AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #1 Skrevet 29. august 2024 Vi har fått en anonym bekymringsmelding på oss med opplysninger som det ikke er hold i. Vi har vært i samtale hos b.v og saken blir henlagt der. Men jeg ønsker veldig å finne ut hvem som har sendt denne da dette dessverre har kommet ut fra noen og "alle" prater om det/vet om det. Bor i liten bygd. Hvis jeg tar kontakt med en advokat, kan denne finne ut av det? Anonymkode: bf11c...95a
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #2 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har fått en anonym bekymringsmelding på oss med opplysninger som det ikke er hold i. Vi har vært i samtale hos b.v og saken blir henlagt der. Men jeg ønsker veldig å finne ut hvem som har sendt denne da dette dessverre har kommet ut fra noen og "alle" prater om det/vet om det. Bor i liten bygd. Hvis jeg tar kontakt med en advokat, kan denne finne ut av det? Anonymkode: bf11c...95a Det må du spørre advokaten om. Kan han ikke det så slipper du de utgiftene. Anonymkode: f029a...8ad
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #3 Skrevet 29. august 2024 dere kan starte med å be om innsyn i den meldingen og se om dere kjenner igjen "bekymringene" som noen spesielt, men "fordelen" melder har som "anonym" er jo at det sansynligvis ikke er signert med navn.. Anonymkode: 22a0d...94c 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #4 Skrevet 29. august 2024 I 90 % av tilfellene kan du ikke finne ut av det, beklageligvis. Vi ble også feilaktig meldt til barnevernet for mange mange år siden, og det henger fremdeles med meg. Det å ikke vite hvem som overvåket hjemmet vårt (bokstavelig talt), som laget seg historier om oss, og som var ute etter å skade oss, har satt sine spor. Anonymkode: 6a70d...6b3 2
endo Skrevet 29. august 2024 #5 Skrevet 29. august 2024 Nei. Det er en grunn til at man kan si fra anonymt. Akkurat for å forhindre slike hevntokt. 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #6 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi har fått en anonym bekymringsmelding på oss med opplysninger som det ikke er hold i. Vi har vært i samtale hos b.v og saken blir henlagt der. Men jeg ønsker veldig å finne ut hvem som har sendt denne da dette dessverre har kommet ut fra noen og "alle" prater om det/vet om det. Bor i liten bygd. Hvis jeg tar kontakt med en advokat, kan denne finne ut av det? Anonymkode: bf11c...95a Med mindre den anonyme melderen hadde blitt bedt om å vitne i nemda hvis dere stod foran en omsorgsovertakelse, så er det ingen mulighet for å få vite hvem det er, dessverre. Anonymkode: 87a4d...0b8
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #7 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Med mindre den anonyme melderen hadde blitt bedt om å vitne i nemda hvis dere stod foran en omsorgsovertakelse, så er det ingen mulighet for å få vite hvem det er, dessverre. Anonymkode: 87a4d...0b8 Det er ikke alltid at melderen er "anonym" i betydningen "skjult identitet". Stadig oftere er de faktisk anonyme - ringer fra skult telefonnummer, skriver anonyme brev osv, og da kan de heller ikke vitne. Anonymkode: 6a70d...6b3 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #8 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har fått en anonym bekymringsmelding på oss med opplysninger som det ikke er hold i. Vi har vært i samtale hos b.v og saken blir henlagt der. Men jeg ønsker veldig å finne ut hvem som har sendt denne da dette dessverre har kommet ut fra noen og "alle" prater om det/vet om det. Bor i liten bygd. Hvis jeg tar kontakt med en advokat, kan denne finne ut av det? Anonymkode: bf11c...95a Nei det kan de ikke finne ut av. Er en melding sendt inn anonymt så er det anonymt. Hvem som helst kan skrive en bekymring og sende inn uten navn etc. Anonymkode: f48bc...682
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå