Gå til innhold

Nå er jeg dritt lei useriøse selgere på Tise og Finn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er problemet til folk, har du en ting ute for salg mener jeg man plikter å følge opp i stedet for bare å drite i å svare, ignorere å bli stående som lest hos selger. Jeg er høflig, kommer aldri med bud, respekterer prisen selger har satt. Stiller heller ikke tusen spm. Men når man gang på gang opplever at selger slutter og svare, ser de har vært aktive og lest meldingene, da blir man irritert. Har utallige ganger opplevd at ting stopper opp når jeg har gitt info om adresse og betaling å venter på at ting skal bli sendt.

Syns rett og slett at det burde være et system som sletter slike useriøse brukere, som gjør at man slipper å kaste bort tiden på slike. Kommer sikkert til å få en del pepper nå, om at folk er travle å kan glemme osv, men folk flest har mobilen tilgjengelig å når man ser brukere som er aktive flere ganger over flere dager, da er man ikke så forbanna opptatt.. Dagens utblåsning🤬

Anonymkode: f34d4...a7f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for informasjonen 👍🏻

Anonymkode: 83937...445

Skrevet

Dette irriterer meg også og jeg skrevet innlegg om dette for et par måneder siden her inne.

Folk er sløve, uhøflige og tenker bare på å mele sin egen kake!

Anonymkode: 0988b...431

• Liker 1
Skrevet

Jeg har registrert det samme som kjøper, har lagt inn kjøpsforespørsel på prisen som står, selger er tydeligvis aktiv i appen, men gidder hverken å godkjenne eller avslå.  

Må også si som selger at jeg blir litt frustrert over folk som spør «solgt?» eller «har du denne enda?», men så slutter det der. Hva er vitsen med å spørre, hvis man egentlig ikke er interessert i tingen? Det finnes til og med dem som skriver «jeg kjøper denne», men som så fordufter. Useriøse folk finnes åpenbart på både kjøper- og selgersiden.

Anonymkode: 39c39...5e8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har registrert det samme som kjøper, har lagt inn kjøpsforespørsel på prisen som står, selger er tydeligvis aktiv i appen, men gidder hverken å godkjenne eller avslå.

Dette er regelen og ikke unntaket på Tise. Burde lagt ned hele appen, den er jo ubrukelig å kjøpe fra.

Anonymkode: a48a6...86a

• Liker 2
Gjest takinova
Skrevet

Jeg skjønner at man ikke kan ha et vurderingssystem basert på annet enn gjennomført handel, ettersom mange vil misbruke det fordi de ikke fikk kjøpe osv.

Men kanskje kunne Finn hatt en automatisk vurdering som viser:

-Hvor raskt selger i gjennomsnitt bruker på å svare

-Om de svarer

-Hvor ofte kommunikasjon fører til gjennomført handel 

osv 

osv

Skrevet

Det er håpløst, og verre på Tise. Jeg har senket forventningene der. Forventer nesten at det ikke svares. 

Anonymkode: 55c31...2f6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette irriterer meg også og jeg skrevet innlegg om dette for et par måneder siden her inne.

Hvem andre sn kake meler du da?

Anonymkode: 38996...ea3

Skrevet
takinova skrev (43 minutter siden):

Jeg skjønner at man ikke kan ha et vurderingssystem basert på annet enn gjennomført handel, ettersom mange vil misbruke det fordi de ikke fikk kjøpe osv.

-Om de svarer

osv 

osv

Enig! Var det ikke tidligere noe sånt som sto på profilen/annonsen á la «svarer vanligvis i løpet av fem timer», eller noe sånt? Vet ikke om det var noe som automatisk kom opp fra Finn sin side, eller om det var noe selger selv kunne legge inn (det siste er jo meningsløst).

Det kunne også vært noe tilsvarende angående hvor rask selger var til å sende. Jeg har stort sett heldigvis hatt gode erfaringer med at selger sender raskt, og sender også selv neste morgen (er det helg, blir det selvsagt gjerne først på mandagen).

Anonymkode: 39c39...5e8

Skrevet

Jeg bruker kun fiks ferdig på finn.no, og da slipper man å kommunisere og avtale betaling etc

Anonymkode: d45b8...151

Skrevet

Er så enig! 

Forrige uke sendte jeg en melding til en som selger en jakke. Hvor jeg etterspurte bilder av jakken, da hun kun hadde bilde nettbutikken bruker. 
Sendte meg da etter to dager noen bilder. Spurte så om det var noen riper eller hull i den. 
Fikk ikke svar. Etter to dager sendte jeg en melding hvor jeg spurte på nytt og hvor jeg skrev at om den er uten bruksmerker, så ønsker jeg å kjøpe. Ser hun har vært pålogget, men får fortsatt ikke svar. 

Min erfaring er at slik oppførsel kun gjelder yngre selgere. De mangler et eller annet når det kommer til seriøsitet. 

Anonymkode: ade7b...cfe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvem sin kake tenker du at selger skal mele, om ikke sin egen? Kjøpers?

Anonymkode: 5600b...5e7

Skrevet

Jeg blokker slike selgere. Så slipper jeg å ha noe mer med de å gjøre.

Anonymkode: c0838...332

Skrevet

Er ikke selv på tise men en del på finn. Det skulle vært mulig å gi vurderinger selv om man ikke ender opp som kjøper/selger slik at man kan f eks skrive at det aldri ble svart eller ville kjøpe men skjedde ikke noe.

Folk må være flinkere til å gi vurderinger inkludert meg selv. Slik at man kan se hvem man bør gjøre handel med eller ikke.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvem sin kake tenker du at selger skal mele, om ikke sin egen? Kjøpers?

Anonymkode: 5600b...5e7

At de gjør som de vil

Skrevet
takinova skrev (2 timer siden):

-Om de svarer

osv 

osv

Har ikke Finn den allerede da? Mener å ha sett det, men husker ikke akkurat hvor.

Det andre kunne de nok tilføyd som vurderingspunkter kjøpere/interesserte kan gjøre. 

Skrevet

enig.. sendte f eks en meld på en vare på mandag, hvor jeg etterspurte noen bilder som ikke bare er lånt fra nett, men av selve varen. Personen har vært aktiv men bare gidder ikke svare. Dette er også en vare for noen tusen hvor jeg ikke hadde tenkt til å prute, men da går hun glipp av det salget 🙄

Anonymkode: fefe5...254

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...