Gå til innhold

Isotretinoin - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som har stått/står på isotretinoin: Hvor lang kur hadde du? Høy/lav dose? Bivirkninger? Ble huden bra, og holdt den seg fin i etterkant?

I en alder av 31 år er jeg _drit_ lei av acne. Jeg har hatt acne siden tenåra, og har forsøkt det meste - flere runder antibiotika, reseptbelagte kremer, p-piller, hudpleie til mangfoldige titusener, timer hos hudlege, hudpleier etc. Nå orker jeg ikke mer. Når jeg var rundt 22 år så startet jeg på en kur med isotretinoin (accutane), jeg husker ikke hvor mange milligram jeg sto på hver dag - men jeg måtte slutte etter kort tid pga. stygge leververdier og vonde leddsmerter. Nå har jeg (nok en gang) fått henvisning til hudlege, og skal inn til spesialist til uka. Jeg orker ikke nok en quickfix, og nekter å gå på nok en antibiotika som gir «tilbakefall» kort tid etter endt kur.

Nå er det så lenge siden jeg prøvde iso, så jeg vurderer å prøve igjen. Håper kanskje at bivirkningene denne gangen blir noe snillere..

Anonymkode: 46c02...fd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde acne fra jeg var 11 til 33 år. Jeg var så lei!! Startet på iso, og hadde kjempegod effekt! To kapsler daglig i 1/2 år, så ned til en i ett år. Deretter en annenhver dag i 1/2 år. Nå har jeg ikke brukt det på ett år. Har en kvise her og der, men MYE bedre enn før. 

Jeg fikk veldig tørre lepper og hud (spesielt i ansiktet) roet seg etter noen måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...