Snublefot62 Skrevet 29. august #21 Del Skrevet 29. august Er du utdannet lege? Om ikke ville jeg kanskje begynt der først. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #22 Del Skrevet 29. august Takk for alle svar. Jeg har vært sykepleier i mange år. Har stor interesse for medisin som fagfelt og ønsker å drive med medisin på ordentlig, ikke bare som legens «assistent». Er jo vant med stress som sykepleier også, og gjør nok ikke mer feil enn andre sykepleiere, men jeg trenger arbeidsro og konsentrasjon for å ikke bli ukonsentrert. Som fastlege vil man alltids ha ro på eget kontor mellom slagene, selv om det sikkert kan gå en smule varmt med hardt skjør. Anonymkode: b1a06...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #23 Del Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tuller du? Du vurdere å utdanne deg til lege, men skjønte ikke hva vedkommende mente? Anonymkode: ce11d...c02 Du bare må? Personen skriver «ville HELLER satset på sykehjem». Jeg skjønte hva personen mente, men ville tydeliggjøre hvor teit formuleringen var. «Sykehjem» er ikke en yrkestittel, vet du. Anonymkode: b1a06...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 29. august #24 Del Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ønsker kun seriøse svar. Jeg blir fort sliten av stress, og kan få «bomullshjerne» hvis det virkelig blir ille. Drømmer likevel om å bli fastlege. Er dette oppnåelig? Noen erfaringer? Anonymkode: b1a06...361 Egentlig må du ut av yrket da evnt finne det som stresset deg minst hva med alders psyk eller bedrift lege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #25 Del Skrevet 29. august Fastlege vil gi deg et konstant press så det er værtfall ikke å anbefale , men tåler su ikke stress så er du helt uegnet for yrket lege! Jeg er Spl og gift med en lege jobbet 25 år i helsevenet tenk på kollegaer og pasienter og Finn på noe annet å gjøre! Anonymkode: 2c649...a54 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 29. august #26 Del Skrevet 29. august Må du på død og liv bli fastlege da? Man kan jo jobbe innenfor så utrolig mye innenfor medisin, så vil tro det finnes mange typer jobber som passer deg bedre dersom du sliter med stress. Lykke til TS 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #27 Del Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for alle svar. Jeg har vært sykepleier i mange år. Har stor interesse for medisin som fagfelt og ønsker å drive med medisin på ordentlig, ikke bare som legens «assistent». Er jo vant med stress som sykepleier også, og gjør nok ikke mer feil enn andre sykepleiere, men jeg trenger arbeidsro og konsentrasjon for å ikke bli ukonsentrert. Som fastlege vil man alltids ha ro på eget kontor mellom slagene, selv om det sikkert kan gå en smule varmt med hardt skjør. Anonymkode: b1a06...361 Spørs jo hva du mener med for mye stress. Su skal stå i flere år med ulike legeoppgaver før du kan bli fastlege, så du må jo takle det. Hvis du tenker at fastlege er det roligste yrket som lege så må du nok tenke litt annerledes. Anonymkode: c707f...aa1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 29. august #28 Del Skrevet 29. august Ikke som fastlege. Kanskje bedriftslege eller spesialist på sykehus. Spørsmålet er nok heller om du vil klare å fullføre utdanningen om du ikke takler stress. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #29 Del Skrevet 29. august Siden du ikke er lege, så legger du denne ideen vekk. Å være fastlege er mye stress. Mye ansvar og lange dager. Hudlege eller øyelege er nok bedre, men kjempelang vei dit Men du kan jo jobbe på skjønnhetsklinikk etc som sykepleier. Anonymkode: 128b9...966 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 29. august #30 Del Skrevet 29. august Skolelege høres iallefall lite stress ut, vi har en lege med tittel "skolelege" som stort sett tar legesjekk av (vanligvis friske) barn på helsestasjoner og skoler i kommunen. Du risikerer jo allikevel foreldre fra helvete eller å bli involvert i opprulling av mishandling/misbruk av barn, men stort sett er det ganske rolig og enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 29. august #31 Del Skrevet 29. august 3 minutter siden, Beloved said: Skolelege høres iallefall lite stress ut, vi har en lege med tittel "skolelege" som stort sett tar legesjekk av (vanligvis friske) barn på helsestasjoner og skoler i kommunen. Du risikerer jo allikevel foreldre fra helvete eller å bli involvert i opprulling av mishandling/misbruk av barn, men stort sett er det ganske rolig og enkelt. En skolelege er jo ikke bare skolelege, men som regel fastlege. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #32 Del Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Takk for alle svar. Jeg har vært sykepleier i mange år. Har stor interesse for medisin som fagfelt og ønsker å drive med medisin på ordentlig, ikke bare som legens «assistent». Er jo vant med stress som sykepleier også, og gjør nok ikke mer feil enn andre sykepleiere, men jeg trenger arbeidsro og konsentrasjon for å ikke bli ukonsentrert. Som fastlege vil man alltids ha ro på eget kontor mellom slagene, selv om det sikkert kan gå en smule varmt med hardt skjør. Anonymkode: b1a06...361 Jeg har svart tidligere i tråden, jeg har ti års erfaring som helsesekretær på fastlegekontor. Jeg kan love det at fastlegene ikke har så mye ro på eget kontor. Om det er en annen lege som behøver å konferere, eller vi sekretærene som trenger hjelp. Og om de først har ro, så bruker de tiden til å gjøre papirarbeid. Anonymkode: 4aa14...026 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #33 Del Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Takk for alle svar. Jeg har vært sykepleier i mange år. Har stor interesse for medisin som fagfelt og ønsker å drive med medisin på ordentlig, ikke bare som legens «assistent». Er jo vant med stress som sykepleier også, og gjør nok ikke mer feil enn andre sykepleiere, men jeg trenger arbeidsro og konsentrasjon for å ikke bli ukonsentrert. Som fastlege vil man alltids ha ro på eget kontor mellom slagene, selv om det sikkert kan gå en smule varmt med hardt skjør. Anonymkode: b1a06...361 Du har jo ikke «ro mellom slagene» når du er en halvtime forsinket og du har ti minutter per pasient, og papirarbeidet må du gjøre etter dagens slutt. Hvis du har problemer med å takle stress som sykepleier, er å studere medisin det siste du bør gjøre. For jeg tolker deg som at du vurderer medisinstudier? Ikke gjør det. Anonymkode: ad4bf...eb0 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #34 Del Skrevet 29. august takinova skrev (52 minutter siden): Ikke som fastlege. Kanskje bedriftslege eller spesialist på sykehus. Spørsmålet er nok heller om du vil klare å fullføre utdanningen om du ikke takler stress. Spesialist på sykehus er ikke akkurat low stress! For ikke å snakke om at man må gjennom mange år med tung vaktbelastning før man blir spesialist. Mange spesialister har også en betydelig vaktbelastning, selv om det varierer mellom spesialitetene. Anonymkode: ad4bf...eb0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #35 Del Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for alle svar. Jeg har vært sykepleier i mange år. Har stor interesse for medisin som fagfelt og ønsker å drive med medisin på ordentlig, ikke bare som legens «assistent». Er jo vant med stress som sykepleier også, og gjør nok ikke mer feil enn andre sykepleiere, men jeg trenger arbeidsro og konsentrasjon for å ikke bli ukonsentrert. Som fastlege vil man alltids ha ro på eget kontor mellom slagene, selv om det sikkert kan gå en smule varmt med hardt skjør. Anonymkode: b1a06...361 Dette er litt på siden av det du spør om, men har du vurdert master i helsesykepleie? I skolehelsetjenesten er det generelt lite stress (selv om du gjerne har mye å gjøre, så er det ikke 100 ting på en gang), og du får jobbet helt selvstendig. Man får også veldig varierte problemstillinger (og kanskje spesielt i ungdomsskolen og på VGS) med alt fra psykiske vansker som nedstemthet, engstelse og bekymring og klassemiljø til prevensjon, rusbruk etc. Anonymkode: 2cd9c...3eb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #36 Del Skrevet 29. august Privat, som på volvat da. Anonymkode: f7366...561 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #37 Del Skrevet 29. august Dette er jo ikke det yrket som passer deg hvis du sliter med å takle stress dårlig. Du skal jo også komme deg til dit du kan kalle deg lege, bare det skriker jo stress! Anonymkode: a258b...2da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #38 Del Skrevet 29. august Ville prøvd å komme meg inn på forskning… der er det mer lugnt. Anonymkode: 9c879...9a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #39 Del Skrevet 29. august Hvis du er lege, eller på vei til å bli det, bør du jobbe med stresshåndtering og -regulering uansett. En psykolog kan hjelpe deg med det. Du må finne ut hva som stresser deg. Noen leger blir stresset av ansvaret, og da går det faktisk ikke an å jobbe klinisk hvis man ikke får oppfølging og hjelp. Andre blir stresset av tempoet, ikke alltid så lye å gjøre med, men vaner og rutiner kan hjelpe. Alle legejobber innebærer ansvar og å gjøre vurderinger relativt raskt. Anonymkode: 55f9b...736 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #40 Del Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hva mener du? Anonymkode: b1a06...361 Hva tror du? Geriatri Anonymkode: f6652...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå