Gå til innhold

Vet ikke om jeg klarer å gå tilbake til psykologen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige uke hadde jeg en veldig vanskelig time hos psykologen hvor det ble slik at jeg fortalte om noe veldig traumatisk jeg har opplevd, noe jeg ikke ville at noen skal vite. Hn skjønte hvor vanskelig det var for meg. Har ny time neste uke og har så voldsom angst for å treffe hn igjen. Vil bare utebli og prøve å stenge alt ute, men skjønner jo at det er en umoden reaksjon. Vil hn ta kontakt hvis jeg ikke kommer eller blir jeg bare avsluttet da? 

Anonymkode: 50d67...ce2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Forrige uke hadde jeg en veldig vanskelig time hos psykologen hvor det ble slik at jeg fortalte om noe veldig traumatisk jeg har opplevd, noe jeg ikke ville at noen skal vite. Hn skjønte hvor vanskelig det var for meg. Har ny time neste uke og har så voldsom angst for å treffe hn igjen. Vil bare utebli og prøve å stenge alt ute, men skjønner jo at det er en umoden reaksjon. Vil hn ta kontakt hvis jeg ikke kommer eller blir jeg bare avsluttet da? 

Gå , bearbeide det. Det er tungt men det blir lettere og bedre!

Anonymkode: 1e1a4...b91

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjenner du psykologen godt? 

Jeg hadde faktisk også en lignende time forrige uke, skal tilbake nå på fredag og gruer meg litt. Men egentlig gruet jeg meg mest til timen forrige uke da jeg følte at jeg "måtte" snakke om det, siden det tok så mye plass i tankene og følelsene mine. Noe som hjalp var å bare være helt ærlig med psykologen og si at jeg gruet meg veldig og at jeg hadde vurdert å ikke dra. Nå kjenner jeg heldigvis psykologen min godt og har gått til henne en stund, og det hjelper selvsagt. 

Retningslinjene for hvis pasienter ikke møter opp er vel at de skal prøve å ta kontakt før avslutter, ikke bare avslutte med en gang. 

Anonymkode: 4b985...87d

Skrevet

Snakk med han/henne og si at det er så ubehagelig for deg. Hvis du skal droppe avtalene hver gang du syntes det blir for ubehagelig eller krevende - da oppnår du kanskje ikke endringer i livet heller?

Anonymkode: 95323...b0f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snakk med han/henne og si at det er så ubehagelig for deg. Hvis du skal droppe avtalene hver gang du syntes det blir for ubehagelig eller krevende - da oppnår du kanskje ikke endringer i livet heller?

Glemte å legge til: hvis noe blir så vanskelig, så tenker jeg at det er viktig. Og desto viktigere og ikke skygge unna 😊

• Liker 2
Skrevet

Møt opp og fortell helt ærlig om hvordan du har hatt det siden sist. Det tenker jeg du vil tjene mye på og at er det beste du kan gjøre i denne situasjonen.

Hvis du ikke møter så må du i det minste ringe og avbestille timen så noen andre kan få den i stedet for deg... Men ikke gjør det. Gå! Dette blir bedre. ❤️ 

Anonymkode: 43a1d...759

Skrevet

Ts her. Tusen takk for fine og kloke svar. Jeg er mye nærmere å gå tilbake etter disse tilbakemeldingene. Noe som gjør det ekstra vanskelig er at jeg bare husker begynnelsen og slutten av timen og ikke helt hva som skjedde imellom der. Er så redd for å ha delt alt for mye, så det blir skamfullt å treffe vedkommende igjen. Men enig i at det er den modne og fornuftige tingen å gjøre. Men mye ubehag altså 😪

Skrevet

Helt forståelig at kroppen din reagerer, og vil prøve å flykte fra det vonde, bevisst og ubevisst . Men her gjelder det å «trosse kroppen litt» og stå i det. Det blir fælt før det blir bedre!  Men tenk at dette er en gylden mulighet du har for å komme deg videre. Det er knall tøft nå, men tenk at det er verdt det. Du fortjener å ha det bra. Ønsker deg alt godt ❤️

Anonymkode: 39f03...8f5

Skrevet

Nå nærmer denne timen seg veldig og jeg er helt stiv av skrekk 😔

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå nærmer denne timen seg veldig og jeg er helt stiv av skrekk 😔

Del alt dette du skriver her til behandleren. Da kan han/hun forstå og hjelpe deg bedre

Skrevet

Dette har både jeg og andre også vært gjennom så du er ikke aleine om å grue seg til en blir kvalm. 
Du har gjort en veldig god innsats med å greie å få hull på byllen og fortalt den opprinnelige vanskelige historien. 
Da må du bite sammen tenna og tenke at det blir bedre etterhvert som du har sluppet trollet ut av sekken . 
Ønsker deg lykke til og tenk at dette gjør du for deg selv og fremtiden din ❤️

Anonymkode: e9613...e6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...