Gå til innhold

Ikke lenger råd til å spandere på seg fersk fisk til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk nesten sjokk i dag på Kiwi. Ferske torskefileter kostet 299,- kroner kiloen og fersk laks 344,- kr. (Entrecote kostet 399,- pr kilo.) Nå er det vel bare fiskepinner og fiskekaker som gjelder, eller brødskive, i disse trange tider.

Er det noen som fortsatt har råd til å unne seg fersk fisk til middag med disse prisene, eller?

Anonymkode: 16497...557

• Liker 7
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips: Meny har fiske-tirsdag med 30% hver tirsdag😉

Anonymkode: d00dc...0c3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Lån en fiskestang og fisk selv?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tips: Meny har fiske-tirsdag med 30% hver tirsdag😉

Anonymkode: d00dc...0c3

Støtter denne.

Meny har seifilet til 189 kr per kilo, så blir det 30% avslag på dette hver tirsdag.

Anonymkode: 2f83e...59c

• Liker 1
Skrevet

Nei, vi har fiskepinner i blant, men det er det. 

Portia Catonis skrev (9 minutter siden):

Lån en fiskestang og fisk selv?

Det er svært lite fisk å få. De er nesten helt borte. 

Anonymkode: 31204...e87

• Liker 11
Skrevet

Fersk fisk fra Meny på tirsdager, fra Extta på torsdager. Vi benytter oss av de faste 30% rabatt dagene. Ellers blir det fisk fra frysedisken.

Anonymkode: a68d5...7a5

• Liker 1
Skrevet

Det er da mye mellom fersk fisk og fiskepinner. 

Har alltid kjøpt frossen fisk, siden fersk fisk alltid har vært dyrt.

Anonymkode: eda51...19f

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg fikk nesten sjokk i dag på Kiwi. Ferske torskefileter kostet 299,- kroner kiloen og fersk laks 344,- kr. (Entrecote kostet 399,- pr kilo.) Nå er det vel bare fiskepinner og fiskekaker som gjelder, eller brødskive, i disse trange tider.

Er det noen som fortsatt har råd til å unne seg fersk fisk til middag med disse prisene, eller?

Jeg kjøper ørret (119,- pr pakke). 400 gram. Deler opp så det er en filet pr middagsporsjon, dvs 30,- pr middag pr person. Dette spiser vi 1 gang pr uke. 

Fyller på med grønnsaker, potet og smør/rømme ved siden av. 

Anonymkode: e3d8a...b3e

• Liker 3
Skrevet

Hva er galt med den frosne seifileten fra FirstPrice?

Anonymkode: 7dd5b...454

• Liker 4
Skrevet

Stopp å handle hos disse kjedene!!! Bor du ved kysten, kjøp av fiskeren. Kjøp grønnsaker av gartneren og kjøp kjøtt av slakteren. Bare stopp å handle hos disse aktørene. De presser prisene til smertegrensene, for å få deg til å kjøpe kreftfremkallende og idiotisk ferdigmat som de tjener mere penger på.

Anonymkode: 1c728...053

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den er perfekt til hjemmelaget fiskegrateng, ikke et delikat fiskemåltid.

Anonymkode: 1c728...053

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den egner seg ikke utenom grateng eller fiskesuppe 

Anonymkode: a637a...643

• Liker 4
Skrevet

Vi er bare 2, så spiser fersk fisk uten at det raserer økonomien. Kjøper gjerne 400 gram til oss to (når jeg kjøper fersk fisk kjøper jeg fra fiskedisken). Men frosne fileter er stort sett like bra synes jeg, og torsk steker vi uansett i ovn som grateng etc. Vi kan fiske selv og jeg har fisket mye før jeg ble gravid, men som regel får jeg ikke fisk.

Anonymkode: cf42b...628

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tror du får en god brukt fiskestang til under 1000-lappen, da er pengene fort tjent inn igjen :) 

Anonymkode: 9f01d...99e

Skrevet

Vi kjøper nesten ikke fisk lengre, før spiste vi fisk 2-3 dager per uke. Det har blitt for dyrt, rett og slett.

Anonymkode: 88b54...5d0

• Liker 4
Skrevet

Vil prøve å kommet kontakt med fiskere, de skjere ofte ombord å tar med heim.

Anonymkode: 4a5f8...291

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De har ikke fersk fisk på kiwi. De har vakuumpakket ikke-frossen fiks som er type 1-2 uker gammel (og smaker høgg) eller de har frossen fisk. Som smaker marginalt bedre.

Fersk fisk får du på kaia. Eller i egen båt. Fersk fisk er nemlig aldri eldre enn 24 timer. 

Og, ja, jeg kjøper fiks på kaia. Den er ikke dyr.

Anonymkode: 398ae...863

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De har ikke fersk fisk på kiwi. De har vakuumpakket ikke-frossen fiks som er type 1-2 uker gammel (og smaker høgg) eller de har frossen fisk. Som smaker marginalt bedre.

Fersk fisk får du på kaia. Eller i egen båt. Fersk fisk er nemlig aldri eldre enn 24 timer. 

Jepp! Og "fersk" fisk i fiskedisken smaker ikke særlig ferskt det heller.

Anonymkode: 4d8fe...485

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når man bor i Innlandet så er vakuumpakket det beste man kan få. Kan handle fra fiskebil en gang i mnd da men ikke alltid man rekker det. Jeg spiser fisk en gang , minst , i uka så da får det koste hva det vil. 

Anonymkode: bd1d7...917

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, vi har fiskepinner i blant, men det er det. 

Det er svært lite fisk å få. De er nesten helt borte. 

Anonymkode: 31204...e87

Er lite fisk å få ja. Samboer har sikkert stått i 5-6 timer tilsammen i sommer å fisket. Ikke en eneste spisbar fisk 😞

Anonymkode: 0e94e...a10

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...