AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #1 Del Skrevet 29. august 2024 Jeg er kronisk syk, og blir svært fort utmattet og kvalm pga mange ulike tilstander. Har hatt flere episoder med besvimelse når blodtrykket blir for lavt, og kroppen går i streik. Og så sliter jeg ekstremt med å sjonglere avtaler og få alt fra helsepersonell til venner til å vise hensyn. Jeg kan ha en helseavtale en dag der jeg ikke aner om det blir forsinkelser, av grunner utenfor min kontroll. Når jeg forklarer at jeg ikke kan avtale å være et visst sted til eg gitt kl.slett i etterkant, opplever jeg at vedkommende «setter» et klokkeslett. Jeg blir kjempestresset av slike avtaler, og har forklart inngående at det ikke fungerer. Opplever at alle andre skviser inn masse avtaler ila dagen, mens jeg kan ha mer enn nok med den legetimen, og må ha hvile og nok mat etterpå. Det er lettere for meg å treffes på tidlig kveld, da jeg har 4-5 avtaler på dagtid ila uka, alt fra nav, tannlege, psykolog til et hobbykurs via zoom. Men de andre er enten pensjonister, foreldre som vil være sosial når barn er på skole, eller andre grunner. Kjenner at tydelig grensesetting ikke fungerer. Må man bare trekke seg stille og rolig tilbake i slike situasjoner? Jeg ønsker jo å bevare relasjonene, men ikke på bekostning av egen helse🥹Jeg ønsker heller ikke å gi opp den eneste hobbyen jeg har klart å beholde. Anonymkode: 990d6...088 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 29. august 2024 #2 Del Skrevet 29. august 2024 Når det gjelder helseavtaler, må du jo forholde deg til den timen du får, det er sånn det fungerer, du kan jo ikke få en egen drop-in-ordning. Angående avtaler med venner kan du kanskje forklare at det er bedre å avtale litt på sparket enn lang tid i forveien siden du ikke vet hvordan formen kommer til å være. Og ikke ha flere avtaler samme dag hvis du vet du blir stresset av det. Men hvis det kun er pga. eventuelle forsinkelser du ikke vil ha flere avtaler etter hverandre, kan du jo legge inn nok tid mellom, sånn at du vet at du rekker neste avtale uansett forsinkelse på den første eller ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #3 Del Skrevet 29. august 2024 Seff skrev (7 minutter siden): Når det gjelder helseavtaler, må du jo forholde deg til den timen du får, det er sånn det fungerer, du kan jo ikke få en egen drop-in-ordning. Angående avtaler med venner kan du kanskje forklare at det er bedre å avtale litt på sparket enn lang tid i forveien siden du ikke vet hvordan formen kommer til å være. Og ikke ha flere avtaler samme dag hvis du vet du blir stresset av det. Men hvis det kun er pga. eventuelle forsinkelser du ikke vil ha flere avtaler etter hverandre, kan du jo legge inn nok tid mellom, sånn at du vet at du rekker neste avtale uansett forsinkelse på den første eller ikke. Uff mente ikke at jeg har drop in🫣Men når jeg feks har en legetime kl 14, så kan den være forsinket til kl 14.30. Mens det er forventet at jeg skal være klar til venneavtale kl 14.40. Jeg legger som regel inn ekstra tid. Men det er og krevende å med 45 min venting etter timen når man holder på å kaste opp og besvime. Så jeg unngår så langt det er mulig å kombinere avtaler. Og ja, når jeg får spørsmål to mnd i forveien om dag og klslett sier jeg at vi må snakkes et par dager før. Jeg har også insomnia som gjør at jeg gjerne sover mellom kl 06 og 10, og det er håpløst å avtale et besøk kl 10🫣Jeg tar sovetablett de dagene jeg har helseavtale kl 8 eller 9. Men merker at andre ikke klarer å forholde seg til min hverdag😌 Anonymkode: 990d6...088 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #4 Del Skrevet 29. august 2024 Jeg hadde en veninne som ville møte meg på stranden klokka. 15 45. Da skulle jeg kjøre på e18 i 20 min og gjøre klar en unge i tillegg. Men 15 45 skulle hun da gjøre entre på stranden. Jeg greide så klart aldri å treffe akkurat korrekt tidspunkt. Noen folk er veldig pertentlige. Men jeg tenker at "vi treffes på stranden etter klokka 16 i dag. Ser deg da! Er supert. spesielt fordi man vet aldri med trafikken og om barnet må sitte på do i ti min når vi skal reise. Noen er bare sære sånn og har ikke så mye annet enn seg selv å tenke på. Anonymkode: 0a1be...53d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #5 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Og ja, når jeg får spørsmål to mnd i forveien om dag og klslett sier jeg at vi må snakkes et par dager før. Jeg har også insomnia som gjør at jeg gjerne sover mellom kl 06 og 10, og det er håpløst å avtale et besøk kl 10🫣Jeg tar sovetablett de dagene jeg har helseavtale kl 8 eller 9. Jeg tror ikke hun er rett venn for deg. Eller så må du si ifra at det stresser deg å ha det sånn og så si hvordan du vil ha det. Anonymkode: 0a1be...53d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #6 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg er kronisk syk, og blir svært fort utmattet og kvalm pga mange ulike tilstander. Har hatt flere episoder med besvimelse når blodtrykket blir for lavt, og kroppen går i streik. Og så sliter jeg ekstremt med å sjonglere avtaler og få alt fra helsepersonell til venner til å vise hensyn. Jeg kan ha en helseavtale en dag der jeg ikke aner om det blir forsinkelser, av grunner utenfor min kontroll. Når jeg forklarer at jeg ikke kan avtale å være et visst sted til eg gitt kl.slett i etterkant, opplever jeg at vedkommende «setter» et klokkeslett. Jeg blir kjempestresset av slike avtaler, og har forklart inngående at det ikke fungerer. Opplever at alle andre skviser inn masse avtaler ila dagen, mens jeg kan ha mer enn nok med den legetimen, og må ha hvile og nok mat etterpå. Det er lettere for meg å treffes på tidlig kveld, da jeg har 4-5 avtaler på dagtid ila uka, alt fra nav, tannlege, psykolog til et hobbykurs via zoom. Men de andre er enten pensjonister, foreldre som vil være sosial når barn er på skole, eller andre grunner. Kjenner at tydelig grensesetting ikke fungerer. Må man bare trekke seg stille og rolig tilbake i slike situasjoner? Jeg ønsker jo å bevare relasjonene, men ikke på bekostning av egen helse🥹Jeg ønsker heller ikke å gi opp den eneste hobbyen jeg har klart å beholde. Anonymkode: 990d6...088 Jeg føler med deg. Jeg går mye til behandling selv, fysioterapeut og legetime i løpet av en uke. Ofte må jeg legge meg og hvile pga smerter, så er jeg klar igjen på ettermiddag og kveld. Jeg mistet en del venner og bekjente som bare ville treffes på dagtid, fordi de hadde mulighet. Men bare på kveld og ettermiddag når de hadde mulighet. Jeg ble veldig såret når ei jeg trodde var min venninne gikk og spiste middager med en venninne av seg om kveldene, men ikke kunne møte meg etter at ungene var kommet hjem, eller besøke meg, jeg måtte alltid kjøre til henne. Det er ikke godt vennskap. Du må ta hensyn og kjenne på dine behov, jeg skjønner følelsen din, men det er folk som ikke respekterer deg og bruker deg som fyll når de ikke har noe på planen, men ikke kan ta seg ekstra tid til deg. Anonymkode: 42cb7...b1f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #7 Del Skrevet 29. august 2024 At andre behandler en avtale med deg som like viktig og høyt prioritert som en tannlegetime er en bra ting. Det er opp til deg å legge inn tid til å slappe av imellom avtaler. Skal du til fysioterapeut fra ti til ellleve er det helt innafor å si du ikke har tid før klokka to. Å slappe av alene når du vet det er nødvendig gjør deg «opptatt» på samme måte som venninnene dine ikke har tid når de er i foreldremøte. Så lenge du er tydelig på at du ikke har tid tror jeg du vil bli respektert for det. Problemet oppstår når du selv ikke signaliserer utligjengelighet. En avtale med sofaen er faktisk også en viktig avtale for oss kronikere. Anonymkode: 5c37a...d63 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #8 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg hadde en veninne som ville møte meg på stranden klokka. 15 45. Da skulle jeg kjøre på e18 i 20 min og gjøre klar en unge i tillegg. Men 15 45 skulle hun da gjøre entre på stranden. Jeg greide så klart aldri å treffe akkurat korrekt tidspunkt. Noen folk er veldig pertentlige. Men jeg tenker at "vi treffes på stranden etter klokka 16 i dag. Ser deg da! Er supert. spesielt fordi man vet aldri med trafikken og om barnet må sitte på do i ti min når vi skal reise. Noen er bare sære sånn og har ikke så mye annet enn seg selv å tenke på. Anonymkode: 0a1be...53d Uff synd at det et vanskelig å gi litt «slækk». Burde jo gå bra om du ikke kom på slaget kl 16. Jeg blir like stresset av kommentarer om at jeg er tidlig, hvis jeg kommer 2 min før…Eller at vedkommende blir mutt om jeg er 3-4 min for sen(sjelden!). Jeg taper uansett i slike relasjoner. Har komt gående mot en veninne som ikke så meg, og sånn et minutt før avtalen ringer hun for å etterlyse meg😂 Anonymkode: 990d6...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 29. august 2024 #9 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff mente ikke at jeg har drop in🫣Men når jeg feks har en legetime kl 14, så kan den være forsinket til kl 14.30. Mens det er forventet at jeg skal være klar til venneavtale kl 14.40. Jeg legger som regel inn ekstra tid. Men det er og krevende å med 45 min venting etter timen når man holder på å kaste opp og besvime. Så jeg unngår så langt det er mulig å kombinere avtaler. Og ja, når jeg får spørsmål to mnd i forveien om dag og klslett sier jeg at vi må snakkes et par dager før. Jeg har også insomnia som gjør at jeg gjerne sover mellom kl 06 og 10, og det er håpløst å avtale et besøk kl 10🫣Jeg tar sovetablett de dagene jeg har helseavtale kl 8 eller 9. Men merker at andre ikke klarer å forholde seg til min hverdag😌 Anonymkode: 990d6...088 Men når du vet hvordan det blir, ikke legg andre avtaler så tett opptil legeavtalen din. Og angående det med å avtale lang tid i forveien, så kan du jo bare si at det er vanskelig. Det burde jo ikke ha noen betydning for den andre, bortsett fra at vedkommende kanskje har lagt andre avtaler da, men det er vel begge to klar over, sånn er det jo av og til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #10 Del Skrevet 29. august 2024 Seff skrev (2 minutter siden): Men når du vet hvordan det blir, ikke legg andre avtaler så tett opptil legeavtalen din. Og angående det med å avtale lang tid i forveien, så kan du jo bare si at det er vanskelig. Det burde jo ikke ha noen betydning for den andre, bortsett fra at vedkommende kanskje har lagt andre avtaler da, men det er vel begge to klar over, sånn er det jo av og til. Jeg skal bli flinkere til å unngå andre avtaler de dagene jeg har helseavtaler. Men det er vanskelig når andre har 3 timer reise, å si at jeg ikke kan treffe de før de reiser hjem🥹Det har jo betydning for dem. Anonymkode: 990d6...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #11 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg hadde en veninne som ville møte meg på stranden klokka. 15 45. Da skulle jeg kjøre på e18 i 20 min og gjøre klar en unge i tillegg. Men 15 45 skulle hun da gjøre entre på stranden. Jeg greide så klart aldri å treffe akkurat korrekt tidspunkt. Noen folk er veldig pertentlige. Men jeg tenker at "vi treffes på stranden etter klokka 16 i dag. Ser deg da! Er supert. spesielt fordi man vet aldri med trafikken og om barnet må sitte på do i ti min når vi skal reise. Noen er bare sære sånn og har ikke så mye annet enn seg selv å tenke på. Anonymkode: 0a1be...53d Jeg prøver å lære mine barn dette: 1. Gjør ferdig det du MÅ gjøre i god tid før du skal dra. Så kan du heller drive med litt andre ting når du er ferdig og før du skal dra. 2. Dra heller ti minutter for tidlig, enn akkurat. (så kommer jo det litt an på hvor langt man skal - men her tar jeg utgangspunkt i 20 minutter på E18). Da tar man høyde for trafikken og ungen har vært på do før dere skal dra. Jeg er stort sett alltid presis eller for tidlig ute, selv om jeg har opptil flere barn, så det er ikke umulig. Det er sjeldent at ting er så utenfor kontroll at det ikke går an å forhindre det med gode rutiner og god planlegging. Jeg har mange venner som er sånn " kommer en eller annen gang etter klokka fire", og fellesnevneren for de er at de ikke makter å følge de to punktene over. Når det er sagt - folk er forskjellige og jeg tåler veldig fint å vente. Men når folk presenterer det å komme til tiden som en umulighet, så er jeg sterkt uenig i det. Men, TS - nå er jeg helt utenfor tråden, beklager. Anonymkode: 48375...9a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #12 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg prøver å lære mine barn dette: 1. Gjør ferdig det du MÅ gjøre i god tid før du skal dra. Så kan du heller drive med litt andre ting når du er ferdig og før du skal dra. 2. Dra heller ti minutter for tidlig, enn akkurat. (så kommer jo det litt an på hvor langt man skal - men her tar jeg utgangspunkt i 20 minutter på E18). Da tar man høyde for trafikken og ungen har vært på do før dere skal dra. Jeg er stort sett alltid presis eller for tidlig ute, selv om jeg har opptil flere barn, så det er ikke umulig. Det er sjeldent at ting er så utenfor kontroll at det ikke går an å forhindre det med gode rutiner og god planlegging. Jeg har mange venner som er sånn " kommer en eller annen gang etter klokka fire", og fellesnevneren for de er at de ikke makter å følge de to punktene over. Når det er sagt - folk er forskjellige og jeg tåler veldig fint å vente. Men når folk presenterer det å komme til tiden som en umulighet, så er jeg sterkt uenig i det. Men, TS - nå er jeg helt utenfor tråden, beklager. Anonymkode: 48375...9a1 Jeg tenker omtrent sånn også, og hvis jeg er for sen(uhyre sjelden), er det pga ting utenfor min kontroll. Som forsinkelse på tog, veiarbeid-eller en legetime som blir sterkt forsinket☺️(Men jeg skal uansett kutte alt av avtaler etter helseavtaler). Jeg har ofte avtaler hjemme hos meg, slik at det gir litt mer slækk for alle. Meeen har ofte opplevd at andre kommer 30-60 min før, og jeg står i dusjen eller soser rundt i badekåpe😂Så blir det også litt stress, at andre kommer for tidlig🫣Så i bunn og grunn ønsker jeg minst mulig avtaler i hverdagen, dessverre. Jævlig kjedelig, men av og til må man bare velge mellom helse eller et sosialt liv. Jeg hadde en gang lagt inn en time etter sykehusavtale, for å hvile, spise litt og ta meg en dusj. Så sitter veninnen min utenfor…Kan ikke bare sende henne hjem da hun bor over en times kjøring unna. Jeg hadde ikke mat til to, og uansett ble det stress så jeg droppet å spise. Og ble kjempekvalm utover dagen. Nærmer meg Viggo venneløs med stor fart😬 Anonymkode: 990d6...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 29. august 2024 #13 Del Skrevet 29. august 2024 Ikke fokuser på hva andre kan og får til. Helseavtaler er du nødt til å forholde deg til og noen av det er det forsinkelser hverken du eller de kan kontrollere. Du er bare nødt til å forholde deg til situasjonen slik den er for deg. Jeg antar at du har snakket med fastlegen om disse utfordringene og testet ut mulige løsninger for kvalmen og de andre tingene? Et alternativ du kan gjøre er å gå privat. Der er det ofte bedre kapasitet og bedre tilbud totalt sett, men samtidig koster det ekstra. Men du vil da sannsynligvis og bli ropt opp når du faktisk har time, og ikke en halvtime senere når legen som er forsinket plutselig har ledig tid. Et annet alternativ (om behandler godtar det) er at du booker to timer sammenhengende og dukker opp litt ut i timen. Ueffektivt for andre, men kanskje en av de få alternativene du har. Det vil naturlig nok koste deg ekstra det og. Når det gjelder personlige relasjoner og venner er og blir dette et stort problem for mange. Det er nærmest umulig for andre å forstå hvilke utfordringer andre har når de ikke er synlige. Folk kan fint ta hensyn til noen med knekt fot, rullestol eller blinde, for de er synlig funksjonsnedsatt. Mens konsentrasjonsvansker, vanskeligheter med å planlegge, ulldott i hode, utmattelse ++ er umulig å se og derfor vanskelig for andre å forstå eller ta hensyn til. Så det er kun du som kan gjøre noe her og sette grenser, og du er da nødt til å sette dette ut fra deg og dine behov/utfordringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #14 Del Skrevet 29. august 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skal bli flinkere til å unngå andre avtaler de dagene jeg har helseavtaler. Men det er vanskelig når andre har 3 timer reise, å si at jeg ikke kan treffe de før de reiser hjem🥹Det har jo betydning for dem. Anonymkode: 990d6...088 Da kan du evt si: "Vi kan møtes den dagen, men jeg har legetime kl 14:00. Det kan godt være det er forsinkelser, det er det ofte, så jeg kan derfor ikke avtale at jeg møter deg 14:45. Det er godt mulig jeg blir forsinket." Anonymkode: 55355...4db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. august 2024 #15 Del Skrevet 29. august 2024 Snublefot62 skrev (8 minutter siden): Mens konsentrasjonsvansker, vanskeligheter med å planlegge, ulldott i hode, utmattelse ++ er umulig å se og derfor vanskelig for andre å forstå eller ta hensyn til. Så det er kun du som kan gjøre noe her og sette grenser, og du er da nødt til å sette dette ut fra deg og dine behov/utfordringer. Dette er min erfaring også, og kanskje det viktigste jeg har lært meg etter å ha blitt kronisk syk. Jeg sliter også med utmattelse, uforutsigbar form og energinivå og skal balanserer det med 3-4 helseavtaler i uka, samtidig som jeg helst også skal opprettholde et minimum av sosialt liv. Det jeg har innsett er at det er bare jeg som faktisk (i noen grad...) vet hva jeg klarer og orker, og det er mitt ansvar både å lage avtaler jeg tror det er mulig for meg å holde og å være åpen om de premissene. Min erfaring er at de aller fleste gjerne tar hensyn og tilpasser seg, men de trenger å vite hva og hvordan, og ikke minst trenger de å bli minnet om det hver gang. Jeg kan ikke forvente at det er noe de husker på hva gang til gang. Jo klarere grenser jeg setter, jo enklere er det for andre å forholde seg til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #16 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da kan du evt si: "Vi kan møtes den dagen, men jeg har legetime kl 14:00. Det kan godt være det er forsinkelser, det er det ofte, så jeg kan derfor ikke avtale at jeg møter deg 14:45. Det er godt mulig jeg blir forsinket." Anonymkode: 55355...4db Men når flere vil være hjemme når barna kommer fra skolen, og har fra en til tre timer reise, blir det ikke noe treff. Jeg føler meg utrolig kjip som ikke klarer å være fleksibel. Dvs hittil har jeg vært det, men det går kraftig ut over egen helse😌 Anonymkode: 990d6...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #17 Del Skrevet 29. august 2024 Snublefot62 skrev (2 timer siden): Ikke fokuser på hva andre kan og får til. Helseavtaler er du nødt til å forholde deg til og noen av det er det forsinkelser hverken du eller de kan kontrollere. Du er bare nødt til å forholde deg til situasjonen slik den er for deg. Jeg antar at du har snakket med fastlegen om disse utfordringene og testet ut mulige løsninger for kvalmen og de andre tingene? Et alternativ du kan gjøre er å gå privat. Der er det ofte bedre kapasitet og bedre tilbud totalt sett, men samtidig koster det ekstra. Men du vil da sannsynligvis og bli ropt opp når du faktisk har time, og ikke en halvtime senere når legen som er forsinket plutselig har ledig tid. Et annet alternativ (om behandler godtar det) er at du booker to timer sammenhengende og dukker opp litt ut i timen. Ueffektivt for andre, men kanskje en av de få alternativene du har. Det vil naturlig nok koste deg ekstra det og. Når det gjelder personlige relasjoner og venner er og blir dette et stort problem for mange. Det er nærmest umulig for andre å forstå hvilke utfordringer andre har når de ikke er synlige. Folk kan fint ta hensyn til noen med knekt fot, rullestol eller blinde, for de er synlig funksjonsnedsatt. Mens konsentrasjonsvansker, vanskeligheter med å planlegge, ulldott i hode, utmattelse ++ er umulig å se og derfor vanskelig for andre å forstå eller ta hensyn til. Så det er kun du som kan gjøre noe her og sette grenser, og du er da nødt til å sette dette ut fra deg og dine behov/utfordringer. Her setter du ord på akkurat det jeg føler. Har hatt flere operasjoner som ikke er i nærheten av så plagsomme som mine kroniske tilstander, der jeg har blitt overøst med sympati og tilrettelegging. Mens desse andre tingene, som ikke er synlige, fremkaller irritasjon og latterliggjøring🥲 Anonymkode: 990d6...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #18 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjenner at tydelig grensesetting ikke fungerer. Må man bare trekke seg stille og rolig tilbake i slike situasjoner? Jeg ønsker jo å bevare relasjonene, men ikke på bekostning av egen helse🥹Jeg ønsker heller ikke å gi opp den eneste hobbyen jeg har klart å beholde. Anonymkode: 990d6...088 Det enkleste for alle parter er vel da at du sier at du ikke kan de dager du vet du har andre avtaler som kan dra ut i tid. Ingen stress for deg og ingen sure miner på de andre. Anonymkode: 6d37a...770 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #19 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det enkleste for alle parter er vel da at du sier at du ikke kan de dager du vet du har andre avtaler som kan dra ut i tid. Ingen stress for deg og ingen sure miner på de andre. Anonymkode: 6d37a...770 Skulle ønske det var så svart hvitt👌 Anonymkode: 990d6...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #20 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg prøver å lære mine barn dette: 1. Gjør ferdig det du MÅ gjøre i god tid før du skal dra. Så kan du heller drive med litt andre ting når du er ferdig og før du skal dra. 2. Dra heller ti minutter for tidlig, enn akkurat. (så kommer jo det litt an på hvor langt man skal - men her tar jeg utgangspunkt i 20 minutter på E18). Da tar man høyde for trafikken og ungen har vært på do før dere skal dra. Jeg er stort sett alltid presis eller for tidlig ute, selv om jeg har opptil flere barn, så det er ikke umulig. Det er sjeldent at ting er så utenfor kontroll at det ikke går an å forhindre det med gode rutiner og god planlegging. Jeg har mange venner som er sånn " kommer en eller annen gang etter klokka fire", og fellesnevneren for de er at de ikke makter å følge de to punktene over. Når det er sagt - folk er forskjellige og jeg tåler veldig fint å vente. Men når folk presenterer det å komme til tiden som en umulighet, så er jeg sterkt uenig i det. Men, TS - nå er jeg helt utenfor tråden, beklager. Anonymkode: 48375...9a1 Så bra, men jeg har barn med adhd. Flott at dine barn lytter og gjør det du sier, men min gjør ikke det. Det blir bare stress for meg å møte et sted på et eksakt klokkeslett sammen med et barn som ikke lytter ikke vil , er sliten, overstimulert, måtte hvile seg osv osv Jeg kan ikke kontrollere det, OG spå trafikken i tjukkeste oslo, bare for å please en dame som er rigid og sær. Anonymkode: 0a1be...53d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå