Gå til innhold

Sykt barn, når bør barnet være hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor syk er ditt barn før du ikke går i barnehagen med han/henne? Barnet mitt på 16 mnd hadde 38.1 i temp i går. Det skal sies at dette var rett etter et varmt bad, han hadde grenet og skreket hele kvelden pga han var trøtt etter barnehagen, og han har også tenner på vei. I går hostet han bittelitt og hadde litt snørr. I dag var temp 36.6, ingen snørr og ingen hoste, bare slakkere enn vanlig. Han elsker å være i barnehagen og kjeder seg fort hjemme, noe som ender i mye grining… Ville dere hatt barnet hjemme eller er det greit å la han være i barnehagen? Han er jo som sagt bare litt slakk, og jeg føler egentlig den temperaturen i går var litt feil med tanke på omstendighetene😅 Han har ikke hatt feber i hele natt heller. 
takk for svar❤️

Anonymkode: 832e8...3b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at om jeg har de hjemme en dag når de er litt halvslække - så får de hentet seg inn, også blir det ikke noe mer og vi unngår langvarig fravær.

Anonymkode: 3e708...15e

• Liker 15
Skrevet

Feber i går betyr hjemme i dag. Noe annet er uforsvarlig med et så lite barn.

Anonymkode: 2ef5c...8a2

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Det der syns jeg er skikkelig vanskelig, og det slutter ikke å være det selv om de er eldre. Jeg har ikke noen fast regel for hvordan jeg gjør det, men jeg følger ofte matlysten. Spiser de ikke = må de være hjemme. Spiser de (og ellers er ok i formen, men bittelitt redusert som du sier), blir det fort barnehage. Men, ofte holder jeg dem hjemme den første dagen der jeg er usikker på formen, for å se det an. Hvis jeg da føler at de hadde klart en dag i barnehagen, blir det det på dag to.

Anonymkode: 1b8d3...f55

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis du er usikker og bestemmer deg for å levere i bhg, si at han er litt pjusk men uten feber, og be de ha lavere terskel enn vanlig for å ringe. 

Anonymkode: 795d4...75b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Feber, lus til etter etter lusekam kjemming 2 ganger, øyekatarr, diaré, oppkast. 

Anonymkode: be8cc...b28

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Feber, lus til etter etter lusekam kjemming 2 ganger, øyekatarr, diaré, oppkast. 

Eletrisk lusekam

Skrevet (endret)

Må skrive på nytt

Endret av Miaiai
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eletrisk lusekam

Hvor kom lusa inn?😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Feberen stiger som regel utover dagen og ettermiddagen. Barnet mitt er hjemme til ettermiddag-feberen er borte. 

Om det bare er litt snørr og hoste, men ellers i topp form, går hun i barnehagen. 

Anonymkode: d099b...9cf

• Liker 2
Skrevet
NinaLisa skrev (15 minutter siden):

Hvor kom lusa inn?😅

Generell veileder.

Skrevet

Er barnet slakk har det ingenting i barnehagen å gjøre. At barn "kjeder seg hjemme" handler om stimuli. En dag i barnehagen er samme påkjenning som et dobbelt skift for en voksen. Det er tungt, slitsomt og svært krevende, til tross for at de har det kjekt :)

Anonymkode: ada7a...717

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Litt slakk hjemme betyr ofte dausliten i barnehagen i den alderen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Barn som er pjuske bør være hjemme om de hadde feber kvelden før. Formen blir sannsynligvis bare verre utover dagen, og temperaturen er naturlig lav på morgenen før den blir høyere på ettermiddag. Det er mye stimuli og høy fart i barnehagen, ikke en kjekk plass å være når man er pjusk. 

Anonymkode: 6df94...81e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Var jeg usikker om de skulle være hjemme da de var så små holdt vi de hjemme. Og som regel viste det seg å være lurt, for som noen andre skriver over stiger gjerne temperaturen utover dagen. 

Anonymkode: 032ed...3c5

• Liker 1
Skrevet

En liten digresjon, men hvor kommer alle dere som sier "slakk" fra? Jeg har aldri hørt noen bruke det før, her jeg bor bruker vi slapp.

Anonymkode: 7bea4...454

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En liten digresjon, men hvor kommer alle dere som sier "slakk" fra? Jeg har aldri hørt noen bruke det før, her jeg bor bruker vi slapp.

Stavanger. Sier begge deler.

Anonymkode: d099b...9cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nord-øst for Oslo. 

Anonymkode: 795d4...75b

Skrevet

Kroppstemperaturen er alltid lavest om morningen . 
Dvs at har barnet hatt feber i går kveld vil den mest sannsynlig øke utover dagen og kvelden. 
Barnet må være hjemme fra barnehagen ja. 
Jeg synes at en også bør tenke på hvordan almenntilstanden har vært i går kveld. 
Det er forskjell på voksne og barn. 
Vi voksne kan pine oss litt i forbindelse med sykdom og jobb, men det kan vi ikke med barna.  
De har ikke opparbeidet seg den samme motstandsdyktigheten ennå 

Anonymkode: 1d038...b30

Skrevet

Og for guds skyld hold barnet hjemme 48t etter omgangssyke! Det gjelder ved diaré og oppkast! 48t etter sist "bevegelse" minsker faren for smitte betraktelig (gjelder også voksne og eldre barn). Det er så smittsomt!!

Ikke gi barnet paracet og så levere dem til bhg heller. Så mange foreldre gjør dette, det er faktisk ikke greit.

Feber i går/natt = hjemme i dag. 

Anonymkode: 25b70...e51

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...