Gå til innhold

Medisin mot angst/depresjon fordi man ikke klarer å konsenterere seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dårlige ting skjer i livet mitt klarer jeg ikke å blokkere det ut. Uansett hva slags situasjon jeg sitter i så er jeg helt "borte" mentalt og klarer ikke delta i samtaler eller utføre jobben min, siden den krever konsentrasjon. 

Jeg er desperat. Skulle gjerne ønske det fantes en pille som kan dempe dette og tillate meg å ha mer energi og bedre konsentrasjonsevne. 
Det jeg har hørt om antidepressiva er at det har helt motsatt effekt.  

Noen som har noen erfaringer med løsning på dette?

Anonymkode: 5cc0e...a9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når dårlige ting skjer i livet mitt klarer jeg ikke å blokkere det ut. Uansett hva slags situasjon jeg sitter i så er jeg helt "borte" mentalt og klarer ikke delta i samtaler eller utføre jobben min, siden den krever konsentrasjon. 

Jeg er desperat. Skulle gjerne ønske det fantes en pille som kan dempe dette og tillate meg å ha mer energi og bedre konsentrasjonsevne. 
Det jeg har hørt om antidepressiva er at det har helt motsatt effekt.  

Noen som har noen erfaringer med løsning på dette?

Hva mener du med motsatt effekt? Og dårlig konsentrasjon er ikke uvanlig ved depresjon så om man begynner på antidepressiva for å bedre depresjonen er det sjanse for at konsentrasjonen vil bli bedre i takt med at depresjonen slipper taket.

Anonymkode: 8f4c4...8a6

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva mener du med motsatt effekt? Og dårlig konsentrasjon er ikke uvanlig ved depresjon så om man begynner på antidepressiva for å bedre depresjonen er det sjanse for at konsentrasjonen vil bli bedre i takt med at depresjonen slipper taket.

Anonymkode: 8f4c4...8a6

Jeg har bare hørt at folk føler seg sløve/trøtte og ufoksert av antideprissiva. Har ikke noe egen erfaring med det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har bare hørt at folk føler seg sløve/trøtte og ufoksert av antideprissiva. Har ikke noe egen erfaring med det. 

Hvis man føler seg sløv og ufokusert av antidepressiva så bør man bytte til en annen type.

Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på de forskjellige typene, så du må bare komme i gang med uttesting. Ingen kan fortelle deg hvordan det vil bli for akkurat deg. Hvis du prøver og opplever at det ikke hjelper deg så slutter du eller bytter.

Anonymkode: e2481...d52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...