Gå til innhold

Kreativ oppbevaring på badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har et bad som stort sett er fullt opp av badekar, dusj, toalett og vask.

Og ettersom vi har nye fliser i hele rommet, så har vi lite lyst til å feste ting på veggene.

Utfordringen er å få plass til alle tingene man ofte har på et bad.

Den eneste oppbevaringsplassen vi har nå er en hylle under vasken (der får vi vel plass til det meste av håndklær) og hylle/kasse bak et vegghengt toalett + en hylle ved badekaret til "badeting". Men jeg er redd dette blir for lite.

Det er ikke mer gulvplass, annet enn noen få ca ved siden av badekaret. Denne tenkte jeg å bruke til et par smale, men høye, kurver til skittentøy og sånt.

Vi har heller ikke lyst til å henge opp et overskap med speil ved vasken.

Jeg trenger mer oppbevaringsplass til hårføner, hud-/hårprodukter og kosmetikk.

Og nå trenger jeg tips til kreative løsninger som ikke krever borring i fliser. Taket er greit. Det går fint an å henge opp kurver e.l. der. Men jeg synes ikke at de 2-3 etasjes kurvene i stål o.l. passer så godt inn på badet. Jeg kunne tenkt meg noe som skjulte mer.

Hvilke butikker kan ha noe sånt?

(Plast står ikke høyest på ønskelisten)

Endret av Lea
Skrevet (endret)

Det kan faktisk være ganske stilig å henge hyller/skap i tau eller kjetting fra taket!

Det finnes også ganske mange typer hyller/skap hvor man selv kan velge hvor skruene skal sitte og dermed nøye seg med å bore i fugene. Ved evt. flytting av hyllen/skapet, kan man nøye seg med silikon i hullet og fugemasse over i stedet for å bytte hele fliser.

Endret av Leo
Skrevet

Takk for tipset.

Vet ikke om kjetting og tau passer så godt inn, men det finnes da andre ting man kan bruke.

Den maskuline delen av husstanden har helt angst for å bore i veggen på badet, så jeg tviler på at jeg får ham med på å bore i fugene heller. men jeg kan jo bare fylle opp det som er ab plass med ting og tang.. så ombestemmer han seg kanskje :sjarmor:

Skrevet
Takk for tipset.

Vet ikke om kjetting og tau passer så godt inn, men det finnes da andre ting man kan bruke.

Den maskuline delen av husstanden har helt angst for å bore i veggen på badet, så jeg tviler på at jeg får ham med på å bore i fugene heller. men jeg kan jo bare fylle opp det som er ab plass med ting og tang.. så ombestemmer han seg kanskje :sjarmor:

Ja, det er egentlig bare kreativiteten som setter grenser! Det finnes jo mange typer kjetting/tau da og forskjellige typer vaier kan jo også brukes.

Har en viss forståelse for den maskuline delen av husstandens betenkeligheter, men det går faktisk helt fint å bore i fugene ;) !

Skrevet

Har du plass til noen dype kurver noen steder? På hyllen over toalettet kanskje? Det finnes en god del fine firkantede kurver.

Der kan du ha de produktene du bruker til daglig samt hårføner.

Produkter som du skal ha når du skal glæmme deg opp kan du jo ha et annet sted.

Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Skrevet

Den hylla bak toalettet har jeg planer om å sette kurver/bokser/krukker på. Til sånne ting som brukes daglig. Har tenkt å male og fikse litt på noen "potteskjulere" slik at de passer inn. Der får jeg plass til alle sminkesakene mine tror jeg.

Wire er sikkert fint til å henge opp et eller annet i. Den blir jo nesten usynlig.

Fint å få litt hjelp med fantasien :ler:

Skrevet

Tips: Skal dere bore i fugene som Leo tipser om, så fyll silikon i skruehullet, skru i skruen - og da skal det være tett etterpå.

Skrevet
Det kan faktisk være ganske stilig å henge hyller/skap i tau eller kjetting fra taket!

DET syntes jeg hørtes utrolig stygt ut!

Skrevet

Må du oppbevare håndklær på badet da? I det skapet under vasken... Jeg er ikke vant til å ha håndklær på badet, annet en de vi bruker + et par til "nødstilfeller". Resten oppbevares i et skap i soverommet (her vi bor nå) og vaskerommet (hos mine foreldre).

Nå vet jeg ikke hvordan det er hos dere, men kanskje "hoveddelen" av håndklær kan oppbevares i et annet rom rett i nærheten hos dere og?

Skrevet

Det finnes masse hyller, kroker etc med sugekopper! De holder godt hvis du ikek skal ha alt for tunge ting på de.

Skrevet

Vi satser på å ha bare to sett håndklær på badet (4 store og 4 små). De er det greit å ha lett tilgjengelig. Og klesskapet vårt er stappfullt uansett :ler:

Dessuten er det en stygg "boks" under vasken som vi gjerne vil skjule litt.

Sugekopper er greit, men jeg tror kanskje at vi vil ha noe som er litt stiligere på badet.

Og gjest: Kjetting er ikke bare kjetting ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...