AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #1 Skrevet 29. august 2024 Jeg har selvfølgelig lest mange gamle tråder men ønsker å spørre på nytt. Har såvidt hørt om hematom, og ble ganske redd da dette ble avdekket på ultralyd. Var egentlig til lege for noe annet og da ble det tatt ultralyd, var 5+3 så ble ikke avdekket noe hjerteslag men en fostersekk og et hematom lokalisert litt under der igjen. Gynekologen sa jeg måtte ta det med ro, ikke løfte, bære, trene og gjøre minimalt. Virker som jeg knapt kan gå. Skal på ny time om en ukes tid. Fått progrestonstøtte. Virker så skummelt at jeg ikke skal.være i normal aktivitet. Fikk 50/50 sjanse for at det gikk bra. Er så frustrert fordi jeg er gravid på nytt etter MA og nå tenker jeg det verste..Noen med erfaring eller som opplever det samme? Føler meg så alene. Anonymkode: 5b8c4...978
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #2 Skrevet 29. august 2024 Opplevde 4 store blødninger mellom uke 6-9 og var sikker på at det var SA hver gang. Var visst 3 hematomer i livmoren og fikk samme beskjed som deg om 50/50 sjanse og holde meg i ro osv. Blødningene gikk over i uke 10 og er nå i uke 32 😊 Håper det går fint med deg også ❤️ Anonymkode: 5cb95...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #3 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Opplevde 4 store blødninger mellom uke 6-9 og var sikker på at det var SA hver gang. Var visst 3 hematomer i livmoren og fikk samme beskjed som deg om 50/50 sjanse og holde meg i ro osv. Blødningene gikk over i uke 10 og er nå i uke 32 😊 Håper det går fint med deg også ❤️ Anonymkode: 5cb95...dc3 Takk for svar. Kunne du gjenoppta trening etter det gikk over eller måtte du fortsette å ta det med ro? Jeg har ikke hatt noe blødninger så langt men selvfølgelig veldig redd det skal skje nå. Godt å høre det har gått bra for din del❤️ Anonymkode: 5b8c4...978
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #4 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 9.41): Jeg har selvfølgelig lest mange gamle tråder men ønsker å spørre på nytt. Har såvidt hørt om hematom, og ble ganske redd da dette ble avdekket på ultralyd. Var egentlig til lege for noe annet og da ble det tatt ultralyd, var 5+3 så ble ikke avdekket noe hjerteslag men en fostersekk og et hematom lokalisert litt under der igjen. Gynekologen sa jeg måtte ta det med ro, ikke løfte, bære, trene og gjøre minimalt. Virker som jeg knapt kan gå. Skal på ny time om en ukes tid. Fått progrestonstøtte. Virker så skummelt at jeg ikke skal.være i normal aktivitet. Fikk 50/50 sjanse for at det gikk bra. Er så frustrert fordi jeg er gravid på nytt etter MA og nå tenker jeg det verste..Noen med erfaring eller som opplever det samme? Føler meg så alene. Anonymkode: 5b8c4...978 Jeg hadde det til uke 13. blødde veldig mye en dag i uke 7. fikk da beskjed om å ta det helt med ro. Jeg fikk også 50/50 sjanse for at det skulle gå bra. Det gikk fint! Nå er hun 2 år❤️ Anonymkode: 828a5...3ac 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #5 Skrevet 30. august 2024 Hadde det samme , hadde flere store blødninger , spesielt på natte blødde jeg mye husker jeg. Han er snart 9 nå 🥰 Anonymkode: 42947...997 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #6 Skrevet 31. august 2024 Så godt å høre flere solskinnshistorier❤️ Blir bare så engstelig av den 50/50 prognosen, i tillegg til å tenke på kromsomavvik og alt annet. Får bare ta en dag av gangen og håper det går bra her også🤞 Anonymkode: 5b8c4...978
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #7 Skrevet 31. august 2024 Hadde hematom med nr. 2. Ble avdekket etter en skummel blødning 8+6, men alt så bra ut med baby på ultralyd dagen etterpå. Er i dag en frisk 1,5 år gammel jente. 🥰 De kunne forresten ikke se noe hematom på ultralyd i uke 18, så det forsvant av seg selv. Anonymkode: bdaef...2e3 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #8 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hadde hematom med nr. 2. Ble avdekket etter en skummel blødning 8+6, men alt så bra ut med baby på ultralyd dagen etterpå. Er i dag en frisk 1,5 år gammel jente. 🥰 De kunne forresten ikke se noe hematom på ultralyd i uke 18, så det forsvant av seg selv. Anonymkode: bdaef...2e3 Så du fikk ingen ekstra oppfølging mellom blødningen og uke 18? Hvilke restriksjoner fikk du? Skal på ny kontroll til uka og håper det ikke har blitt noe verre.. Anonymkode: 5b8c4...978
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #9 Skrevet 3. september 2024 Oppdaget hematom i uke 7 etter en liten blødning. Fikk beskjed om å ta det veldig med ro i 2 uker. På ny ultralyd etter disse 2 ukene hadde hematomet forsvunnet, og jeg opplevde ingen flere blødninger. Frisk og fin 5 åring i dag😊 Ble fortalt at det var viktig å ta det veldig med ro fordi en stor blødning kunne " rive med seg fosteret". Lå stort sett og slappet av til faren var over. Anonymkode: 320be...973
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå