Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som har reiseangst? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre fordi gruer meg i flere måneder og er helt på tuppa.

Anonymkode: 28040...e91

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 70+ reisedøgn så langt i år. Blir nok 120+ før vi bikker nyår. 

Hva er det du gruer deg til? 

Anonymkode: e1759...95e

Skrevet

Før het det reisefeber, men nå er det jaggu blitt angst av dette og. 
Nei, jeg gruer meg aldri til reiser, jeg reiser med glede. 
Har du initiert reisen selv eller er det andre som bestemmer?
Reiser du alene eller kan du støtte deg på noen i reisefølge du har tillit til?

Min kollega pleier å si «de fleste av mine bekymringer har jeg ikke hatt noen glede av», kanskje er det slik hos deg og.

Anonymkode: add7a...162

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min kollega pleier å si «de fleste av mine bekymringer har jeg ikke hatt noen glede av», kanskje er det slik hos deg og.

Ja det er angst ja. Jeg har mye angst fra før av så jeg vet hva angst er altså. Har også sosial angst.

Anonymkode: 28040...e91

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg reiser mye alene, og alltid før avreise til et sted jeg aldri har vært før har jeg reisefeber så det holder. Det slår ikke ned før et par døgn før avreise, riktignok, resten av tiden bruker jeg på å glede meg. Men jeg stresser og gruer meg i 1-2 døgn, og har innsett av uansett hvor reisevant jeg er, og hvor mye jeg vet jeg kommer til å få ut av reisen, så kommer jeg alltid til å ha den nervøsiteten i meg. Og det er helt greit.

Det er ikke farlig å grue seg litt, eller bekymre seg, eller føle på annet ubehag. Følelsene skader deg ikke, selv om de i de fleste tilfeller er til ingen nytte, fordi alt går helt fint. Jeg vet hva de følelsene er, og hvordan jeg skal håndtere dem. Og jeg utsetter meg selv for det gang på gang, fordi jeg vet det er verdt det. 

Om det ikke er noe helt spesielt med denne reisen som gjør at du har en dårlig magefølelse, så er det bare hodet ditt som spiller deg er puss. Det kommer til å gå helt fint. 

Anonymkode: e4a48...30e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det sliter mye med og det kommer så snikende at jeg har nok hatt det lenge.

Vet ikke helt om det finnes behandling for det... og ja, sliter med angst fra før.

Får panikk om det å bli syk på ferie og hva som kommer til å skje. Utrolig hemmende. Første ting jeg er ut etter på destinasjonen er hvor er nærmeste apotek og lege/legevakt. Altfor var på symptomene. 

Det er helt patetisk, jeg vet, uansett hvor mye forarbeid jeg gjør for å stoppe slike følelser så er dem tilstede. 

Anonymkode: 95c2e...01e

• Hjerte 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Reisefeber og reiseangst er vel to helt forskjellige ting? Reisefeber, man gleder seg til tur og kan nesten ikke vente. 

Anonymkode: 32738...cd2

Skrevet

Jeg gleder meg vilt, men er også bekymret for alt som kan gå galt. Streiker, uvær you name it. Derimot ikke redd for at det skal skje noen kriminelt eller denslags. Bare redd for å ikke komme frem. Om jeg kommer hjem i tide er ikke fullt så farlig. 😛 

Anonymkode: 55ac1...5b2

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.8.2024 den 20.36):

Hette det panikkfeber og generaliser feber også før?

Anonymkode: 7934e...784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...