AnonymBruker Skrevet 28. august #1 Del Skrevet 28. august Hei, Jeg gjennomfører en bachelorgrad i informatikk og programmering, og har fått godkjent en del emner fra tidligere studier. Jeg har 70 studiepoeng igjen, og har oppnådd karakteren C i alle IT-relaterte fag. I tillegg har jeg tidligere fullført en bachelorgrad i psykologi og en mastergrad i HR. Jeg har jobbet som rådgiver i offentlig administrasjon i åtte år før jeg sa opp for å gjennomføre IT-studier. I tillegg til IT-fagene har jeg tatt teoretiske fag som prosjektledelse, research design og metodiske emner, hvor jeg har oppnådd karakteren B. Disse er innpasset. Jeg har to små barn, de var 1 og 4 år når jeg startet på studiene. Er nå 2 og 5. Har aldri vært uthvilt til en eneste eksamen(stress og unger som trenger noe!)og tid er en mangelvare. Jeg gjør det beste jeg kan. Selv om jeg ikke anser meg selv som den mest logiske, har jeg alltid hatt en interesse for IT og trives veldig godt med studiene. Med tanke på det krevende arbeidsmarkedet innen IT-bransjen og at jeg har helt gjennomsnittlig karakter- lurer jeg på om det er sannsynlig at jeg vil kunne finne en relevant jobb etter fullført utdanning. Jeg er 35 år, kvinne. Hvilke fag bør jeg fokusere på for å øke mine muligheter? Tips, råd? Takk for hjelpen Anonymkode: 85d94...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #2 Del Skrevet 29. august Karakterer er faktisk ikke så viktig i arbeidslivet. Det er interessen.... Det å kunne vise til at man forstår og behersker. Så det er mitt spørsmål til deg, er du interessert i programmering? Du skriver at du er interessert i IT, men IT er mangt... Anonymkode: 66e17...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #3 Del Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Karakterer er faktisk ikke så viktig i arbeidslivet. Det er interessen.... Det å kunne vise til at man forstår og behersker. Så det er mitt spørsmål til deg, er du interessert i programmering? Du skriver at du er interessert i IT, men IT er mangt... Anonymkode: 66e17...7e8 Du tenker at med dette innlegget TS har skrevet så har hun da altså ingen interesse for programmering? Er det det eneste dere programmeringsguruer tenker på når dere snakker med folk som studerer IT? Hvor lenge har du sitti på barnerommet og programmert liksom? Er det ikke fint å få inn litt variasjon der også da? Folk med andre bakgrunner har mye interessant å bidra med de også. Anonymkode: 09c53...1a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 29. august #4 Del Skrevet 29. august Spørs hvor du tar graden og hva du tenker å jobbe med. Prosjektleder med teknisk kompetanse er etterspurt, men de har gjerne kommet i en sånn stilling gjennom å være utvikler feks først... IT er bredt, og med lavere karakterer i programmeringsfag enn de andre og uten erfaring havner du dessverre ofte ikke øverst i bunken.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #5 Del Skrevet 29. august Ts her. Jeg er interessert i programmering. Jeg syns det er gøy. Liker best de fagene. Jeg ønsker å jobbe med programmering som utvikler. Så du anbefaler at jeg forbedrer mine karakterer i programmeringsfagene? Jeg tar den på UiO. Med modning, så tror jeg at jeg skal få til bedre karakter siste semester, eller bruke et ekstra semester på å ta opp fag. Anonymkode: 85d94...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #6 Del Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det ikke fint å få inn litt variasjon der også da? Folk med andre bakgrunner har mye interessant å bidra med de også. Lol.. når jobben går ut på at man skal sitte og programmere så handler det faktisk kun om hvor god man er på det ja. «Andre bakgrunner» er irrelevant. Er man god? Effektiv? Og forstår hva man driver med.. that’s it Anonymkode: f902b...e0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #7 Del Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lol.. når jobben går ut på at man skal sitte og programmere så handler det faktisk kun om hvor god man er på det ja. «Andre bakgrunner» er irrelevant. Er man god? Effektiv? Og forstår hva man driver med.. that’s it Anonymkode: f902b...e0c Jo, men det går an å ha andre bakgrunner og allikevel kunne interessere seg for programmering. Anonymkode: 09c53...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #8 Del Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (16 timer siden): finne en relevant jobb AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er 35 år, kvinne. Ja. 🤠 Anonymkode: 5028a...494 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #9 Del Skrevet 29. august Dessverre har vi dårlig erfaring med "omskolerte" voksne folk uten en aktiv github konto fra før feks. De er ikke de mest attraktive dessverre.... Anonymkode: 4b4dd...765 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #10 Del Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Dessverre har vi dårlig erfaring med "omskolerte" voksne folk uten en aktiv github konto fra før feks. De er ikke de mest attraktive dessverre.... Anonymkode: 4b4dd...765 Hvem er vi? Så opprette github konto med egne prosjekter er en anbefaling, ja? Hva mer? Tar gjerne i mot flere tips Anonymkode: 85d94...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 29. august #11 Del Skrevet 29. august For å være ærlig så er det veldig mange av de som ansetter som ikke liker at folk har tidligere erfaring innenfor andre felt. Jeg har ikke opplevd det andre steder enn i IT bransjen, og det er ikke sånn i eks USA. Det verdsetter de T formede og U formede individer. I Norge liker de best folk som har sittet på rommet og svettet ut kode siden de var 4 og som ikke har så mange andre interesser. Også en fordel om du har ørten prosjekter å vise til FØR du er ferdig utdannet, noe som ikke er realistisk når man sitter i tidsklemma. Heldigvis er det bedre muligheter litt på siden av IT bransjen, typ eks innenfor e-læring eller velferdsteknologi i kommunen. Ville fokusert mot det i begynnelsen, for der er konkurransen en helt annen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnfjording Skrevet 29. august #12 Del Skrevet 29. august (endret) Arbeidsmarkedet er ganske vanskelig for tiden i forhold til når det var hetest, men ikke umulig å finne noe! Vil absolutt anbefale å investere tid i å lage en public github-profil og en hjemmeside ja. Hvis du finner det vanskelig å finne stillinger som er akkurat det du ønsker, så kan det være lurt å se etter stillinger som brukerstøtte eller junior testing f.eks. O Endret 29. august av Sunnfjording Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #13 Del Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (På 28.8.2024 den 23.59): Hei, Jeg gjennomfører en bachelorgrad i informatikk og programmering, og har fått godkjent en del emner fra tidligere studier. Jeg har 70 studiepoeng igjen, og har oppnådd karakteren C i alle IT-relaterte fag. I tillegg har jeg tidligere fullført en bachelorgrad i psykologi og en mastergrad i HR. Jeg har jobbet som rådgiver i offentlig administrasjon i åtte år før jeg sa opp for å gjennomføre IT-studier. I tillegg til IT-fagene har jeg tatt teoretiske fag som prosjektledelse, research design og metodiske emner, hvor jeg har oppnådd karakteren B. Disse er innpasset. Jeg har to små barn, de var 1 og 4 år når jeg startet på studiene. Er nå 2 og 5. Har aldri vært uthvilt til en eneste eksamen(stress og unger som trenger noe!)og tid er en mangelvare. Jeg gjør det beste jeg kan. Selv om jeg ikke anser meg selv som den mest logiske, har jeg alltid hatt en interesse for IT og trives veldig godt med studiene. Med tanke på det krevende arbeidsmarkedet innen IT-bransjen og at jeg har helt gjennomsnittlig karakter- lurer jeg på om det er sannsynlig at jeg vil kunne finne en relevant jobb etter fullført utdanning. Jeg er 35 år, kvinne. Hvilke fag bør jeg fokusere på for å øke mine muligheter? Tips, råd? Takk for hjelpen Anonymkode: 85d94...4f4 Du får jobb. Det er veldig mangel på kvinner på en del av disse arbeidsplassene. Hilsen kvinne 30 i samme yrke som nylig var på jobbjakt. Anonymkode: 080af...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 6. september #14 Del Skrevet 6. september Se litt i retning kommunale stillinger som har en stillingsbeskrivelse som ikke viser tydelig at de søker IT utdannede. Jeg kjenenr folk med bachelor i IT og sykepleie som ikke får jobb når de søker på rene IT stillinger. Vet også om en med master i psykologi og bachelor i IT som har slitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #15 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 16.21): Ts her. Jeg er interessert i programmering. Jeg syns det er gøy. Liker best de fagene. Jeg ønsker å jobbe med programmering som utvikler. Så du anbefaler at jeg forbedrer mine karakterer i programmeringsfagene? Jeg tar den på UiO. Med modning, så tror jeg at jeg skal få til bedre karakter siste semester, eller bruke et ekstra semester på å ta opp fag. Anonymkode: 85d94...4f4 Vanskelig å få jobb med kun bachelor nå om dagen dessverre -selv om man har ganske gode karakterer og grad fra UiO/NTNU/UiB. Man bør enten kjenne noen, eller ha en github-profil med prosjekter(ikke skoleprosjekter) som viser at du har genuin interesse. Om du har greie karakterer i programmeringsfagene fra før(altså C f eks), så vil jeg si det er bortkastet å forbedre de i senere semestere. Grunnen til det er at veeeedlig mange arbeidsgivere har ansatt folk med utdanning fra UiO, så de vet smertelig godt at feks in1000 og in1010 osv er introduksjonskurs, og siden det vil stå hvilket år du tok emnet på vitnemålet ditt så vil de se at du f eks tok de opp i siste semester, og da er det egentlig ikke imponerende å få en B. Da må du nesten vite at du klarer en A for at det skal være verdt det. Har du derimot E/D i in1000 f eks så kan du selvsagt tjene på å ta det opp, om du vet at du klarer en B f eks. Dvs, enten ta master, eller begynn å lage en github-portefølje med småprosjekter som viser at du faktisk er interessert i IT/programmering. Anonymkode: 26560...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå