Gå til innhold

Letrozol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge kan man gå på letrozol for eggløsning? Har pcos og slet med å bli gravid med nr 1. Fikk letrozol i 6 mnder og da ble det klaff. Nå ønsker vi oss nr 2, og jeg vil gjerne prøve med letrozol så lenge det går. Vi fikk tilbudet om ivf forrige gang dersom letrozolen ikke fungerte etter ett halvt år, men når jeg tenker over hvor mye ekstra det vil bli med ivf så vil jeg gjerne heller bruke letrozol.
Men så kommer jo spørsmålet om man faktisk kan gå på denne pillen så lenge man vil(x antall mnder) eller om det ikke er forsvarlig å gå på den over lengre tid. Noen som har erfaring/vet?

Anonymkode: 62c7a...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor lenge kan man gå på letrozol for eggløsning? Har pcos og slet med å bli gravid med nr 1. Fikk letrozol i 6 mnder og da ble det klaff. Nå ønsker vi oss nr 2, og jeg vil gjerne prøve med letrozol så lenge det går. Vi fikk tilbudet om ivf forrige gang dersom letrozolen ikke fungerte etter ett halvt år, men når jeg tenker over hvor mye ekstra det vil bli med ivf så vil jeg gjerne heller bruke letrozol.
Men så kommer jo spørsmålet om man faktisk kan gå på denne pillen så lenge man vil(x antall mnder) eller om det ikke er forsvarlig å gå på den over lengre tid. Noen som har erfaring/vet?

Anonymkode: 62c7a...90a

Det er individuelt pga hvordan man responderer på pillene så her må du rådføre deg og lytte til helsepersonell og hva som er best for deg og din situasjon. 

Noen opplever at de får cyster på eggstokker ved langvarig bruk av Letrozol, og Letrozol i seg selv fungerer bare for ca 40% av dem som går på dem, og da gjerne med høy dose. 

Anonymkode: 57254...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte den 8 mnd i strekk. De på IVF-klinikken sa at det var lenge å gå på den mer enn 6 måneder egentlig.

Anonymkode: d4705...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...