Gå til innhold

Du som bor uten parkering, unngår du å ta bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som bor et sted uten parkering/ kun gateparkering, kvier du deg for å reise ut med bilen?

Jeg har nesten slutta med alle fritidsaktiviteter, tør ikke risikere å ikke få parkert når jeg kommer hjem :( 

Anonymkode: a6403...077

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En utopisk fremstilling for meg. Ville aldri bosatt meg et sted uten parkering…. 

Anonymkode: 2c985...4dc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, fant alltids en parkering. Der det er helt fult på kveldene hadde jeg aldri bosatt meg.

Anonymkode: 6da4e...9a8

Skrevet

Ja og nei, har ikke slutta med fritidsaktiviteter, vi bor midt i smørøyet når det gjelder kollektivt: buss, trikk, t-bane. Bilen er for spesielle anledninger, mest i helgene.  Tar aldri bil til butikken for eksempel, bestiller heller på Oda. 

Anonymkode: be065...23d

• Liker 2
Skrevet

Kunne ikke tenke meg å h bil uansett

Anonymkode: f96f5...53c

Skrevet

Jeg bodde et sted med dårlig parkering. Vi løste det ved å ikke ha bil, men heller kjøpe elsykkel. I tillegg tok jeg en del buss om vinteren.

De gangene man faktisk må bruke bil kan man leie bil eller være medlem i et bilkollektiv. Vi brukte nabobil eller en tilsvarende tjeneste for leie av privatbil. Vi tok også drosje noen ganger. 

Nå har vi bil, siden vi har barn og garasje, men vi bruker elsykkelen oftere.

Anonymkode: e21d0...594

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bodde et sted med dårlig parkering. Vi løste det ved å ikke ha bil, men heller kjøpe elsykkel. I tillegg tok jeg en del buss om vinteren.

De gangene man faktisk må bruke bil kan man leie bil eller være medlem i et bilkollektiv. Vi brukte nabobil eller en tilsvarende tjeneste for leie av privatbil. Vi tok også drosje noen ganger. 

Nå har vi bil, siden vi har barn og garasje, men vi bruker elsykkelen oftere.

Anonymkode: e21d0...594

Dette gjør vi også. Leier bil om vi trenger det noen timer eller en helg, tar drosje om vi plutselig må til legevakten en kveld eller lignende. Selv om det koster litt, er det småpenger i forhold til det det koster å ha bil. Bruker elsykkel eller kollektivt i det daglige. 

Anonymkode: 6f846...3ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du som bor et sted uten parkering/ kun gateparkering, kvier du deg for å reise ut med bilen?

Jeg har nesten slutta med alle fritidsaktiviteter, tør ikke risikere å ikke få parkert når jeg kommer hjem :( 

Ville aldri bodd noe sted uten parkeringsplass i garasje. Gateparkering med månebilen og hærverk er en risikosport. 

Anonymkode: 0d3ac...fd1

• Liker 1
Skrevet

Kvier meg mer for å ta bilen for å handle, men tenker ikke over det på for større æren. Bor i Oslo sentrum, så klarer meg egentlig godt uten bilen. Det er en luksusvare for meg, men parkering er ikke alltid greit. Nå blir det snart verre da de fjerner en hel gate med 50 plasser for å lage enveiskjørt og sykkelvei. Fint for meg da jeg sykler mer enn jeg kjører.

Anonymkode: 2a94a...840

Skrevet

Bruker bare bilen når vi skal på hyttene. Trikken ellers😌

Anonymkode: e5989...49c

• Liker 1
Skrevet

Unngår å bo der jeg ikke kan sette fra meg bilen uten å ”krangle” om parkeringsplass.

Anonymkode: 36363...f25

Skrevet

Når jeg bodde slik og det var kamp om parkeringsplassene, utløste det mye angst hos meg. Omtrent hver gang jeg skulle kjøre eller var på vei hjem igjen, gruet jeg meg.

Løste det med å flytte ut av byen og inn i enebolig. Nå har jeg garasje og plass til hele 5 biler i innkjørselen hvis jeg måtte trenge det. 

Anonymkode: ef587...839

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når jeg bodde slik og det var kamp om parkeringsplassene, utløste det mye angst hos meg. Omtrent hver gang jeg skulle kjøre eller var på vei hjem igjen, gruet jeg meg.

Løste det med å flytte ut av byen og inn i enebolig. Nå har jeg garasje og plass til hele 5 biler i innkjørselen hvis jeg måtte trenge det. 

Angst? Som i diagnosen?

Anonymkode: 4769e...e63

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 17.01):

Da er det jo bare å selge bilen. Irriterende med dere som bare lar bilen stå der hele tiden fordi dere er redde for å måtte bruke litt tid på å lete etter parkering.

Skrevet

Om du bor et sted hvor det er vanskelig å parkere, vil jeg gå ut i fra at det er i eller nær en by? Da kan du vel ta kollektivt til fritidsaktiviteter? 

Ellers finnes det vel parkeringsmuligheter litt lenger unna? Så må du gå et stykke fra bilen og hjem, men det er vel bedre enn å bare sitte hjemme? 

Eller som andre sier, selg bilen, så slipper du hele problemet. Som regel kommer man langt med el-sykkel eller buss også. 

Det er bare et problem fordi du gjør det til et problem... 

Anonymkode: ebaaa...1cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 6.59):

Tror det blir løsningen her også. Har det på akkurat samme måte, ser for meg alle mulige konflikter som kan oppstå og kjenner kroppen spenner seg. Ekstremt ubehagelig. 

TomBombadil skrev (På 31.8.2024 den 7.18):

Da er det jo bare å selge bilen. Irriterende med dere som bare lar bilen stå der hele tiden fordi dere er redde for å måtte bruke litt tid på å lete etter parkering.

Nope, trenger den. Alternativet er ny bolig MED parkering. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...