AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #1 Skrevet 29. august 2024 Dere som har det, skriv hvilke symptomer dere har. Veksler det gjennom dagen, eller fra dag til dag? Hvor lenge har du hatt long covid, og merker du bedring? Får du oppfølging i helsevesenet? Anonymkode: c0a58...269
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #3 Skrevet 3. september 2024 Har sannsynligvis long covid, skal ta MR for å utelukke noe verre, men legen lener mot long covid. Fikk covid i tidlig juni, mild sykdom med rennende nese og sår hals, men etter det har jeg ikke blitt bra. Symptomene mine er svimmelhet, hodepine, prikking og nummenhet på diverse kroppsdeler, stive ledd og fatigue. Noen dager er bedre enn andre, ingen helt symptomfrie. Fungerer greit nok utenom når jeg får "anfall", da blir alle overnevnte symptomer 10x verre og slår meg ut i noen timer, blir "fyllesyk" noen dager etterpå. Merker at det går lengre tid mellom anfallene og de vanlige dagene har svakere symptomer enn før. Anonymkode: c53a2...ce3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #4 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har sannsynligvis long covid, skal ta MR for å utelukke noe verre, men legen lener mot long covid. Fikk covid i tidlig juni, mild sykdom med rennende nese og sår hals, men etter det har jeg ikke blitt bra. Symptomene mine er svimmelhet, hodepine, prikking og nummenhet på diverse kroppsdeler, stive ledd og fatigue. Noen dager er bedre enn andre, ingen helt symptomfrie. Fungerer greit nok utenom når jeg får "anfall", da blir alle overnevnte symptomer 10x verre og slår meg ut i noen timer, blir "fyllesyk" noen dager etterpå. Merker at det går lengre tid mellom anfallene og de vanlige dagene har svakere symptomer enn før. Anonymkode: c53a2...ce3 Anbefaler veldig kiropraktor som er dyktig på svimmelhet. Jeg kunne ikke sitte oppreist eller gå i rett linje pga svimmelhet etter covid, men ble bra med behandling og øvelser. Tok litt tid. Måtte også ta MR for å utelukke svulst etc. Prikking og nummenhet forsvant da jeg begynte å drikke elektrolytter. 1 dose per dag i stort glass vann holdt for meg (laveste dose), helsekosten har gode produkter. Har nesten ingen prikking eller nummenhet lenger. Anonymkode: 79151...44e 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #5 Skrevet 3. september 2024 Jeg har long covid og i hovedsak kognitive problemer, fatigue, og kronisk hodepine. Har stive ledd, uten at jeg vet om dette knyttes til Lc. Forøvrig vet jeg at en god del har nummenhet og prikking i hender, føtter, ansikt. Dette vet jeg har vært tema i FN gruppen for langtidssyke. Svimmelhet er også et vanlig symptom. Symptomene kan fluktuere . Her er to artikler, riktignok av noe eldre data https://nhi.no/forskning-og-intervju/covid-19-forbundet-med-hoyere-risiko-for-plager-fra-hender-og-fotter https://nevrologisktidsskrift.no/sykdommer/51-hver-tiende-far-langvarige-plager-etter-covid-19.html?usid=doc Anonymkode: d3f78...0a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå