Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er nylig ferdig med videregående og planlegger å ta et friår for å vurdere mine fremtidige studievalg. Jeg har brukt mye tid på å undersøke hvilke studier jeg er kvalifisert for, og med et karaktersnitt på 43,5 har jeg innsett at mange av de offentlige universitetene ikke tilbyr studier som virkelig interesserer meg (Som jeg kommer inn på). Derfor vurderer jeg å søke på BI og studere enten økonomi og administrasjon, siviløkonomi, finans, eiendomsmegling - jus og økonomi. Jeg fikk karakterene 2 i R1 og 3 i R2, og lurer på om jeg vil klare å gjennomføre disse studiene? På sikt ønsker jeg også å ta en mastergrad. Gjerne del deres erfaringer!

Anonymkode: b6d09...193

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde p matte på vgs hvor jeg fikk karakter 4, og klarte å bestå alle økonomifagene på bachelor økad greit, det tyngste faget var for meg matte som jeg fikk D i. Mitt endelige snitt ble mellom b og c på vitnemålet. Kan nevne at jeg var veldig lite motivert og med god motivasjon kunne nok ting gått bedre. 

Anonymkode: 9ed5f...2be

Skrevet

Du vil klare økad, men hvorfor velge BI? BI har grei anseelse på masternivå, men det er mer lønnsomt å ta bachelorgraden ved en lokal høyskole. Så kan du heller søke deg inn på master på BI etter det

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Majer said:

Du vil klare økad, men hvorfor velge BI? BI har grei anseelse på masternivå, men det er mer lønnsomt å ta bachelorgraden ved en lokal høyskole. Så kan du heller søke deg inn på master på BI etter det

Fordi økad er et veldig ettertraktet studie og jeg har desverre ikke høyt nok snitt for å komme inn. Ellers ville jeg 100% gjort det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi økad er et veldig ettertraktet studie og jeg har desverre ikke høyt nok snitt for å komme inn. Ellers ville jeg 100% gjort det. 

Nettstudier? Min sønn kom ikke inn så han studerer økonomi og administrasjon på nettstudier nå.. Da er det over 4 år og ikke 3 år 

Anonymkode: 781e7...8a4

• Liker 1
Skrevet

Det var høye strykprosenter på matematikkbaserte fag da jeg gikk på BI. Finans over 50%. Jeg synes det virket som litt for mange ville bli «sjef» og glemte fag.

Anonymkode: a8061...31b

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettstudier? Min sønn kom ikke inn så han studerer økonomi og administrasjon på nettstudier nå.. Da er det over 4 år og ikke 3 år 

Anonymkode: 781e7...8a4

Har veldig lyst til å oppleve studentlivet ute blandt de andre, i tilegg til at jeg generelt gjør det bedre med å dra på forelesninger. Men bra tips uansett!

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var høye strykprosenter på matematikkbaserte fag da jeg gikk på BI. Finans over 50%. Jeg synes det virket som litt for mange ville bli «sjef» og glemte fag.

Anonymkode: a8061...31b

Når var det du studerte? Og hvilket fag?

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde p matte på vgs hvor jeg fikk karakter 4, og klarte å bestå alle økonomifagene på bachelor økad greit, det tyngste faget var for meg matte som jeg fikk D i. Mitt endelige snitt ble mellom b og c på vitnemålet. Kan nevne at jeg var veldig lite motivert og med god motivasjon kunne nok ting gått bedre. 

Hvordan gikk jobb søket videre da? Var det vannsklig å få seg en solid jobb?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du finner helt sikkert et økad-studium hvor du kommer inn. Du må bare regne med å flytte på deg.

Anonymkode: 4d1d5...bb8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan gikk jobb søket videre da? Var det vannsklig å få seg en solid jobb?

Nei jeg har i ettertid hatt flere jobber som anses som gode, for det meste jobbet innen regnskap jeg da.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...