AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #1 Skrevet 29. august 2024 Datter på 13, straks 13 har det siste halve året utviklet en del komplekser. Har uren hud(får oppfølging av lege), komplekser for både det ene og det andre. Mye av det går i perioder, og hun sammenligner seg veldig med andre jenter. Det som bekymrer meg nå er at hun ikke vil spise. Hun har vært litt småsyk, men har alltid spist litt selv om hun er syk. Det har kun gått et par dager med lite mat(hun spiste litt i går) men i dag er det full nekt. Vil ikke ha mat. Hva hvis dette fortsetter? Jeg forsøker ikke presse, og lager ikke noe sak ut av det. Men jeg blir så bekymret! Spiseforstyrrelse er noe jeg virkelig frykter, da det er så vanskelig å bli helt frisk fra… Hun låser seg helt og vil ikke snakke om det. Hun er ei slank jente i utgangspunktet, og har lite å gå på… Jeg tenker jeg søker lege på mandag dersom det fortsetter. Noen som har hatt slike utfordringer med sine barn? Anonymkode: 12ff2...940
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #2 Skrevet 29. august 2024 Først må du finne ut av hvorfor hun ikke vil spise. Dernest så må du snakke med henne om viktigheten av å få i seg næring, og at om hun ikke spiser, så må dere søke hjelp. At hun låser seg helt og ikke vil snakke om det gjør hvertfall at mine varsellamper blinker voldsomt. Så veldig bra at du ikke drøyer lenge med å kontakte hjelp, for jo lenger tid som går - jo vanskeligere er det å gjøre noe med det. Anonymkode: 3cf3e...d7d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #3 Skrevet 29. august 2024 Hun er syk og du stresser med mat? Jeg som voksen mister matlysten helt hvis jeg er syk. Å gå en dag eller to uten mat er ikke farlig. La nå jenta få litt ro. Anonymkode: c9d47...c3d 1
fru Alving Skrevet 29. august 2024 #4 Skrevet 29. august 2024 Et par dager m dårlig matlyst er ikke uvanlig under sykdom. Kanskje hun vil ha suppe, en smoothie eller litt frukt.Litt kjeks eller is kanskje om hun har sår hals. Mange mister matlyst når de er syke, så lenge hun drikker så går det greit.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #5 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Datter på 13, straks 13 har det siste halve året utviklet en del komplekser. Har uren hud(får oppfølging av lege), komplekser for både det ene og det andre. Mye av det går i perioder, og hun sammenligner seg veldig med andre jenter. Det som bekymrer meg nå er at hun ikke vil spise. Hun har vært litt småsyk, men har alltid spist litt selv om hun er syk. Det har kun gått et par dager med lite mat(hun spiste litt i går) men i dag er det full nekt. Vil ikke ha mat. Hva hvis dette fortsetter? Jeg forsøker ikke presse, og lager ikke noe sak ut av det. Men jeg blir så bekymret! Spiseforstyrrelse er noe jeg virkelig frykter, da det er så vanskelig å bli helt frisk fra… Hun låser seg helt og vil ikke snakke om det. Hun er ei slank jente i utgangspunktet, og har lite å gå på… Jeg tenker jeg søker lege på mandag dersom det fortsetter. Noen som har hatt slike utfordringer med sine barn? Anonymkode: 12ff2...940 Om du blir så hysterisk og krisemaksimerer etter et par dager med mindre matinntak hvor hun i tillegg har vært syk og skal ta henne til lege på grunn av dette, så risikerer du bare at barnet ditt skyver deg bort. Og du sier at du prøver å ikke lage noe stor sak av det og ikke presse, men siden du skriver prøve så antar jeg at du har tatt opp mer enn en gang Og nei jeg bagatelliserer ikke spiseforstyrrelser. Jeg utviklet selv anoreksi når jeg var 12 og er i dag 41 og det er ingen som kan si hvor lenge jeg har igjen, så jeg vet hvor galt det kan gå. Og jeg kan selvsagt ikke si med 100 % sikkerhet at det ikke ligger noe annet bak en manglende mat på grunn av fysisk sykdom, men du vil ikke få noe godt svar før hun er frisk uansett og om det fortsetter så kan du evt kontakte lege. Men å skulle begynne å trekke inn lege allerede på mandag er litt vel overilt. Anonymkode: 07df7...9c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå