AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #1 Skrevet 28. august 2024 Hei. Jeg var medlem på treningssenter over flere år. Jeg valgte å si opp medlemskap for ca 1,5 år siden. Sendte mail med oppsigelse og fikk svar tilbake med bekreftelse på oppsigelsen. Ved nærmere gjennomgang av min kontoutskrift for noen måneder siden, ser jeg at dette treningssenteret har fortsatt å trekke medlemsavgift frem til dags dato. Jeg har nå fysisk stoppet denne betalingen. Men det betyr at jeg har betalt for et medlemskap som har vært avsluttet i 1,5 år. Så til mitt spørsmål: har jeg noen rettigheter her, på tilbakebetaling av medlemsavgift etter at oppsigelsestiden har gått ut, eller er det min "feil" at jeg ikke oppdaget dette trekket på konto før så lang tid etterpå. Vet jeg sannsynligvis burde stoppet betalingen i nettbanken, men har ikke tenkt å de fortsatte å trekke fra min konto etter avsluttet medlemskap. Håper noen kan gi meg svar her..... Anonymkode: 140a7...0d5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #2 Skrevet 28. august 2024 Ta kontakt med treningssenteret. Anonymkode: dcd91...4a5
enkefru Skrevet 28. august 2024 #3 Skrevet 28. august 2024 Vil tro det er bare å sende dem mail og gjøre dem oppmerksom på det, legge ved bekreftelsen på utmeldingen og så løser det seg nok. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #4 Skrevet 28. august 2024 Klart du skal få pengene igjen. De har tatt betaling for en tjeneste du ikke har bestilt. Foreldelsesfristen for ordinære betalingskrav er tre år,så du er godt innafor Anonymkode: d3baa...693 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #5 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei. Jeg var medlem på treningssenter over flere år. Jeg valgte å si opp medlemskap for ca 1,5 år siden. Sendte mail med oppsigelse og fikk svar tilbake med bekreftelse på oppsigelsen. Ved nærmere gjennomgang av min kontoutskrift for noen måneder siden, ser jeg at dette treningssenteret har fortsatt å trekke medlemsavgift frem til dags dato. Jeg har nå fysisk stoppet denne betalingen. Men det betyr at jeg har betalt for et medlemskap som har vært avsluttet i 1,5 år. Så til mitt spørsmål: har jeg noen rettigheter her, på tilbakebetaling av medlemsavgift etter at oppsigelsestiden har gått ut, eller er det min "feil" at jeg ikke oppdaget dette trekket på konto før så lang tid etterpå. Vet jeg sannsynligvis burde stoppet betalingen i nettbanken, men har ikke tenkt å de fortsatte å trekke fra min konto etter avsluttet medlemskap. Håper noen kan gi meg svar her..... Anonymkode: 140a7...0d5 For noen måneder siden - og du har ikke kontaktet den det gjelder🙄🙄🙄🙄 du må ikke være så hjelpesløs. Anonymkode: f6ef2...3cb
monica2 Skrevet 28. august 2024 #6 Skrevet 28. august 2024 Ok, takk for svar. Er godt innafor 3 år ja. Jeg ønsket bare å høre om jeg har retten på min side her, siden jeg ikke oppdaget det før det var gått en stund, og ikke fysisk hadde stoppet betalingen i nettbanken. Det blir jo en del etter 1,5 år. Har sendt de mail uten å få svar, men kontakter dem på ny. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #7 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei. Jeg var medlem på treningssenter over flere år. Jeg valgte å si opp medlemskap for ca 1,5 år siden. Sendte mail med oppsigelse og fikk svar tilbake med bekreftelse på oppsigelsen. Ved nærmere gjennomgang av min kontoutskrift for noen måneder siden, ser jeg at dette treningssenteret har fortsatt å trekke medlemsavgift frem til dags dato. Jeg har nå fysisk stoppet denne betalingen. Men det betyr at jeg har betalt for et medlemskap som har vært avsluttet i 1,5 år. Så til mitt spørsmål: har jeg noen rettigheter her, på tilbakebetaling av medlemsavgift etter at oppsigelsestiden har gått ut, eller er det min "feil" at jeg ikke oppdaget dette trekket på konto før så lang tid etterpå. Vet jeg sannsynligvis burde stoppet betalingen i nettbanken, men har ikke tenkt å de fortsatte å trekke fra min konto etter avsluttet medlemskap. Håper noen kan gi meg svar her..... Anonymkode: 140a7...0d5 Les på forbrukerombudets sider, mener det stod noe om dette der når jeg sjekket noe annet for litt siden. Finner du det ikke så ring og snakk med dem, de kan og vet hvordan du skal gå frem her. Anonymkode: 5793c...4be
monica2 Skrevet 28. august 2024 #8 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For noen måneder siden - og du har ikke kontaktet den det gjelder🙄🙄🙄🙄 du må ikke være så hjelpesløs. Anonymkode: f6ef2...3cb Jeg er ikke hjelpeløs😊, har tatt kontakt uten å få svar, og har andre grunner for at jeg ikke har hatt anledning til å følge det opp før nå. Ønsket noe input her før jeg starter "kampen" med treningssenteret. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #9 Skrevet 28. august 2024 Jeg hadde sendt mail til de omgående når jeg oppdaget dette, og gitt beskjed. I utgangspunktet har du sagt opp og de har godtatt oppsigelse - men feilaktig fortsatt å trekke deg. Jeg tenker du skal ha pengene tilbake etter at oppsigelsesstiden din gikk ut. Anonymkode: c46a8...18d 1
monica2 Skrevet 28. august 2024 #10 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Les på forbrukerombudets sider, mener det stod noe om dette der når jeg sjekket noe annet for litt siden. Finner du det ikke så ring og snakk med dem, de kan og vet hvordan du skal gå frem her. Anonymkode: 5793c...4be Takk, jeg har prøvd å lese meg opp på forbrukerombudet sider, men fant ikke de svarene jeg var ute etter. Jeg kan evt ta kontakt med dem pr telefon. Ønsker kun å vite litt mer om mine rettigheter før jeg kontakter treningssenteret på ny. Men takk for tips😊
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #11 Skrevet 28. august 2024 Jeg har opplevd det samme, men oppdaget det etter 6 måneder. Fikk pengene tilbakebetalt, uten problemer. Anonymkode: 16ef8...a3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå