret) visp skrev (27 minutter siden): Det er vel bare en bruker her som har det uttrykket, og utbroderingene får meg til å miste både mat- og sexlyst Må være meg det da. Man står fritt til å la være å lese tråder og innlegg man ikke liker. Med mindre du bruker det som slankekur og unnskyldning ovenfor din partner høres jo ikke det særlig konstruktivt ut å lese mine innlegg for din del. Endret 29. august 2024 av Trolltunge
visp Skrevet 29. august 2024 #13 Skrevet 29. august 2024 Trolltunge skrev (3 minutter siden): Må være meg det da. Man står fritt til å la være å lese tråder og innlegg man ikke liker. Med mindre du bruker det som slankekur og unnskyldning ovenfor din partner høres jo ikke det særlig konstruktivt ut å lese mine innlegg for din del. Hæ?? Nei, det er ikke deg 1
Trolltunge Skrevet 29. august 2024 #14 Skrevet 29. august 2024 visp skrev (Akkurat nå): Hæ?? Nei, det er ikke deg Ok, for jeg bruker uttrykket, og du mente at bare en bruker det. Jeg vet bare om meg. 😅
visp Skrevet 29. august 2024 #15 Skrevet 29. august 2024 Trolltunge skrev (46 minutter siden): Ok, for jeg bruker uttrykket, og du mente at bare en bruker det. Jeg vet bare om meg. 😅 Da har sikkert noen plukket opp uttrykket 1
Trolltunge Skrevet 29. august 2024 #16 Skrevet 29. august 2024 (endret) visp skrev (13 minutter siden): Da har sikkert noen plukket opp uttrykket Ja jeg har ikke laget det, så det kan vel være flere som bruker det også. 😄 Jeg følte meg uansett veldig truffet. 🎯😅 Endret 29. august 2024 av Trolltunge
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #17 Skrevet 30. august 2024 visp skrev (7 timer siden): Da har sikkert noen plukket opp uttrykket Tror det er flere enn en bruker på KG som bruker dette uttrykket. Ser ut som dette uttrykket har sin egen bevegelse. https://en.wikipedia.org/wiki/Sex-positive_movement Anonymkode: b9543...9d6 1
Bamseklemmer Skrevet 30. august 2024 #18 Skrevet 30. august 2024 visp skrev (8 timer siden): Hæ?? Nei, det er ikke deg Bingo! jeg føler meg veldig truffet😅Så vidt jeg vet er det bare @Trolltunge og jeg, som beskriver oss som sexpositive. Du trenger ikke å være redd for å nevne meg @visp, jeg biter deg ikke, og jeg er heller ikke langsint.. Det er nettopp fordi jeg er sexpositiv. Vi har kanskje alle forskjellige syn på utrykket, men "sexpositiv" handler egentlig mest om å være positiv til andre. Unne andre nytelse og suksess i sexlivet, og vi hakker ikke og dømme andre brukere. Positive mennesker er det som gjør forum til et bedre sted å være. De gir råd og tips, og hjelper andre som sliter med å finne ut av ting.. Det er en del andre her på KG, som jeg synes er sexpositiv da.. Men tenk over hvor mange som gruer seg til å stille et spørsmål, i redsel for å bli dømt og sjikanert? Jeg har lest mange stygge historier i pm.. som har blitt dømt av de sexnegative. Seksualitet er for mange vanskelig å ta opp, for enkelte synes det er intimt å utlevere seg selv. Skal de da møtes med negativitet? Jeg bruker alltid brukernavnet mitt, jeg føler meg trygg på det jeg har lang erfaring og kunnskap fra. Skulle jeg ha vært negativ, dømt og sjikanert alle. Har ikke brukernavnet mitt overlevd, da jeg har blitt bannet for evig og alltid. Men jo.. jeg er klar over at enkelte hater meg, men det er iallefall ikke fordi jeg bryter forumets regler. Men hat? Hva er det for slags bullshit å komme med! Det er jo bare avsporing.. Ble vi ikke oppforderet av ledelsen, om å få til et positivt forum? Hat ytringer, løgn, konspirasjoner og latterliggjøring rapporterer jeg med med glede, men også for andre som møtt med det samme. Så jo @visp dette er ikke myntet på deg, for jeg liker deg ganske så godt skjønner du😊 Poenget var bare for å se forskjellen på sexpositiv og sexnegativ brukere.. 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #19 Skrevet 30. august 2024 Trolltunge skrev (23 timer siden): Må være meg det da. Man står fritt til å la være å lese tråder og innlegg man ikke liker. Med mindre du bruker det som slankekur og unnskyldning ovenfor din partner høres jo ikke det særlig konstruktivt ut å lese mine innlegg for din del. Det er nok ikke deg nei. Anonymkode: ab704...0ba 1 1
Irak Skrevet 30. august 2024 #20 Skrevet 30. august 2024 Føler jeg er sexpositiv til tross for at jeg ikke har sex 😂. Jeg tenker det er helt greit slik som min situasjon er nå. Ønsker å være helt sikker på at jeg har funnet den rette mannen 🤗. Det er veldig veldig viktig for meg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå