AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #1 Skrevet 29. august 2024 Har et barn som starter i 2. Klasse. Veldig sosial og blitt kjent med mange. Yngst i søskenflokken og er overhodet ikke dominerende med søsken. Sett i det siste (spesielt etter sommeren) at barnet dominerer mye i lek. Tar mye plass. Spør andre om hva de ønsker osv. Men er det noe barnet ikke vil med regler i lek osv. så kjører barnet på med det han vil. Er mye "se på meg! Se på meg!". Jeg blir redd for at det kan bli mye. Har snakket om det, samtidig som jeg er redd barnet blir som meg (tar ikke plass og står ikke opp for meg selv, vil ofte være usynlig og ikke ta noe lederplass). Jeg blir faktisk i tvil om hva som er innafor eller ikke. Han er en følsom gutt ellers og får veldig vondt når andre har det vondt. Trøster og viser til barn at han bryr seg. Jeg tror han rett og slett blir litt vel ivrig og glemmer litt hvordan man skal være? Anonymkode: fd96a...2fd
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #2 Skrevet 29. august 2024 Det er selvfølgelig viktig å prate med barnet om det, men det er mye sosial læring som skjer i interaksjon med andre barn også. Min jente hadde også en periode som dette, men ble etterhvert "jekker ned" av andre barn. Hjemme øvde vi f.eks under brettspill med regler o.l. Anonymkode: 9b5bf...e16
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #3 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er selvfølgelig viktig å prate med barnet om det, men det er mye sosial læring som skjer i interaksjon med andre barn også. Min jente hadde også en periode som dette, men ble etterhvert "jekker ned" av andre barn. Hjemme øvde vi f.eks under brettspill med regler o.l. Anonymkode: 9b5bf...e16 Ts Jeg er bare redd han trekker seg for mye unna. Samtidig vil jeg jo ikke at han skal miste venner fordi de lar seg styre heller. Det har ikke skjedd, men en frykt jeg har. Er jo ikke noe gøy og være med de som styrer mye, blir mye enveis. Jeg også tenker mye skjer av seg selv når han leker med andre (håper hvert fall det). Brettspill hjemme er ikke noe problem. Anonymkode: fd96a...2fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå