AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #1 Del Skrevet 28. august 2024 Som overskriften tilsier så sliter jeg med tørr hodebunn og generelt tørr hud. Har hatt atopisk eksem hele livet, men holdt det veldig i sjakk hele voksenlivet med oljevask og kremer. Kan bare vaske ansiktet med oljerens ellers får jeg utbrudd, spesielt rundt øyne. Men jeg har ikke klart å finne ut av dette med min hodebunn. Har ikke flass, med hodebunnen klør og får til tider små sår. Har prøvd alt føler jeg fra dyrt til billig, parfymefritt og legemiddel. Rett etter jeg har dusja så føles hodebunnen bra, akkurat som om den har trukket til seg masse vann og er "fornøyd". Men så fort håret er tørt så begynner det å klø. Og jeg kjenner igjen kløen jeg får om jeg ikke smører meg på kroppen. Men man får jo ikke smurt hodebunnen på samme måte 😆 Har dere noen råd eller produkter dere kan tipse om? 🙌🏻 Anonymkode: 11b85...474 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #2 Del Skrevet 28. august 2024 Jeg fikk plutselig tørr hodebunn, og prøvde The Scalpologist Hydrating Hair & Scalp Conditioner På Normal. Den had hjulpet meg, men nå har jeg riktignok ikke eksem, bare tørr hud. Koster ca. 85 kr. Anonymkode: 3ba12...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #3 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg fikk plutselig tørr hodebunn, og prøvde The Scalpologist Hydrating Hair & Scalp Conditioner På Normal. Den had hjulpet meg, men nå har jeg riktignok ikke eksem, bare tørr hud. Koster ca. 85 kr. Anonymkode: 3ba12...1cf Det skal jeg sjekke ut, takk for tips 😊 ts Anonymkode: 11b85...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mymlen Skrevet 29. august 2024 #4 Del Skrevet 29. august 2024 https://skinlove.no/odylique-gentle-herb-shampoo.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 29. august 2024 #5 Del Skrevet 29. august 2024 Jeg har heller ikke eksem, men har slitt med intens kløe i hodebunnen. Eneste som har hjulpet meg er Maria Nila Heal shampoo og balsam. Tok ett par vask før jeg kjente skikkelig effekt av den, men er kjempe fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millinea Skrevet 29. august 2024 #6 Del Skrevet 29. august 2024 Eksem her. Bruker Shea Moisture shampo og balsam. Balsamerer hodebunn godt og lar det sitte i. Må også vaske hodebunn ordentlig. Finnes sikkert bedre måter å gjøre det på, men ikke lett å finne noe som fungerer syns jeg. Vært eksemfri i hodebunn en stund nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 29. august 2024 #7 Del Skrevet 29. august 2024 Denne shampooen ble redningen for min tørre, kløende hodebunn som tidvis fikk eksem: DAXXIN " Daxxin Psoriasis Shampoo er utviklet for å lindre problemer med psoriasis i hodebunnen, seboreisk dermatitt og alvorlige flassproblemer som flassdannelse, kløe, rødhet, rivemerker/sår. Daxxin Psoriasis Shampoo er så mild at du kan bruke den hver dag." Dette er en shampoo jeg ikke kan unnvære, hodebunnen har blitt helt "som ny" etter at jeg begynte med denne. Sår er borte, tørre flak er borte. Men det eneste er at den ikke er parfymert, og derfor lukter litt "salve" av den. Nyvasket hår lukter altså ikke shampoo og parfyme slik vi er vant til at nyvasket hår gjør... men det er det verdt, for den virker! Daxxin finnes i denne varianten også, men den har jeg ikke prøvd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #8 Del Skrevet 29. august 2024 Millinea skrev (17 minutter siden): Eksem her. Bruker Shea Moisture shampo og balsam. Balsamerer hodebunn godt og lar det sitte i. Må også vaske hodebunn ordentlig. Finnes sikkert bedre måter å gjøre det på, men ikke lett å finne noe som fungerer syns jeg. Vært eksemfri i hodebunn en stund nå. Denne bruker jeg også! Eneste sjampoen jeg har funnet som ikke inneholder noe «dritt». Rent produkt, det hjalp for min tørre hodebunn. Anonymkode: 7c44a...4cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #9 Del Skrevet 29. august 2024 Wella har et leave in produkt som fordeles i hodebunnen etter hårvask. Jeg har ikke eksem men slet en periode med kløe og rødhet i hodebunnen. Bruker ikke lenger dette produktet da jeg ikke klør lenger men det dempet kløe for min del. https://www.blivakker.no/product/200711?utm_campaign=pmax-brightbid-wella&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwuMC2BhA7EiwAmJKRrAxFiXxIhUAWMQIT2DUcJZXbOJgMHLRp9t68Qx9Bsl7cdiEmOiXswxoCnLsQAvD_BwE Mitt andre grep for å kvitte meg med kløe og rød hodebunn var valg av shampoo. Jeg kan ikke bruke shampoo med sls, silikon eller MI. Jeg har fet hodebunn og kan heller ikke bruke vanlig fuktighetsgivende shampo da disse ikke vasker håret eller hodebunnen min ordentlig ren og da får jeg build up og mere kløe. Av shampoo som ikke har ført til kløe for meg er. https://www.vitusapotek.no/harpleie/shampoo/shampoo-for-torr-hodebunn/bioderma-nodé-a-soothing-shampoo-for-sensitiv-hodebunn-400-ml/p/990625 https://yohana.no/produkt/txtr-by-cantu-apple-cider-vinegar-tea-tree-soothing-shampoo-473-ml/ Etter at jeg ikke har slitt med kløe lengre har jeg brukt flere ulike shampoo fra Davines. Dem sin Naturaltech linje liker jeg best og de har også en naturaltech calming shampoo men jeg har ikke prøvd den jeg var fornøyd med Naturaltech Renewing Shampoo. Nå har jeg gått over til shampo bar fordi det er praktisk når jeg reiser og er veldig fornøyd med denne fra biovene. https://www.blivakker.no/product/3212230/biovene-hair-care-shampoo-bar-moisture-volume-biotin-apple-cider-40g Andre grep jeg gjorde når jeg slet med kløe og rødhet som værst var at jeg smørte hodebunnen min inn med aloevera gele som jeg lot være på i 10 min før jeg brukte kun den geleen og mye vann som shampoo. Så laget jeg blank eple eddik hårskyll med å blande litt eddik med mye vann og helle over hele håret fra hodebunnen til hårtuppene. La dette være i håret i ca 2 til 3 min før det skylles ut med kaldt vann. Jeg hadde en kollega som fikk tips av frisøren sin å bruke hårmaske også i hodebunnen 1 gang i uken om vinteren. Jeg vet ikke om hun vasket den ut med shampoo eller kun skyldte den ut før hun tok balsam men dette hjalp mot hennes tørre hodebunn. Viss jeg bruker en shampoo med sls, silikoner eller MI så begynner jeg å klø med en gang. Eller viss jeg ikke vasker håret ofte nok. Vær 3 til 4 dag er maks for min hodebunn før den begynner å klø. Etter frisør timer hender det at hodebunnen min blir knall rød grunnet dems frisør shampoo så jeg er veldig nøye med valg av produkter i hodebunnen. Anonymkode: 3a071...f9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 29. august 2024 #10 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Som overskriften tilsier så sliter jeg med tørr hodebunn og generelt tørr hud. Har hatt atopisk eksem hele livet, men holdt det veldig i sjakk hele voksenlivet med oljevask og kremer. Kan bare vaske ansiktet med oljerens ellers får jeg utbrudd, spesielt rundt øyne. Men jeg har ikke klart å finne ut av dette med min hodebunn. Har ikke flass, med hodebunnen klør og får til tider små sår. Har prøvd alt føler jeg fra dyrt til billig, parfymefritt og legemiddel. Rett etter jeg har dusja så føles hodebunnen bra, akkurat som om den har trukket til seg masse vann og er "fornøyd". Men så fort håret er tørt så begynner det å klø. Og jeg kjenner igjen kløen jeg får om jeg ikke smører meg på kroppen. Men man får jo ikke smurt hodebunnen på samme måte 😆 Har dere noen råd eller produkter dere kan tipse om? 🙌🏻 Anonymkode: 11b85...474 Du vasker håret altfor ofte med en altfor parfymert shampo. Slet med det samme, men bruker nå en helt vanlig flass-shampo (head and shoulders). En mild shampo som tydeligvis inneholder mye balsam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #11 Del Skrevet 29. august 2024 Minlillelykke skrev (2 timer siden): Jeg har heller ikke eksem, men har slitt med intens kløe i hodebunnen. Eneste som har hjulpet meg er Maria Nila Heal shampoo og balsam. Tok ett par vask før jeg kjente skikkelig effekt av den, men er kjempe fornøyd. Skulle til å si det samme, den shampoen har roet ned hodebunnen min veldig. Anonymkode: 13c13...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #12 Del Skrevet 31. august 2024 Minlillelykke skrev (På 29.8.2024 den 13.40): Jeg har heller ikke eksem, men har slitt med intens kløe i hodebunnen. Eneste som har hjulpet meg er Maria Nila Heal shampoo og balsam. Tok ett par vask før jeg kjente skikkelig effekt av den, men er kjempe fornøyd. Blir ikke håret fort fett av denne? Har nemlig lest andre har skrevet det. Anonymkode: a215a...db1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 31. august 2024 #13 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Blir ikke håret fort fett av denne? Har nemlig lest andre har skrevet det. Anonymkode: a215a...db1 Nei, ikke egentlig. Men jeg trener en god del og må vaske håret ofte uansett. Jeg er veldig fornøyd med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #14 Del Skrevet 31. august 2024 Det er som om jeg selv skulle skrevet innlegget ditt, ts. Hvis du har psoriasis i hodebunn (høres ut som det, mtp sår), så finnes det dessverre ikke behandling som helbreder det for godt. Kun tiltak som begrenser og holder i sjakk (dessverre). Min erfaring er at det blusser opp ved for eks stress og slikt. Jeg fikk resept på Diprosalic (et liniment) av legen. Det gir noe effekt, men skal ikke brukes i mer enn maksimalt 14 dager sammenhengende. Eller så må du forsøke å prøve deg frem med alternativer som gir fukt og eksfolierer hodebunn skånsomt. føler med deg🥹 dette er skikkelig plagsomt. lykke til! Anonymkode: 5ecea...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #15 Del Skrevet 31. august 2024 On 8/29/2024 at 2:02 PM, Million said: Denne shampooen ble redningen for min tørre, kløende hodebunn som tidvis fikk eksem: DAXXIN " Daxxin Psoriasis Shampoo er utviklet for å lindre problemer med psoriasis i hodebunnen, seboreisk dermatitt og alvorlige flassproblemer som flassdannelse, kløe, rødhet, rivemerker/sår. Daxxin Psoriasis Shampoo er så mild at du kan bruke den hver dag." Dette er en shampoo jeg ikke kan unnvære, hodebunnen har blitt helt "som ny" etter at jeg begynte med denne. Sår er borte, tørre flak er borte. Men det eneste er at den ikke er parfymert, og derfor lukter litt "salve" av den. Nyvasket hår lukter altså ikke shampoo og parfyme slik vi er vant til at nyvasket hår gjør... men det er det verdt, for den virker! Daxxin finnes i denne varianten også, men den har jeg ikke prøvd. Jeg skulle også til å anbefale denne. Jeg har prøvd de fleste sjampoer uten hell. Det beste med denne er at den er medisinsk, uten lukten til andre tilsvarende sjampoer. Anonymkode: 8451f...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #16 Del Skrevet 8. september 2024 Million skrev (På 29.8.2024 den 14.02): Denne shampooen ble redningen for min tørre, kløende hodebunn som tidvis fikk eksem: DAXXIN " Daxxin Psoriasis Shampoo er utviklet for å lindre problemer med psoriasis i hodebunnen, seboreisk dermatitt og alvorlige flassproblemer som flassdannelse, kløe, rødhet, rivemerker/sår. Daxxin Psoriasis Shampoo er så mild at du kan bruke den hver dag." Dette er en shampoo jeg ikke kan unnvære, hodebunnen har blitt helt "som ny" etter at jeg begynte med denne. Sår er borte, tørre flak er borte. Men det eneste er at den ikke er parfymert, og derfor lukter litt "salve" av den. Nyvasket hår lukter altså ikke shampoo og parfyme slik vi er vant til at nyvasket hår gjør... men det er det verdt, for den virker! Daxxin finnes i denne varianten også, men den har jeg ikke prøvd. Hvilken hårtype har du og hvordan opplevdes håret med denne Shampooen? Anonymkode: b1481...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #17 Del Skrevet 8. september 2024 Be om resept på locoid liniment. Den har reddet meg! Har atopisk eksem på kroppen, og seboreisk eksem i hodebunnen. Dette er visstnok veldig vanlig. Seboreisk eksem fremstår som tørre områder på kroppen, gjerne i hodebunn, og rundt munn og nese på kalde årstider. Anonymkode: b25de...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #18 Del Skrevet 8. september 2024 Sjampo fra Vossabia. Min hodebunnskløe forsvant med den. Behovet for å vaske håret ofte forsvant også, noe som også bidro til at hodebunnen ble bra. Går jeg tom for den sjampoen og må bruke en annen, så setter kløen igang igjen med det samme. Det er mye drit i butikksjampoer, og jeg mistenker at de er laget for å skape tørr og kløende hodebunn for at man skal føle behov for å vaske håret ofte. Da selger de mer sjampo. Akkurat nå har jeg gått tom for Vossabia-sjampoen og har måttet ty til en annen. Klør og klør..😬 Anonymkode: a5df0...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #19 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 1.45): Som overskriften tilsier så sliter jeg med tørr hodebunn og generelt tørr hud. Har hatt atopisk eksem hele livet, men holdt det veldig i sjakk hele voksenlivet med oljevask og kremer. Kan bare vaske ansiktet med oljerens ellers får jeg utbrudd, spesielt rundt øyne. Men jeg har ikke klart å finne ut av dette med min hodebunn. Har ikke flass, med hodebunnen klør og får til tider små sår. Har prøvd alt føler jeg fra dyrt til billig, parfymefritt og legemiddel. Rett etter jeg har dusja så føles hodebunnen bra, akkurat som om den har trukket til seg masse vann og er "fornøyd". Men så fort håret er tørt så begynner det å klø. Og jeg kjenner igjen kløen jeg får om jeg ikke smører meg på kroppen. Men man får jo ikke smurt hodebunnen på samme måte 😆 Har dere noen råd eller produkter dere kan tipse om? 🙌🏻 Anonymkode: 11b85...474 Jeg har kjøpt denne til barnet mitt som har samme problem; https://www.apotek1.no/produkter/ducray-kelual-ds-shampo-870053p Vi er på første uken så vet ikke den langvarige effekten, men merket bedring etter første vask. Ser og ut som at hun klør mindre om jeg føner håret hennes etter vask i stedet for å lufttørke det (har tykt, langt hår). Anonymkode: 91dbb...669 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. september 2024 #20 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvilken hårtype har du og hvordan opplevdes håret med denne Shampooen? Anonymkode: b1481...655 Jeg har tynt og fint hår. Håret blir rent og blankt og mykt av denne sjampooen. Ikke noe dårlig å si om den, annet enn at man går glipp av den friske, parfymerte duften man normalt forbinder med nyvasket hår. Denne lukter ikke mye, men veldig svakt av noe som kan minne om salve. Den er jo uparfymert fordi mange med eksemer og problemhodebunner har allergi mot parfymerte sjampooer. Kanskje jeg hadde det også, for det klør ikke mer nå i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå