Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg å forstå syklusen min og symptomene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.😊

Fikk mitt siste barn for litt over et år siden, og har ikke gått på hormonell prevensjon etterpå.

Begynner å se et mønster i syklusen min, men skjønner ikke om det er normalt.

Når jeg har mensen er jeg litt mer trett og sliten, noe menssmerter men er egentlig "OK". Uka etter mensen er bra både i humør osv. 

Ca. en, en og en halv uke etter mensen begynner jeg alltid å få kviser (trodde jeg skulle få det i sammenheng med mensen??)

Når kvisene begynner å dempe seg, jeg ikke får jeg eggløsningslim? Er i godt humør og god sexlyst. Så ETTER dette slimet har begynt å gi seg får jeg noe som minner om menssmerter, men er svakere. Da er jeg også i veldig dårlig humør, sliten og blir fort irritabel. Smertene varer et par dager.

Så er jeg sånn noenlunde OK frem til neste mens.

Jeg føler bare at symptomene mine ikke stemmer helt etter "boka"? Trodde kvisene og det dårlige humøret skulle komme rett før/under mensen? Og at jeg skulle få eggløsningsmerter sammen med slimet? 

Har ikke gått på p-piller på over 5 år, da jeg ikke gikk på prevensjon mellom barna. Lurer litt på å starte igjen, men husker ikke helt hvordan jeg fungerte med de. Slipper man disse plagene i forbindelse med syklus eller blir de forsterket?

Har ikke tenkt ordentlig over hvordan jeg har blitt påvirket før de siste mnd.

Anonymkode: 2810c...b0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får som regel kviser en ukes tid før mensen. Når det gjelder eggløsning, så får jeg endring i utfloden først, og så smertene noen dager senere. 

Anonymkode: 50584...dda

Skrevet

Hormonsvingninger er vel det korte svaret. Hormonsvingninger kan gjøre mye rart og gi ulike symptomer hos forskjellige mennesker i løpet av en syklus. Det er ikke noen fasit som stemmer for alle at kviser og mensen alltid må henge sammen.

Jeg blir trist rundt eggløsning og gråter lett. Har ikke lyst på sex fordi jeg får eggløsningssmerter. Så får jeg økt sexlyst 1-2 dager før mensen... Det gir lite mening med tanke på reproduksjon, men menneskekroppen er ikke noen perfekt maskin. 🤷‍♀️

Anonymkode: 266a7...9a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...