AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #1 Skrevet 29. august 2024 Jeg skal snart ta celleprøve igjen. Trenger jeg fortelle gynekologen at jeg ikke fungerer seksuelt eller har ikke hun noe med det å gjøre? Anonymkode: 36fb9...205
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #2 Skrevet 29. august 2024 Det er jo helt opp til deg. At du ikke fungerer seksuelt har jo ingenting med celleprøve å gjøre. Celleprøve tar man jo for å oppdage tidlig om man har tegn til celleforandringer og kreftutvikling. Men om det er et gynekologisk problem som gjør at du ikke fungerer seksuelt kan du jo gjerne ta det opp når du er der, så det også kan undersøkes. Men det bestemmer du helt selv om du vil eller ikke. Anonymkode: 2062f...73d 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #3 Skrevet 29. august 2024 Om det er noe med ditt underliv som «ikke fungerer» eller gir smerter, så er det selvfølgelig lurt å informere en gynekolog om det. Men det er kun om du evt ønsker hjelp. Om du er der for å ta celleprøve og ikke ønsker noe hjelp for det som «ikke virker», så lar du jo vær å fortelle om det. Du trenger ikke fortelle om noe som helst. Anonymkode: 1a316...342
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #4 Skrevet 29. august 2024 Det velger du. Men ha i bakhodet at grunnen til at du ikke fungerer seksuelt kan være sykdom, som du fortjener best mulig behandling for. Og at noen underlivssykdommer påvirker alt mulig annet i livet også - ikke bare det seksuelle. Jeg anbefaler deg å si det. Så kan gynekologen vurdere om det er en fysisk grunn og om du trenger behandling. Anonymkode: 263e3...4bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå