AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #1 Skrevet 29. august 2024 Alle de mest populære romantiske komediene handler om kvinner som er utro. Hvorfor er det sånn? Gjerne har de en tøffel av en mann hjemme, også kommer det en hvit ridder inn i bilde som de er utro med. Er denne rettferdiggjøringen av utroskap noe kvinner ser på som sexy? Anonymkode: 27a6d...867
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #2 Skrevet 29. august 2024 Jeg synes ikke det er romantisk, men så er jeg heller ikke spesielt glad i «romantiske» komedier. Anonymkode: 654e6...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #3 Skrevet 29. august 2024 ‘Alle de mest populære romantiske komediene’. Jeg er litt nysgjerrig på hvilke filmer du tenker på - for det er jo virkelig ikke sånn i alle… Anonymkode: 42219...c9c 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #4 Skrevet 29. august 2024 Gjør de? Kan ikke si jeg har lagt merke til det, men så ser jeg ikke så ofte filmer i denne sjangeren. Det sagt, film skal jo være fantasi og virkelighetsflukt. Vi ser jo vold, kriminalitet og sci-fi på film også, uten at det sier noe om de som ser filmen. Selv elsker jeg å lese erotisk litteratur med kvinnelig protagonist som er utro og tar for seg. Synes det er dritsexy i fantasien, selv om jeg selvsagt ikke vil ha en utro partner. Anonymkode: 7af33...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #5 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alle de mest populære romantiske komediene handler om kvinner som er utro. Hvorfor er det sånn? Gjerne har de en tøffel av en mann hjemme, også kommer det en hvit ridder inn i bilde som de er utro med. Er denne rettferdiggjøringen av utroskap noe kvinner ser på som sexy? Anonymkode: 27a6d...867 Kan du gi eksempler på noen av disse filmene? Anonymkode: 5cd34...888 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #6 Skrevet 29. august 2024 Jeg kjenner ikke til noen filmer som beskriver det du refererer til, heller ingen kvinner som romantiserer utroskap. Likevel, for å svare på spørsmålet ditt, om kvinner «heier» på en kvinne som er utro i en film, så kanskje det handler om at 1. de vet det er en film, og at virkeligheten ikke er så ensidig som på lerretet 2. de kjenner seg igjen i å ikke bli sett, møtt, forstått av mannen de har hjemme. Deres emosjonelle behov blir ikke møtt, og de drømmer seg bort i filmen. jeg antar du er en singel og bitter mann som klandrer alle kvinner for dine problemer med å få deg et ligg? Tips; se på kvinner som et individ, og husk at i et forhold må man gi og ta. Anonymkode: 31113...136 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #7 Skrevet 29. august 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg antar du er en singel og bitter mann som klandrer alle kvinner for dine problemer med å få deg et ligg? Tips; se på kvinner som et individ, og husk at i et forhold må man gi og ta. Du antar helt feil. Hvorfor angriper du meg som person? Uforskammet. Anonymkode: 27a6d...867 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #8 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Alle de mest populære romantiske komediene handler om kvinner som er utro. Hvorfor er det sånn? Gjerne har de en tøffel av en mann hjemme, også kommer det en hvit ridder inn i bilde som de er utro med. Er denne rettferdiggjøringen av utroskap noe kvinner ser på som sexy? Anonymkode: 27a6d...867 Som flere trenger jeg eksempler på veldig populære filmer der du mener utroskap romantiseres. Jeg er veldig glad i romantiske komedier, men liker ikke slike der noen av hovedpersonene er utro. Anonymkode: b26d5...0df 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #9 Skrevet 29. august 2024 Hvilke populære romantiske komedier? Anonymkode: e14da...3f2 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #10 Skrevet 29. august 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du gi eksempler på noen av disse filmene? Anonymkode: 5cd34...888 The Notebook Love Actually Titanic Sleepless in Seattle When Harry Met Sally You've Got Mail Moonstruck Four Weddings and a Funeral The Wedding Singer Runaway Bride Sabrina Enchanted Serendipity Letters to Juliet Anonymkode: 27a6d...867 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #11 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): The Notebook Love Actually Titanic Sleepless in Seattle When Harry Met Sally You've Got Mail Moonstruck Four Weddings and a Funeral The Wedding Singer Runaway Bride Sabrina Enchanted Serendipity Letters to Juliet Anonymkode: 27a6d...867 Flott at du faktisk kom med en liste! 😊 Anonymkode: 654e6...ad4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #12 Skrevet 29. august 2024 «Broen over Madison County» er vel kroneksempelet, men det er dog ingen komedie. Anonymkode: 02fc0...d48 1
Nonstop1 Skrevet 29. august 2024 #13 Skrevet 29. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (46 minutter siden): The Notebook Love Actually Titanic Sleepless in Seattle When Harry Met Sally You've Got Mail Moonstruck Four Weddings and a Funeral The Wedding Singer Runaway Bride Sabrina Enchanted Serendipity Letters to Juliet Anonymkode: 27a6d...867 Ser at jeg ikke ser særlig mange romantiske komedier... Men i tilfeller som Titanic skjønner jeg det. Når en 17åring er tvunget inn i ett forhold hun ikke ønsker representerer gjerne den hun blir forelsket i og er utro med hennes frihet. Han redder henne bort fra fengslet hennes mor forsøker å plassere henne i. Tror det handler mer om at den store kjærligheten romantiseres, og at ingen bør bli tvunget inn i ett uønsket forhold i det tilfellet. Resten har jeg ikke sett. Endret 29. august 2024 av Nonstop1 2 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #14 Skrevet 29. august 2024 La meg gjette. Du har nettopp hørt på Asle Toje. Anonymkode: 62285...a5a
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #15 Skrevet 29. august 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: La meg gjette. Du har nettopp hørt på Asle Toje. Anonymkode: 62285...a5a Det vet jeg ikke hvem er. Dette er bare et samtaleemne som er hot på nettet for tiden, jeg hadde aldri hørt eller tenkt noe om dette før, og syntes det var ganske interessant. Tipper Asle Toje også har lest det på internett i det siste, dersom han har snakket om det. Anonymkode: 27a6d...867
Trolltunge Skrevet 29. august 2024 #16 Skrevet 29. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (59 minutter siden): The Notebook Love Actually Titanic Sleepless in Seattle When Harry Met Sally You've Got Mail Moonstruck Four Weddings and a Funeral The Wedding Singer Runaway Bride Sabrina Enchanted Serendipity Letters to Juliet Anonymkode: 27a6d...867 Love Actually forteller flere historier, og den angående utroskap er jo bare vond og trist. Titanic er ikke skikkelig utroskap, men en kvinne som holder på å tvinges inn i et forhold hun ikke ønsker, og gjør opprør mot det. Husker ikke utroskap som noe romantisk ved Fire bryllup og en gravferd, det er det også andre historier som sørger for. You' ve got mail... husker ikke noe utroskap der jeg. Resten av filmene husker jeg ikke/har ikke sett. Utroskap er IKKE romantisk i mine øyne, men å være ulykkelig og så finne lykken er romantisk, og det at noen finner sin person. Dirty dansing, The holliday, Love Actually, Notting Hill, og Robin Hood er de filmene jeg synes har vært mest romantiske. Så en film jeg synes var veldig romantisk for litt siden, der kvinne som ble utsatt for utroskap rømte til en (italiensk? Gresk?) hytte arvet av mor/bestemor, der en mann bodde på enkelt vis, og mye om og men, det ble kjærlighet mellom de to, pluss at mannen som var utro mot henne ville ha henne tilbake. Den var absolutt søt, men utroskapen var jo ikke det skjønne ved den. Det var jo bare det som får oss til å føle med hovedpersonen, fordi slikt selvfølgelig er fryktelig vondt, og så glede oss over at det løser seg for henne. Vi kvinner har jo mye medfølelse for at kvinner opplever vondt og vanskelig, og så gir det oss gode følelser å se at vondt og vanskelig blir til at vedkommende blir lykkelig igjen. Det betyr ikke at utroskap er det romantiske ved slikt. Det er det som vekket vår medfølelse med personen. Det anti- romantiske. Endret 29. august 2024 av Trolltunge 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #17 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): The Notebook Love Actually Titanic Sleepless in Seattle When Harry Met Sally You've Got Mail Moonstruck Four Weddings and a Funeral The Wedding Singer Runaway Bride Sabrina Enchanted Serendipity Letters to Juliet Anonymkode: 27a6d...867 Jeg har kun sett de tre første, men felles for de er vel at mannen hun faktisk er med er en drittsekk? Det er jo ikke utroskapen som er romantisk, men at man finner sitt livs kjærlighet. I Love Actually er vel mennene utro? Husker ikke hvem du tenker på av kvinnene Anonymkode: 2bba6...562 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #18 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): The Notebook Love Actually Titanic Sleepless in Seattle When Harry Met Sally You've Got Mail Moonstruck Four Weddings and a Funeral The Wedding Singer Runaway Bride Sabrina Enchanted Serendipity Letters to Juliet Anonymkode: 27a6d...867 Nå har ikke jeg sett alle disse. (Og noen av dem liker jeg ikke i det hele tatt, sånn som Love Actually og The Notebook.) Men jeg har også sett flere av disse. Og så vidt jeg vet, så er det mange av disse som ikke har fysisk utroskap i seg. Mer emosjonelt utroskap. Altså at man blir forelsket i en annen mens man er sammen med noen. (Men avslutter det man er i, og går videre med den nye.) Jeg anser ikke det som utroskap. De aller fleste av oss har en gang i livet vært i et forhold med en person som var feil for oss, men som vi fortsatte å være sammen med "fordi vi var det", eller fordi vi ikke visste at det fantes noe bedre der ute. Titanic opplever jeg egentlig ikke som utroskap i den heller. OK, hun var forlovet med en noen andre hadde bestemt at hun skulle gifte seg med. Men hun hadde jo ikke noe fysisk forhold med han ennå. Så at hun da hadde et fysisk forhold med en annen, var jo nesten mer en vei ut av tvangen. Altså, det er flere av disse filmene der noen er fysisk utro, men det er normalt ikke hovedpersonene som gjør dette. (I noen tilfeller er vel opprinnelig ektefelle/samboer/kjæreste utro mot en av hovedpersonene. Men de blir jo da "skurken" i historien.) Anonymkode: b26d5...0df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå