Gå til innhold

Han inviterte annen dame på hyttetur mens vi datet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da har jeg falt for fristelsen til å snoke på samboers mobil (han har selv innrømmer å ha sniker på eksen sin mobil så jeg er fæl, men ikke veldig mye verre enn ham). Fant da en melding fra for fire -fem år siden. Der invitere han en kvinnelig kollega på hyttetur. I gamle meldinger mellom han og meg, så jeg at den helgen skulle han og egentlig gå en fjelltur sammen, men han avlyst pga jobbing og travelhet. Nå vet jeg hva han egentlig planla. Hun damen sa nei den gangen fordi hun var opptatt. Senere der jeg at hun inviterte han ut ca ett år inn i bort forhold. Da sa han bare at han hadde andre planer - ikke at han hadde kjæreste.

Han har jo i prinsippet ikke hjort noe galt, for han var ikke kjæreste med meg da han inviterte med deg den andre. Men jeg blir jo litt skuffet over dere likevel - det betyr jo at han sikkert egentlig håpet på å bli kjæreste med henne mer enn med meg.

Jeg kan jo ikke gjøre noe med dette, må bare prøve å glemme, men det forsterker følelsen min at han bare har vært sånn passe interessert i meg hele veien.  
Blir enda mer lei meg nå.

Hvordan hadde dere reagert på noe sånt?

Anonymkode: cb449...9f6

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La det ligge!! Dette gangner ingen å bruke energi på!!

Anonymkode: e764b...1b1

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

For en tosk. 
hadde jeg oppdaget noe sånt ville jeg alltid hatt tilittsproblemer han.

Anonymkode: 5448c...f76

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, da har jeg falt for fristelsen til å snoke på samboers mobil (han har selv innrømmer å ha sniker på eksen sin mobil så jeg er fæl, men ikke veldig mye verre enn ham). Fant da en melding fra for fire -fem år siden. Der invitere han en kvinnelig kollega på hyttetur. I gamle meldinger mellom han og meg, så jeg at den helgen skulle han og egentlig gå en fjelltur sammen, men han avlyst pga jobbing og travelhet. Nå vet jeg hva han egentlig planla. Hun damen sa nei den gangen fordi hun var opptatt. Senere der jeg at hun inviterte han ut ca ett år inn i bort forhold. Da sa han bare at han hadde andre planer - ikke at han hadde kjæreste.

Han har jo i prinsippet ikke hjort noe galt, for han var ikke kjæreste med meg da han inviterte med deg den andre. Men jeg blir jo litt skuffet over dere likevel - det betyr jo at han sikkert egentlig håpet på å bli kjæreste med henne mer enn med meg.

Jeg kan jo ikke gjøre noe med dette, må bare prøve å glemme, men det forsterker følelsen min at han bare har vært sånn passe interessert i meg hele veien.  

Dessverre typisk mange norske menn. Døra på gløtt for å se om Gisele Bundchen kommer innom, slik at han kan bytte ut sin velfungerende girl next door-kjæreste.

Anonymkode: 511e8...7ab

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dessverre typisk mange norske menn. Døra på gløtt for å se om Gisele Bundchen kommer innom, slik at han kan bytte ut sin velfungerende girl next door-kjæreste.

Anonymkode: 511e8...7ab

Ja og jeg googlet hun andre. Hun var helt medium pen, en del yngre enn meg (og i hvert fall mye yngre enn ham!), men veldig harry og nesten «russisk» i klesstilen (beklager til eventuelle russiske kvinner her inne). Jeg kjenner det irriterer meg, men jeg kan jo ikke ta det opp uten å avsløre snoking. Og vi VAR jo ikke sammen på den tiden, hadde ikke kysset en gang.

Men det har skapt en sprekk i grunnmuren i forholdet vårt, kjenner jeg…

ts

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Han ville først se om han fikk den yngre? For et rasshøl!

Anonymkode: f3bf1...b7b

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Han ville først se om han fikk den yngre? For et rasshøl!

Anonymkode: f3bf1...b7b

Ja! 🤬😡

Skrevet

det er fire -fem år siden! Bare legg det fra deg med en gang... Hjelpes!

Anonymkode: 1eb80...ec2

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

det er fire -fem år siden! Bare legg det fra deg med en gang... Hjelpes!

Anonymkode: 1eb80...ec2

Ja, jeg vet! Og til hans forsvar hadde jeg nok ikke blitt med ham på hyttetur da, det bar alt for tidlig i forholdet og jeg hadde ikke blitt skikkelig interessert i ham enda. Som nevnt vi hadde ikke engang kysset eller sendt hvert-emojier eller noe annet som kunne indikere at vi to hadde noe mer sammen.

• Liker 1
Skrevet

Når dere ikke hadde kysset engang så må du rett og slett legge dette fra deg. 

Det som er mer aktuelt er: Har de noe kontakt i dag? Vet hun at dere er samboere? Jeg ville sett på dagens oppførsel først og fremst.

Anonymkode: e6a1a...deb

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja og jeg googlet hun andre. Hun var helt medium pen, en del yngre enn meg (og i hvert fall mye yngre enn ham!), men veldig harry og nesten «russisk» i klesstilen (beklager til eventuelle russiske kvinner her inne). Jeg kjenner det irriterer meg, men jeg kan jo ikke ta det opp uten å avsløre snoking. Og vi VAR jo ikke sammen på den tiden, hadde ikke kysset en gang.

Men det har skapt en sprekk i grunnmuren i forholdet vårt, kjenner jeg…

ts

Først, russiske kvinner har ofte stil og klasse. Noe som ikke ofte kan sies om norske kvinner. Uansett legger du med flere her inne altfor mye inn i dette. Dere dyrker deres egen usikkerhet. Det er selvskading. 
Du fant en melding fra før dere var kjærester. Mange mange år siden. Du vet ingen verdens ting om relasjonen de hadde. Du så og en melding inn i forholdet hvor han avviste henne. 

Fortell, hva er det egentlige problemet her. Sliter du generelt med en lav selvfølelse? For her har du faktisk ingen grunn til å reagerer på noe som helst. Om noe burde du fått et smil om munnen da du leste at han avviste henne. Her må noen jobbe skikkelig med seg selv

Anonymkode: 44e8a...82a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hadde aldri vært sammen med noen i årevis hvor jeg hadde følt at partneren var "passe interessert". 

Anonymkode: fcd1c...b59

• Nyttig 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Først, russiske kvinner har ofte stil og klasse. Noe som ikke ofte kan sies om norske kvinner. Uansett legger du med flere her inne altfor mye inn i dette. Dere dyrker deres egen usikkerhet. Det er selvskading. 
Du fant en melding fra før dere var kjærester. Mange mange år siden. Du vet ingen verdens ting om relasjonen de hadde. Du så og en melding inn i forholdet hvor han avviste henne. 

Fortell, hva er det egentlige problemet her. Sliter du generelt med en lav selvfølelse? For her har du faktisk ingen grunn til å reagerer på noe som helst. Om noe burde du fått et smil om munnen da du leste at han avviste henne. Her må noen jobbe skikkelig med seg selv

Du setter egentlig fingeren på noe der.
Jeg Er ikke, og har aldri vært, usikker på meg selv. Har følt meg elsket og begjært i tidligere forhold. Men etter to år sammen med denne mannen, like får vi ble samboere, sa han at han aldri hadde vært forelsket i meg. Da knuste han ikke bare hjertet mitt, men også selvtilliten. Selv om vi har det bra i dag, kommer jeg aldri over den usikkerheter dette skapte. Så det er nok derfor.

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg Er ikke, og har aldri vært, usikker på meg selv. Har følt meg elsket og begjært i tidligere forhold. Men etter to år sammen med denne mannen, like får vi ble samboere, sa han at han aldri hadde vært forelsket i meg. Da knuste han ikke bare hjertet mitt, men også selvtilliten. Selv om vi har det bra i dag, kommer jeg aldri over den usikkerheter dette skapte. Så det er nok derfor.

Hvorfor i alle dager valgte du å flytte med han når han sa det?

Anonymkode: e60b3...3e3

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde nok tatt en prat, så jeg ikke kastet bort tid på en mann som uansett vil ha noen andre på sikt.

Anonymkode: f882a...659

Skrevet

Dette må være trolleri.

Flytte sammen med en person som sier han aldri har vært forelsket i deg?

Snoke på mange år gamle ring på telefonen og henge seg opp i en hyttetur som ikke skjedde engang før dere hadde kysset?

Jeg gir meg her.

Anonymkode: e6a1a...deb

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Der sier du noe helt annet og mye viktigere. Da forstår jeg deg mye bedre! Dette var mye sårere og dypere enn en intetsigende melding fra mange år tilbake. Jeg regnet med du da var og kanskje fortsatt er forelsket i han? 
Er det viktig for deg at mannen har vært forelsket i deg? Det er ikke gitt at en forelskelse går over i ekte kjærlighet, og heller ikke gitt at ekte kjærlighet ikke kan oppstå uten forelskelse. Leter du etter grunner til å forlate forholdet?

• Liker 6
Skrevet

La det ligge. Hun inviterte han senere og han gjorde da det rette. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Der sier du noe helt annet og mye viktigere. Da forstår jeg deg mye bedre! Dette var mye sårere og dypere enn en intetsigende melding fra mange år tilbake. Jeg regnet med du da var og kanskje fortsatt er forelsket i han? 
Er det viktig for deg at mannen har vært forelsket i deg? Det er ikke gitt at en forelskelse går over i ekte kjærlighet, og heller ikke gitt at ekte kjærlighet ikke kan oppstå uten forelskelse. Leter du etter grunner til å forlate forholdet?

Jeg var og er fortsatt forelsket i ham. Er vant til at menn er på knærne forelsket i meg. Jeg vet kjærlighet kan oppstå uten forelskelse fordi jeg har opplevd det selv. Men ville aldri fortalt det til den utkårende uten å forsikre ham om at mine følelser mer mye dypere og sterkere og mer solide enn en forelskelse. Noe sånt har ikke jeg fått høre.

Men jeg vet han er veldig glad i meg, han har jo sagt det.  Han prioriterer meg foran nesten alt annet, gjør alt mulig for meg, vi er veldig kompatible på  interesser og verdier, ham er oppmerksom, lytter, vil gjerne vise meg frem til venner og kolleger osv. Han er bare veldig dårlig på verbale tilbakemeldinger og komplimenter og litt dårlig på fysiske kjærtegn (men kysser meg mange ganger daglig, vil alltid leie når vi er utenfor huset), planlegger fremtid og alderdom med meg (vi er i femtiårene ), engasjerer seg i mitt Liv og mine barn og involverer meg veldig i hans.

Han er åpen om egne bekymringer og gleder. Så hadde det ikke vært for at jeg bare hele tiden blir minnet på den kommentaren, hadde jeg visst at han digget meg og syntes jeg var verdens mest fantastiske, hadde jeg ikke trengt noe spesielt mye bekreftelser.

Og jeg leter ikke etter grunner til å forlate ham, men jeg merker likevel at underbevisstheten min jobber for å dempe de sterke følelsene jeg har for denne mannen, i tilfelle min ulmende usikkerhet skal vise seg å være berettiget.

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er det i det hele tatt mulig å elske noen uten å ha vært forelsket først?

Anonymkode: 8da3d...d05

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...