Gå til innhold

Powder brows - hvorfor så like på alle?

Kompis2

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig tatt (fått) powder brows og har noen tanker om det.

Først vil jeg si at jeg er fornøyd med resultatet. Behandlingen startet med at dama tok bilde av mine bryn med sminke som jeg hadde på, før hun fjernet sminken på bryna. Etter litt snakk tegnet hun opp bryn slik hun ville lage dem, og da måtte jeg si nei... De var tegnet mye bredere enn mine er, og avslutningen gikk også godt utenfor. Jeg sa i fra og forklarte hva jeg ville ha og vi ble enige til slutt. Hun tegnet opp nye som jeg sa var bra. 

Nå er det dag 3 og det har ikke skjedd mye, men jeg venter meg jo endringer som feks at de ikke skal fortsette å være like mørke, at kanten viskes litt ut osv. I hvert fall i følge det jeg finner på nett. 

Det jeg undres over er : Hvorfor kan ikke behandler lage bryn som følger pasientens egne bryn? Hadde jeg godtatt de som først ble tegnet opp, ville jeg hatt bryn med tydelig forskjell på tatoverte og egne hår. Mine bryn stopper ikke naturlig i en spiss ut mot tinningen! De fortsetter nedover mot "enden av øyet" om jeg kan si det slik. 

Og jeg skjønner at mange følger moten på hvordan bryn skal se ut. Jeg er en voksen dame med min egen stil og er ikke opptatt av å følge moten slavisk, bruker ikke full sminke daglig. De unge - yngre - sminker seg som moten tilsier og det er helt i orden, selvsagt! 

Behandler sa at hun ikke kunne/ville gå helt etter mine linjer fordi da kom hun for nært den tynne huden rundt øyet, og det ville ikke være bra. Kanskje større blødningsfare osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bryn har alltid vært et motefenomen og man ser nærmest eksakt hvilket tiår et bilde er tatt bare ved å betrakte bryn. De som er utdannet har lært å tegne opp bryn etter standariserte målinger der nesen og ytterkant på øyne er en del av referansene. Derfor blir bryn «standariserte». Ingen har fra naturen bryn som er basert på plassering av nese og øyne. Det gyldne snitt som preger naturen rundt oss ellers har ikke samme funksjon i ansiktet til mennesker, bortsett fra i såkalte fullkomne og symmetriske ansikter som alle betrakter som vakre uansett kultur og tidsalder. Hvem har det? 

Anonymkode: e6e36...ec3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De følger det såkalte gylne snitt og hva som skal gi deg er "løft" som feks at enden på brynene ikke skal peke nedover. Sant andre faktorer som du nevnte som tynn hud osv.

Anonymkode: 179e3...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...