Gå til innhold

Gir arbeidstakere med lavere ansiennitet alle tidligvakter og mer timer ? Regler for det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fins det noen regler for det? Jeg får kun stengevakter. Mens hver gang jeg får en ny kollega så får den bedre arbeidstider så fort det lar seg gjøre,  mens jeg må ta alle stengevaktene. Sjefen vet at jeg ønsker tidligvakter. Er det lov? 

Anonymkode: e7b87...6f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

arbeidsgiver har styringsrett, som gir dem stor frihet til å organisere, lede og fordele arbeidet innenfor rammene av loven, arbeidsavtalen og eventuelle tariffavtaler. Styringsretten innebærer blant annet at arbeidsgiver kan bestemme hvem som skal jobbe når, og hvilke oppgaver som skal utføres. Hva står det i din arbeidsavtale eller eventuelt tariffavtale? Vet du hvilke premisser dine nye kollegaer blir ansatt etter? Kun dag eller skift? 

Det er jo åpenbart at din sjef ikke er så glad i deg. Har du tatt dette opp med sjefen? 

• Nyttig 1
Skrevet

De trenger jo noen de kan stole på til å ta stengevaktene og nyansatte vet man jo ikke enda om man kan stole på.

Anonymkode: 732b2...f21

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, Juliv said:

arbeidsgiver har styringsrett, som gir dem stor frihet til å organisere, lede og fordele arbeidet innenfor rammene av loven, arbeidsavtalen og eventuelle tariffavtaler. Styringsretten innebærer blant annet at arbeidsgiver kan bestemme hvem som skal jobbe når, og hvilke oppgaver som skal utføres. Hva står det i din arbeidsavtale eller eventuelt tariffavtale? Vet du hvilke premisser dine nye kollegaer blir ansatt etter? Kun dag eller skift? 

Det er jo åpenbart at din sjef ikke er så glad i deg. Har du tatt dette opp med sjefen? 

Det er akkurat den følelsen jeg får. Han skulle nedbemanne en gang tidligere, og sa meg opp kun muntlig. Jeg var den første han valgte tross at det var en del med mindre ansiennitet enn meg. Han begynte å kutte timer på meg, men jeg pratet med han, og jeg fikk fortsette videre. Men han holder på med det samme. Han gir meg stengevakter hver dag. År etter år. 

Jeg tror de fleste ble ansatt på senvakt3r også stiger de underveis. 

Jeg har en arbeidsavtale,  men den er veldig kort. Står kun at jeg får lønn etter tariff,  og prosentstilling. Det står ikke mye i den. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

De trenger jo noen de kan stole på til å ta stengevaktene og nyansatte vet man jo ikke enda om man kan stole på.

Anonymkode: 732b2...f21

Jeg får ikke inntrykk av at det er årsaken. Jeg har selv fått stengevakter helt fra jeg startet i bedriften . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...